Dere som bare har to soverom

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Hvordan har dere gjort det når dere hadde et barn og fikk et til? Delte den nyfødte rom med dere? Rom med eldre søsken eller hadde dere en annen løsning? Andrea har nå det lille rommet og vi det store. Men jeg er så dritt lei det sove kaoset som er med andrea, så frister å gi hun det store rommet som ligger i andre enden av leiligheten og ikke i stua som det rommet hun har nå gjør. Men grei er at om vi tar det lille rommet er det ikke plass til annet enn vår dobbeltseng. Det står et skap der inne og det må stå der, sitter fast i veggen.. Og jeg vil ikke samsove, vil at den lille skal ha egen sprinkelseng. Men vil ikke at han skal dele rom med en raptus 5åring fra dag 1. Men jeg orker ikke mer av det tullet hennes når den lille kommer..

Vi hadde først den lille hos oss i ca 8 måneder men han sov så dårlig så sov en stund i en sovealkove som egentlig var en del av ett kott frem til ca 15 måneders alder. Da byttet vi med sånn at storesøster og lillebror delte det store men de hadde "skillevegg" som egentlig bestod av skap som stod som en deler rett ut i rommet og en grind sånn at ikke lillebror kunne komme inn til storesøster og rote i saken. Hun var da 10 år så følte at hun trengte muligheten til å stenge av sin del.

Når hun ble 12 byttet vi tilbake da vi så ett voksende behov for privatliv og eget rom, og da delte vi rommet i 2 en stund med midtdeler. Nå har vi hatt lillemann på rom i ca 1 år og det funker bra men skal HELDIGVIS flytte om 4 uker for tror det hadde blitt stress med 2 stk skulle dele rom med oss =)

Er det mulighet for å ha han på det lille soverommet en periode dersom skapet kan flyttes inn på det store eller eventuelt du kan ha han i en vugge 6 måneders tid?

Vi har 3 soverom, men 3 unger..  eldstemann på 8 har lite, men eget soverom.. Frøkna på 8 mnd deler det største soverommet med 2 åringen.. hun flyttet vel ned dit etter 4-5 mnd mener jeg... 

mulig vi kan få inn en kurv eller noe, men absolutt ikke en sprinkelseng. Ham vi leier av er nazi på høl i vegger osv, så tør ikke begynne å løsne på det klesslapet. Det er vel krydd/limt fast i veggen :/

Vi har bare to soverom. Og når nr 2 kom sov hun hos oss til hun var 6 mnd. Da delte vi opp rommet til storebror med en vegg slik at de hver sin lille del, men ikke hvert sitt rom. (bare en dør ut fra rommet.) I begynnelsen stengte vi inngangen til babyen med en grind slik at storebror ikke kunne gå inn til babyen. Det har fungert veldig bra!

Nå har nr 3 kommet og vi har fortsatt bare to soverom, så nå skal vi bygge på. Begynner i januar.

Hadde byttet så dere hadde det minste rommet. Og heller funnet en alternativ soveløsning i starten.
Her har vi bare 2 soverom, og hun sov inne med meg til hun var 6 mnd. Så flyttet hun inn på rommet hans. Etter det har de delt rom.
Greit å ha det største rommet til barna, for jeg skal jo bare sove der inne, de leker jo og bruker en del tid på dagtid der.

*yummymummy* skrev:
Hadde byttet så dere hadde det minste rommet. Og heller funnet en alternativ soveløsning i starten.
Her har vi bare 2 soverom, og hun sov inne med meg til hun var 6 mnd. Så flyttet hun inn på rommet hans. Etter det har de delt rom.
Greit å ha det største rommet til barna, for jeg skal jo bare sove der inne, de leker jo og bruker en del tid på dagtid der.

Hvordan sov hun inne hos deg? Er vi heldige får vi inn en sånn Moseskurv han kan sove i, men begrenset hvor lenge han kan bruke den...

Har 4 soverom, men alle sover på et rom.. Men har tenkt til å få lillegutt(på snart 3år) til å sove på eget rom før han blir storebror. kommer til å ha minstemor på vårt rom til hun er hvertfall 1 år.. liker å ha de i nærheten jeg. Kanskje dere kunne hatt sånn vuggesak til å henge i taket?

Vi har 3 soverom, men bare 2 soverom i samme etage. Så minstejenta på 2 år sover på vårt rom. Og gutten på 4 har eget rom.

Men frem til jenta var 1 år sov vi alle på samme rom. Jenta i vognbaggen og gutten i sprinkelseng. Og det gikk helt fint :) Eldste vokna aldri av jenta når ho var baby :) 

Så for vår del var det aldri noe problem å sove på samme rom alle sammen :)

Dytt....

nyfødte delte rom med oss, de har sovet på samme rom fra minste var ca 1 1/2år.. det var pga. litt flytting og div,.

Kanskje han kan sove i vogna en periode? Hvis det ikke er plass til den inne på (det lille) soverommet, kan den kanskje stå rett utenfor døren?

Amorosa skrev:
Kanskje han kan sove i vogna en periode? Hvis det ikke er plass til den inne på (det lille) soverommet, kan den kanskje stå rett utenfor døren?

Er vi heldige så kansje vi får plass til en moseskurv der inne ved siden av senga..

Lillesøster sover sammen med meg. Lurer på å flytte henne på rommet med storebror nå som hun er over 1år, men jeg er litt redd for at de skal legge seg i samme seng i løpet av natten. Liker ikke tanken på at 1-åringen kan finne på å samsove med en urolig 3-åring.

Kan ikke babyen sove i vognbagen sin ved senga deres der inne på det minste rommet, kanskje? Mange som gjør det. Er jo ikke noe verre for babyen å sove der om natta enn om dagen :)

Back
Topp