Dere som bare gr mme

*Minibønna*

Forumet er livet
Hva sier dere HS ang Grøtstart?

Jeg husker pokker meg ikke, jeg har ingen planer om å starte, men hun snakket om det sist, og jeg ble usikker!

hs her sa: nei små barn trenger ikke å smake på noe annet enn melk før di er 7-8 mnd gammle.. noe som er veldig feil i mitt tilfelle gutten får jo ikke nok næring i fra melken han får..

jeg gikk til legen og han ble rimelig sint, helsesøstrene hører jo ikke på meg en gang.. så legen ringte ned å "kjeftet" på dem. så nå går d i mme og litt tynn tynn grøt. siden jeg ikke lenger stoler på di på helsestasjonen så går jeg til/ringer legen om jeg lurer på noe. så nå får vi se på 3mnd kontrollen i morgen, hvor mye han har lagt på seg etter ca 1 uke med litt grøt..

Hun sier vi bør vente til han er 5 mnd, fordi vi må regulere alderen hans siden han er prematur.......... Regulerer ikke alderen hans, men så langt funker det jo med velling så da gidder jeg ikke begynne ordentlig med grøt enda.. Han har smakt 1 gang bare..

Samme dama mente forresten at vi skulle kutte ut matinga på natta - og sulte han istedet.. At sambo skulle stå opp med han slik at han skjønte at det bare var kos når pappa tok han og at han ikke får mat......

Jeg gir tynn tynn grøt, fordi jenta mi legger dårlig på seg av bare melk, og
nøyer seg ikke med kveldsmaten før hun har fått drukket 300-400 ml..[&:]

Thea er 3 måneder..
Ikke skyt meg[8D]

Vi snakket om det på det første barseltreff møtet og da sa helsesøster at de som ammet skulle vente til barnet var ca 6 mnd mens jeg som gir MME skulle begynne før. Hun er 3 mnd og får ca 945 i døgnet og holder, hun får 135 per gang, og de gangene hun har fått mer har hun gulpet opp resten, eller så spiser hun ikke opp. Så ser ikke behov for noe grøt ennå. Hun legger godt på seg, veide 3606 ved fødselen og veide 6185 når hun var litt over 2 mnd. Hun får også vann midt på dagen når hun skriker etter mat etter 2 timer og det funker.

Sa at det var helt opp til oss som foreldre, vi som kjenner barnet best og ser om han/hun trenger mer mat.
Hun sa at de gikk mer bort fra å anbefale fullamming til 6mnd, og heller introdusere fast føde fra 3-4 mnd.
Ikke noe i veien for å begynne med grøt +++ fra 3,5mnd som vi gjorde.

Dæm de sier mye rart... Blir så forvirret

Barnelegen til Elli sier 6 mnd, HS sier 4-5 mnd

Får se hva vekten sier, så avgjør vi, hun ligger på 800-900 ml mme!

vi fikk beskjed at hu ikke kan si noe annet en  mnd pga rettninglinjene eller noe som hu må følge. men hu skjønte oss godt ang nyrene osv og når vi sa at vi hadde startet og det ga bra efekt på mengde mme da blei hu veldig fornøyd selvom hu ikke kunne si noe men hu og legen blei godt fornøyd og sa vi bare skal fortsette som vi gjorde bare ikke si til noen at hu hadde sagt det da [8D]

Så mye forskjelig sa de. Jeg fikk beskjed at vi kan begynne med grøt rundt 4 måneder. Gutten fikk kun morsmelk for en stund da vi var på kontroll og fikk denne beskjeden. HS sa til og med at vi kan gi litt sviskmos, men begynne med tynn tynn veiling, og gradvis til grøt.

Jeg har gitt gutten grøt fra i går.

venter spent [8D] på bæsj nå.

ORIGINAL: Smulan*

Sa at det var helt opp til oss som foreldre, vi som kjenner barnet best og ser om han/hun trenger mer mat.
Hun sa at de gikk mer bort fra å anbefale fullamming til 6mnd, og heller introdusere fast føde fra 3-4 mnd.
Ikke noe i veien for å begynne med grøt +++ fra 3,5mnd som vi gjorde.

Er det jeg har fått beskjed om å ;)

Back
Topp