Dere som baker boller

Badeand*

Forumet er livet
Hvordan unngår dere at bollene blir svid under? Når jeg lager solskinnsboller så blir de alltid mørkebrune under og det synes jeg ikke er noe godt.[>:][8D] Så noen tips om hvordan jeg kan unngå det?[:)]

Solskinnsboller er det skillingsboller?

Jeg steker de litt lengre på litt lavere temperatur, og når de er ferdig tar jeg litt melk på. Da blir de mykere [:)][:)] Ikke så hardt det som er under.

det har jeg aldri fått så jeg vet ikek hva jeg gjør for å unngå det, men jeg bruker iallefall bakepapir under......  gjør du det??

ORIGINAL: Dunn

Jeg steker de litt lengre på litt lavere temperatur, og når de er ferdig tar jeg litt melk på. Da blir de mykere [:)][:)] Ikke så hardt det som er under.

blir vel noe av det samme ja. Kanelboller med vaniljekrem i midten[:D] Heller du bare melka over alle bollene da?

ORIGINAL: mamma_23

det har jeg aldri fått så jeg vet ikek hva jeg gjør for å unngå det, men jeg bruker iallefall bakepapir under......  gjør du det??

ja jeg bruker bakepapir under ja[:)] Jeg følger oppskriften til punkt og prikke så vet ikke hva jeg gjør galt jeg..[X(]

Bruker du undervarme på ovnen? I så fall kan det kanskje hjelpe å skru av den deler av steketida[:)]

Jeg har også dette problemet!

Bakte nydelige boller på søndag, men de ble nesten sorte under...

Jeg skal iallefall kutte ut undervarmen i stekeovnen neste gang for å se om det har noe for seg [8D]

ORIGINAL: Grimera

Bruker du undervarme på ovnen? I så fall kan det kanskje hjelpe å skru av den deler av steketida[:)]

Ja jeg bruker både over og undervarme. Det har jeg ikke tenkt på at kan være et problem en gang...[:)]

ORIGINAL: Mille84

ORIGINAL: Dunn

blir vel noe av det samme ja. Kanelboller med vaniljekrem i midten[:D] Heller du bare melka over alle bollene da?

Ja, tar bare melka å heller det over. Et tips jeg fikk i boka "fra boller til burritos" (tror jeg) Sambo hadde aldri hørt om det før meg, men han sier de blir kjeeempe god.

ORIGINAL: Mille84

ORIGINAL: Grimera

Ja jeg bruker både over og undervarme. Det har jeg ikke tenkt på at kan være et problem en gang...[:)]

Prøv å skru den av deler av tida neste gang, så satser vi på at bollene ikke blir så brune under [:)]

hvis du kjøper sånt bakepapir fra eva solo som du kan bruke igjen og igjen og igjeeen så blir de ikke brent under siden det er såpass tykt! selges på kitch'n-butikker og sikkert andre butikker som selger eva-varer[:)]

ORIGINAL: Skalken

jeg hadde samme problemet, men så byttet vi komfyr og da gikk det helt fint... men det kan jo ha noe med undervarme og overvarme å gjøre..[8|]

Håper vi ikke trenger å bytte komfyr...Denne er ganske ny [:D]

ORIGINAL: lykkeligemeg

hvis du kjøper sånt bakepapir fra eva solo som du kan bruke igjen og igjen og igjeeen så blir de ikke brent under siden det er såpass tykt! selges på kitch'n-butikker og sikkert andre butikker som selger eva-varer[:)]

Nå har ikke vi tilgang til de butikkene her, men skal prøve å få gtak i til neste gang. Skal lages i dag [:)]

Har du prøvd tupperware sin silikonunderlag, den er bra den!!!!

Back
Topp