Dere som arbeider i barnehage.

akg

Gift med forumet
Skal på jobbintervju i barnehage på torsdag,og lurer litt på hva det er vanlig å bli spurt om på intervju? Noe spesielt jeg bør tenke på?
Er spent og vil gjerne forberede meg så godt jeg kan[:)]

ORIGINAL: Bdancer

som assistent?

Ja[:)]

[:)]

hva forventer du deg av en ped leder?
kollegaene dine?
sjefen din?
hvorfor skal du få jobben?

er noen av spm jeg fikk sist....

ORIGINAL: vw*engel

hva forventer du deg av en ped leder?
kollegaene dine?
sjefen din?
hvorfor skal du få jobben?

er noen av spm jeg fikk sist....

Takk for svar [:)]

-Positive/negative sider ved deg selv.
-Hvem du er i gruppen? den stille? den lekne? osv.
-hvordan du takler forskjellige situasjoner... og her kan de kommer med typiske barnehagesituasjoner som du skal forklare hvordan du ville taklet.

ORIGINAL: funny_bunny

-hvordan du takler forskjellige situasjoner... og her kan de kommer med typiske barnehagesituasjoner som du skal forklare hvordan du ville taklet.

Tusen takk for svar,[:D]

hvilken lønn er det for assistenter nå om dagen?[8|]

ORIGINAL: stardust

hvilken lønn er det for assistenter nå om dagen?[8|]

Jeg hadde 24 900 kr før skatt som vikar[8|]

Jeg har veldig lyst til å søke på diverse jobber som barnehageassistent etter permisjonen...
Men jeg har aldri jobbet i barnehage før... Er det noen her som har fått jobb som det, selv uten erfaring?

ORIGINAL: Nullenusken

Jeg har veldig lyst til å søke på diverse jobber som barnehageassistent etter permisjonen...
Men jeg har aldri jobbet i barnehage før... Er det noen her som har fått jobb som det, selv uten erfaring?

Jeg har ikke jobbet i barnehage før,men har annen div erfaring med barn[:)] Tar også kurset pedagogisk assistent gjennom NKI.
Erfaring er jo ofte en fordel,men et sted må man jo begynne,og mange ser sikkert på om du har de egenskapene som er viktige når man skal jobbe med barn og at det er noe du oppriktig vil jobbe med[:)]

Samboern min er ped-leder i barnehage

I tillegg til de tingene som er nevnt allerede (hva forventer du av ped-leder, sjefen din, osv) pleier de å stille litt spørsmål av typen;

*hvordan tanker du stress?
*hvordan tror du at du takler sykdom blandt personalet på avdelingen din?
*hvordan ser du for deg samarbeid med foreldrene?
*beskriv deg selv som person?
*hva slags rolle ser du deg selv i i barnhagen? (i samboer's barnehage og avdeling, er det f.eks viktig med ansatte som liker å være ute hele året og uansett vær)

Jeg jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede  - og har hatt en del intervjuer... Noen av de generelle spørsmålene vi stiller, passer nok inn i en barnehage også....
F.eks....

* hva legger du i et godt arbeidsmiljø?
* hvordan tror du at du takler å gi/få konstruktive tilbakemeldinger (viktig å kunne ta i mot veiledning - og like viktig å si i fra om man ser noen andre gjøre noe man reagerer på)
* hvordan tror du at du takler utagerende atferd? (dette kan like gjerne være en sinna 4-åring som i øyeblikket ikke kommer på noen andre måter å uttrykke seg på - synes derfor spørsmået KAN passe i bhg også. )
*sterke/svake sider
* Hvordan tror du en en tidligere kollega/sjef vil beskrive deg?

Lykke til på intervjuet - det går nok kjempe bra! [:D]

ORIGINAL: Astrid1981

Samboern min er ped-leder i barnehage

I tillegg til de tingene som er nevnt allerede (hva forventer du av ped-leder, sjefen din, osv) pleier de å stille litt spørsmål av typen;

*hvordan tanker du stress?
*hvordan tror du at du takler sykdom blandt personalet på avdelingen din?
*hvordan ser du for deg samarbeid med foreldrene?
*beskriv deg selv som person?
*hva slags rolle ser du deg selv i i barnhagen? (i samboer's barnehage og avdeling, er det f.eks viktig med ansatte som liker å være ute hele året og uansett vær)

Jeg jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede  - og har hatt en del intervjuer... Noen av de generelle spørsmålene vi stiller, passer nok inn i en barnehage også....
F.eks....

* hva legger du i et godt arbeidsmiljø?
* hvordan tror du at du takler å gi/få konstruktive tilbakemeldinger (viktig å kunne ta i mot veiledning - og like viktig å si i fra om man ser noen andre gjøre noe man reagerer på)
* hvordan tror du at du takler utagerende atferd? (dette kan like gjerne være en sinna 4-åring som i øyeblikket ikke kommer på noen andre måter å uttrykke seg på - synes derfor spørsmået KAN passe i bhg også. )
*sterke/svake sider
* Hvordan tror du en en tidligere kollega/sjef vil beskrive deg?

Lykke til på intervjuet - det går nok kjempe bra! [:D]

Tusen takk[:D]
Bra og utfyllende svar,skal tenke nøye gjennom disse punktene[:D]

Når jeg var på intervju så ville de bare vite å motivert jeg var for jobben egentlig.

Back
Topp