Dere som ammer..

inaxoxo

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor lenge har dere tenkt å gjøre det? Jeg synes ammingen er så utrolig herlig, og ser ikke for meg å ville slutte før hun er minst 1 år.. Så nettopp noen som skrev de ville amme til ungen begynte på skolen, men synes det er litt drøyt?? Er det bare meg? :p Tenker maks 2-3 år for min del..

Tenker nå at planen er 1 år :) Skal være hjemme med han til han blir 2 så vil ikke stresse med ammeslutt. Skal ikke se bort fra at han får kveldspupp neste jul også :) om han ønsker

Jeg har erfaring fra mine to forrige at når de blir rundt 1 år vil de ikke ha lenger. Mine sluttet av seg selv når de var 10 og 12 mnd. De var da helt uinteresserte. Å så mistet jeg stort sett hele melka når jeg startet på jobb, for da ble det 9-10 timer borte fra de. Så det har sluttet av seg selv her. Kommer nok ikke til å amme lenger enn 1 år, synes det ser en smule rart ut med 2-3 åringer som blir ammet :o

Så kort som mulig:-)

Neida, ikke helt sånn men jeg SÅ DRITTLEI amming denne gangen at jeg håper å kunne kutte ut ila noen måneder. Men det forutsetter jo at hun vil ha annen mat da, jeg kommer jo ikke til å ta en hard og brutal kamp for å slutte.

Jeg tenker rundt 1 år. Det gjorde jeg forrige gang også, men her blei det slutt når han var 9 mnd (plutselig nektet han puppen!).

For meg blir det litt rart å amme når dei begynner å gå, å kan ta fram puppen selv. I tillegg føler jeg ikke denne kosen alle snakker om.. så tviholder ikke på ammingen pga det [emoji14]

Men får se, kanskje jeg fortsatt sitter her når ho er 1 1/2 år, og fortsatt ammer [emoji28][emoji3]

Tenker frem til hun stopper selv, men ikke noe offentlig amminga fra 2 år og sluttet innen 3år :p

Tenker å fortsette så lenge hun vil, men ser for meg at jeg må slutte når jeg begynner å jobbe igjen. Jobber turnus og ser for meg det kan bli vanskelig å få det til da. Når jeg er på senvakt, er jeg ikke hjemme før lenge etter at hun er lagt. Ammer alltid før hun legger seg, så lurer på hva jeg skal gjøre når jeg jobber. Noen som har erfaring med det?

Følger nok hs sitt råd om å gi pupp som hovedmåltid deretter fast føde frem til 8 mnd. Så fast føde deretter pupp sålenge han vil ta den.
Sånn jeg føler det pr i dag så avslutter vi amming i tide til pappaperm starter.
Men tar det litt som det kommer

Jeg har ingen plan på det, regner med det avsluttes gradvis av seg selv ettersom det blir mer fast føde og lengre nattsoving. Var iallfall sånn med førstemann. Ammet mest frem til 6 mnd, så ble det mindre og mindre frem mot 8 mnd, da var han ikke interessert lenger. Håper det blir litt lenger nå, for det er så koselig[emoji4] Håper å amme til rundt 10mnd.

Følger nok hs sitt råd om å gi pupp som hovedmåltid deretter fast føde frem til 8 mnd. Så fast føde deretter pupp sålenge han vil ta den.
Sånn jeg føler det pr i dag så avslutter vi amming i tide til pappaperm starter.
Men tar det litt som det kommer

Problemet er at når jeg gir pupp først så vil ikke han ha fast føde... så jeg må gjøre omvendt...

Back
Topp