Dere som ammer....

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Hvor mange ganger/ofte spiser babyen iløpet av et døgn?

I følge ammeappen min så ammet jeg 12 ganger forrige døgn. Det er mulig da at jeg ikke fikk skrevet ned alle ammingene, men minst 12 da altså.

Et sted mellom 8-10 ganger. Ikke likt fra dag til dag, noen ganger oftere, men aldri færre enn 8 ganger.

Veldig mye syns jeg.. Alt fra 9-14 ganger daglig. I går ammet jeg hver time fra 15-21, så har heldigvis fått sove godt i natt da jeg ble veldig sliten.

Jeg skriver opp hver amming på tlf min, mest fordi jeg er veldig glemsk nå og husker ikke hvor hun lå sist..

Har ikke tellingen men hun sover mest foreløpig. Må vekke henne for å få i henne mat!!

10-12 ganger er det her. Men merker at det begynner å bli færre og at han suger mer for hver gang:)

Mitt råd er å prøve å ikke telle antall ganger, ha mer fokus på kroppen, og lillegull. Da blir det mye mer dynamisk og kroppen sier etterhvert ifra når det er mattid, så det ikke blir så ille at det føles son en "jobb", hvis du skjønner. :-) Ikke se på klokka og ikke tell antall matinger i løoet av døgnet. Se på kroppens reaksjoner og kommunikasjonen mellom deg og bebis istede ♡♡♡♡

Jeg skriver opp kl slett og hvilken pupp fordi jeg alltid glemmer det. :p I dag er vi kommet til 9 ganger... (inkludert i natt)

Back
Topp