Dere som ammer?

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Hvor mange ganger i døgnet ammer dere?

Her ammer jeg 6-8 ganger enda å han vil heller ha mm enn fast føde
 
Hvor mange ganger i døgnet ammer dere?

Her ammer jeg 6-8 ganger enda å han vil heller ha mm enn fast føde
Har det helt likt som deg. Mye amming og lite interesse for fast føde.
Løsnet litt de siste dagene med fast føde, men det er pupp som er favoritten.
Mme nekter han plent å drikke, men kjølig vann på flaske og kopp er toppers.
Mest interessert i mat han kan putte i munnen selv.
 
Ammer 3 ganger på dagen. Grøt til frokost middagsglass og grøt til kvelds 3 amminger + 1 flaske mme. På natta kan det variere mellom 2-3ganger.
 
Kanskje 7 ganger i døgnet, men midt på dagen går det gjerne mange timer mellom ammingene, og så er det gjerne flere tette på kvelden og nattmorgenen. Ammer nok en del mindre etter han begynte å få flere solide måltid med fast føde i løpet av dagen :)
 
Frøkna ble mer keen på fast føde da jeg nektet pupp på natta. Første natta som hun ikke fikk pupp brukte huleboermannen 30 minutter på å få henne til å sove. Jeg ammer vel ca 4 ganger. Drikker vann fra kopp til måltidene. Pupp tidlig morgen, før soving på dagen og på kvelden før legging.
 
Her ammer jeg ca 5- 7 ganger i døgnet. Morgen sånn i 6 tiden. Så får hun grøt kl 7. Pupp 10-11. Pupp 14-15 tiden. Smoothie eller grønnsaksmos. Pupp og grøt kl 18. Evnt litt til pupp før senga. Pupp 1- 2 ganger på natta. Ikke så veldig interessert i grøt/fast føde. Spiser max en halv porsjon enda.. Altså 50 ml morgen og 50 ml på kvelden.
 
Hvor mange ganger i døgnet ammer dere?

Her ammer jeg 6-8 ganger enda å han vil heller ha mm enn fast føde
Mye likt ja :) veldig interessert i å smake på ting, men ikke like interessert i porsjoner av noe :)
 
5-7 ganger..hun er veldig gla i fast føde, får grøt morgen og kveld,smoothie utpå dagen, middag og de siste par dagene fått litt brødskive til lunsj:)
Ammer ikke like lenge nå som før..
 
Hvordan er vektøkningen på de små da?
 
Hvordan er vektøkningen på de små da?
Bikka akkurat 6kg da vi var på 5mnd kontroll i slutten av juni..skal på kontroll på tirsdag så er spent på vekta da:)
 
Ammer fremdeles hver 3.-4. time, fullamming og guttungen er 7 kg, 70 cm, frisk og rask, og midt på kurven!
Han nekter alt som heter mat, og helt greit er det enn så lenge.
Ikke stress med fast føde, bare fortsett å tilby og gi smaksprøver.
Så lenge vekten er bra og det virker som melken metter, så gjør det ingenting så lenge det er næring i melken.
Hvis du er keen på at baby skal spise fast føde men virker lite interessert, prøv å mate mens dere selv spiser, og gi gjerne feks grønnsaker i større biter slik at baby kan holde og spise selv. Det synes de er stas!
 
Ammer fremdeles hver 3.-4. time, fullamming og guttungen er 7 kg, 70 cm, frisk og rask, og midt på kurven!
Han nekter alt som heter mat, og helt greit er det enn så lenge.
Ikke stress med fast føde, bare fortsett å tilby og gi smaksprøver.
Så lenge vekten er bra og det virker som melken metter, så gjør det ingenting så lenge det er næring i melken.
Hvis du er keen på at baby skal spise fast føde men virker lite interessert, prøv å mate mens dere selv spiser, og gi gjerne feks grønnsaker i større biter slik at baby kan holde og spise selv. Det synes de er stas!
Kurven hans er flat som en pannekake fra juni, men han spiser grøt men må ha pupp først, ellers hyler han. Min var 7060 og 65 cm på 6 månder, men ligger jo 6 uker bak dere andre her inne
 
Jeg gir morgenpupp når hun våkner på morgenen. Etter det før hun så mye morsmelken hun vi etter hvert måltid med fast føde, til frokost, lunch, middag og kvelds. Vil opprettholde melkeproduksjonen.
Får også gjerne pupp et par ganger innimellom noen av måltidene, om hun vil det. Får nattapupp rett før hun legger seg også.
Hun er nå 7 mnd og 9,2 kg. Vært god og rund helt siden hun begynte å gå opp i vekt etter fødselen.. :p
 
Litt forskjellig er vel bare kvelds og morgen ammingen som er fast.
(Ønsker han pupp får han det, men han er veksel bruker)
 
Har delammet hele tiden så prøver å amme før hvert måltid så mme evt fast føde etterpå. Men nå siste tiden er han ikke så interessert i pupp på dagtid med mindre jeg ligger i sengen uten forstyrrelser. Så blir helst mest amming på kveld/natt/morgen. Nå er han forkjølt i tillegg til ørebetennelse så nå får jeg ikke i han mme:-/. Kun pupp, litt fast føde, av og til vann. Og litt smoothie. Satser på at han får i seg væske snart.
 
Drikker han mme resten av dagen da eller?

Litt mme og litt pumpemelk + fast føde.
Er tilbake i jobb så blir litt begrenset hva jeg har mulighet til i arbeidstiden.
 
Back
Topp