Dere som ammer?

Linnca1984

Forelsket i forumet
Hvor mange ganger i løpet av døgnet ammer dere ? Får de annen kost i tilleg ?

Synes jeg ammer mindre nå :( Kanskje 3-4 ganger om natten og det samme om dagen. Gir kanskje 15 ml morsmelk med litt grøtpulver og sviskemos til kvelds. Lillegutt virker i god form/hold men jeg synes bleiene kunne vært våtere :(

Syns det var mye jeg :) for på en god dag ammer vi 6 ganger og da er det to ganger om natta( tidlig morra)!
I dag gikk lillemann fra halv to på natta til halv ti uten å spise! Før det spiste han halv åtte på kvelden!

Men lillegutt er i superhumør og koser seg masse!

Ammer 12-14 ganger i døgnet. Får en grøtskje to-tre ganger i uken.

Hele tiden.. Jeg gir grøt 2 ganger om dagen itileg..

Ammet 6-9 ganger ca. Får ingen annen mat enda. Kjøpt den første grøten i dag, men vet ikke når jeg skal gi an.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ammer to ganger om natten og ca 4-6 ganger om dagen... Får litt grøt til kvelden, men det er bare noen skjeer. Grøten begynte vi med fordi hun hadde litt lav vekstoppgang.. Men virker veldig fornøyd!

Ammer stort sett 7 ganger i døgnet. 5 ganger i løpet av dagen og 2 på natta (mellom kl. 20 og 7.30) Han får ikke noe annet enn morsmelk enn så lenge :-)

Har ikke telt på dagen, :p det varierer men hver 2-3 time tenker jeg. Om natta må han ha 3-4 matpauser :)

Har ikke telt på dagen, :p det varierer men hver 2-3 time tenker jeg. Om natta må han ha 3-4 matpauser :)

Akkurat det samme her. Vi har nå begynt med et grøtmåltid om kvelden, i tillegg til en smakebit på annen mat en dag i blandt. Håper det tar seg inn i nattesøvnen snart, så hun kan sove lenger mellom ammingene.

Ammer hver 3.time døgnet igjennom. Begynt med grøt før leggetid. Men ikke no fan av det...

Minien her vil ha pupp hver 1, 5-2 time. Så gir eg han en flaske i tillegg rundt 12-1 på dagen og en flaske i 18-19 tiden på kvelden. Ammer alle måltider utenom. Men merker det begynner å bli slitsomt å amme så ofte så synes det er godt at han blir skikkelig fornøyd med flaske innimellom. blir en helt annen gutt:) krever vel mer no når han er 4 mnd

2-3 ganger om natten og ca 5 om dagen. Hun er 3.5 mnd gammel. Får ikke noe annet.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Da er jo ikke lillegutt såååå småspist!
Åssen gjør dere det, dere som har innført fast føde? Pupp før eller etter?

Da er jo ikke lillegutt såååå småspist!
Åssen gjør dere det, dere som har innført fast føde? Pupp før eller etter?

Her så spørs det hvor sulten hun er :p er det fullstendig krise, får hun pupp først, men hun liker best å avslutte med en pupp. Men vi har ikke kommet lengre enn til ett måltid om dagen ennå.

Her så spørs det hvor sulten hun er :p er det fullstendig krise, får hun pupp først, men hun liker best å avslutte med en pupp. Men vi har ikke kommet lengre enn til ett måltid om dagen ennå.

Takk for svar! Skulle tru jeg var førstegangsmamma :p men helt nytt for meg det her med amming! Var så enkelt med flaske for da fikk de den bare ved siden av! Men kan lissom ikke sitte ute med puppen og veksle mellom grøt og pupp :p

Føler jeg ammer like mye som før, bare at 2 av melkemåltidene er byttet ut med grøt/mos, altså ammer jeg 12-13 ganger i døgnet. Begynner å bli litt lei :p
Snupp blir 6 mnd (4,5 mnd korrigert) om en uke så jeg tror jeg ser lyset i enden av tunnelen ;)

Back
Topp