Dere som ammer:

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Nå har det jo gått en stund siden fødsel. Hvor ofte spiser barnet ditt??

Sent from my iPhone using BV Forum

6-7 på morgenen er første måltid. Så er det hver 3-3,5-4 time utover dagen frem til 18 tiden, da spiser han gjerne med to timers mlrom, og kl 23-23.30 er der full kubbings for natten :-)

Stort sett hver tredje time døgnet rundt. Nå på varme dager litt oftere og noen ganger sover han lengre dupper. Men ikke gått mer enn 5 timer mellom ennå.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Stortsett går det i hvertfall 3 timer, noen ganger lengre og noen ganger kortere! Siste måltid er rundt ti og da sover han stortsett til tre!
Sover han dårlig, spiser han dårlig og det er mye tull!

Ca hver tredje time. Sover 5 timer i strekk på natten, så det blir amming ca 7 ganger i løpet av døgnet.

Alt fra 2.5-4 timer, men stort sett rundt 3 timer. På natten kan det gå 5-6 timer første gang, og så 3 timer deretter.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hmm bare jeg som ammer døgnet rundt da. Altså det er like ofte som da hun var nyfødt. Kjenner at jeg begynner å bli litt lei. Hun vil heller ikke ta flaske...:-/

Ammer hver 2./2,5 time om dagen.

Heldigvis 4-6 timer mellomrom fra 21-07/08-tiden.

Hmm bare jeg som ammer døgnet rundt da. Altså det er like ofte som da hun var nyfødt. Kjenner at jeg begynner å bli litt lei. Hun vil heller ikke ta flaske...:-/

Det høres slitsomt ut. Det var sånn i starten for oss også. Får hun nok søvn da? Jeg tror vi sleit med å skille mellom om han var sulten eller trøtt i starten, noe som førte til at han ble overtrøtt og pupp var det eneste som kunne roe han. Det førte igjen til alt for mye mat og magevondt. Huff skal ikke være så lett å vite hva de små vil, men nå sover han mye mer og er stort sett veldig fornøyd :)
Håper dere også finner ut av det.

Samme her. Mater fortsatt hver 1,5-2 time hele døgnet. Utenom fra 21-1.

I denne varmen så er det ofte. Noen ganger så går det ca15min, mens noen ganger litt lengre. Om morgenen så ammer hun veldig ofte og så går det gradvis mot to timer (aldri mer enn tre timer), og så blir det oftere mot kvelden igjen til leggetid. Da kan hun sove 4-6 timer før amming, og så sover hun litt til før det er morgen ;)

Det høres slitsomt ut. Det var sånn i starten for oss også. Får hun nok søvn da? Jeg tror vi sleit med å skille mellom om han var sulten eller trøtt i starten, noe som førte til at han ble overtrøtt og pupp var det eneste som kunne roe han. Det førte igjen til alt for mye mat og magevondt. Huff skal ikke være så lett å vite hva de små vil, men nå sover han mye mer og er stort sett veldig fornøyd :)
Håper dere også finner ut av det.
Ja, det er fryktelig slitsomt.. Som regel er hun på puppen hvert 15 min. Er jeg heldig går det en time eller to.. Og er jeg ekstra heldig har det gått tre timer også! Hun er mye våken! Hun har begynt å trives litt i vogna nå, så jeg kan få hun til å sove litt der. Ellers er det egentlig bare bæreselen som funker, men det er så tungt å gå med henne der hele dagen lang.

Samme her. Mater fortsatt hver 1,5-2 time hele døgnet. Utenom fra 21-1.
Uff! Får jo aldri gjort noe annet enn å amme:-/

Uff! Får jo aldri gjort noe annet enn å amme:-/

Nope, så gir noe mme, så pappaen kan mate, og jeg kan gjøre "det jeg vil".
Prøver å pumpe meg, men orker ikke/får ikke ut nok til et måltid.

Nope, så gir noe mme, så pappaen kan mate, og jeg kan gjøre "det jeg vil".
Prøver å pumpe meg, men orker ikke/får ikke ut nok til et måltid.
Her vil hun ikke ta flaske:-/ blir gaal

Nei?:-p jeg får forresten ikke til pumping, så jeg går ut ifra at det kan ha noe med saken å gjøre!?

Her vil hun ikke ta flaske:-/ blir gaal

Hvilke flasker har du prøvd?
Jeg fikk både avent og mam i sånn gratispakker. Eneste som var dumt er at de kom med str2 "smokk". Men det går ann å kjøpe mindre, altså som renner saktere. Hadde flaks at lille tar flasken fra avent. Men har hørt at andre må prøve flere merker, feks dr.brown som jeg fikk anbefalt på apoteket. Men du kan jo høre med ditt lokale apotek hva de har an anbefalinger og erfaring? Evt også her på forumet :P

Hvilke flasker har du prøvd?
Jeg fikk både avent og mam i sånn gratispakker. Eneste som var dumt er at de kom med str2 "smokk". Men det går ann å kjøpe mindre, altså som renner saktere. Hadde flaks at lille tar flasken fra avent. Men har hørt at andre må prøve flere merker, feks dr.brown som jeg fikk anbefalt på apoteket. Men du kan jo høre med ditt lokale apotek hva de har an anbefalinger og erfaring? Evt også her på forumet :P

Jeg har veldig god erfaring med dr. Brown flaskene! Smokken er myk og god og babyen svelger minimalt med luft!
Skal sies at min lille er like sær og ikke vil ta flaske han heller! Men han henger heldigvis ikke i puppen hele dagen! Nøyer seg med mat hver tredje time Ca!

Jeg har kun prøvd avent sine... Men jeg kommer til å prøve flere type merker! Jeg vil ha Litte bitt frihet:-p

Back
Topp