Dere som ammer

Oktoberjenta

Elsker forumet
Lurer på hvordan det går med ammingen hos dere? Hvor ofte og hvor lenge ammer dere, noen bivirkninger dere har fått? Har babyen hatt økedager allerede? Isåfall når hadde de økedagene?
Vet så lite om det så er greit å høre hvordan dere andre har det. Spennende

Lille her er jo 18 dager.
Ammer hver 3 time ca, noe oftere på kvelden, kanskje 2hver før hun sover 4,5 time på natta, så pupp og 4 timer til. Deilig :) Hadde fem økedager forrige uke, med opptil hver halvtime, men sov likevel på natta. :)

Lille her er jo 18 dager.
Ammer hver 3 time ca, noe oftere på kvelden, kanskje 2hver før hun sover 4,5 time på natta, så pupp og 4 timer til. Deilig :) Hadde fem økedager forrige uke, med opptil hver halvtime, men sov likevel på natta. :)
Åh herlig. Men hvordan er formen din da? Jeg har lett for å svette veldig under dynen og hakker nesten tenner når jeg beveger meg utenfor dynen. Og hun våkner også med en gang vi tar henne vekk fra meg:( har latt hun få sove inntil meg og men det går ikke når hun blir helt våt på ryggen og nakken. Jeg klarer jo ikke kjenne temperaturen hennes ordentlig. Forresten så har jeg heller ikke feber:/

Formen min er fin, kjenner igjen de temperaturforskjellene du snakker om. Ikke feber her heller. Tror det er vanlig jeg. Her vil hun ikke ligge alene når vi først legger oss, så hun får sove ett kvarter på brystet til meg eller pappan, da får vi legge henne i babynesten mellom oss uten gråt. Hun våkner -men sovner der hvis hun da får holde oss i fingeren. :)
Etter nattammingene er hu så trøtt så da er det ikke noe problem å vippe henne over på sin plass igjen.

Kan slite litt med høyre pupp jeg da. Den blir så mye fortere sprengt osv enn den andre så hu kan slite litt med å få tak. Håper produksjon vil stabilisere seg etter hennes behov.

Formen min er fin, kjenner igjen de temperaturforskjellene du snakker om. Ikke feber her heller. Tror det er vanlig jeg. Her vil hun ikke ligge alene når vi først legger oss, så hun får sove ett kvarter på brystet til meg eller pappan, da får vi legge henne i babynesten mellom oss uten gråt. Hun våkner -men sovner der hvis hun da får holde oss i fingeren. :)
Etter nattammingene er hu så trøtt så da er det ikke noe problem å vippe henne over på sin plass igjen.

Kan slite litt med høyre pupp jeg da. Den blir så mye fortere sprengt osv enn den andre så hu kan slite litt med å få tak. Håper produksjon vil stabilisere seg etter hennes behov.
Jeg sliter faktisk også med høyre pupp og er skikkelig øm utpå siden. Pumper du da eller hva gjør du?

Her var det hyppigere amming De første dagene. Om man ser bort ifra økedager/kveldsuro ammer vi med 2-3,5 timers mellomrom hele døgnet.

Jeg sliter faktisk også med høyre pupp og er skikkelig øm utpå siden. Pumper du da eller hva gjør du?
Nei for pumpa tar så mye og øker produksjon, så jeg har prøvd å håndmelke den verste sprengen. Redd for å øke produksjon å få enda mer spreng. :/

Jeg sliter mer med venstre puppen, og sliter med å finne gode stillinger og at gutten min får rett "tak" i puppen. Får han rett tak suger han fort puppen omtrent tom, men hvis ikke er det verre... Jeg føler begge puppene fylles opp med en gang, og blir fort sprengte. Litt bekymra for at han ikke spiser ofte nok eller fort nok, sånn at jeg får enda mer spreng... Og han spiser bra allerede, er veldig glupsk!! Prøver å melke vekk litt spreng, men ikke så god på det, kommer bare noen dråper... Må kanskje kjøpe meg en pumpe... :)

her vil hun helst ligge til puppen så mye som mulig, jeg har vært fryktelig sår... har roet seg bittelitt på dagen nå da, i natt var det 1-2t mellom på kvelden vil hun amme stort sett hele tiden og da og på natt tuller hun mye mer ved puppen også, det er litt slitsomt. på dagen går det nå alt fra 30 min til 3 timer mellom.

Ammer ca hver 3.time på dagtid, om kvelden litt oftere.
Ca rundt kl.22 merker jeg at det er mye tull ved puppen, og har da funnet ut at smokke er tingen. Da sovner hun med den, og våkner igjen ca. 02. Etter dette måltidet sover hun til ca.07.

Har hatt litt problemer med høyrepuppen, men det har gått bra idag. Har håndmelket litt før hun tar tak.

her vil hun helst ligge til puppen så mye som mulig, jeg har vært fryktelig sår... har roet seg bittelitt på dagen nå da, i natt var det 1-2t mellom på kvelden vil hun amme stort sett hele tiden og da og på natt tuller hun mye mer ved puppen også, det er litt slitsomt. på dagen går det nå alt fra 30 min til 3 timer mellom.
Kjenner meg igjen på det med at hun vil ha mat alt fra 30min til 3timer. Føler hun aldri blir mett jeg.

Ammer ca hver 3.time på dagtid, om kvelden litt oftere.
Ca rundt kl.22 merker jeg at det er mye tull ved puppen, og har da funnet ut at smokke er tingen. Da sovner hun med den, og våkner igjen ca. 02. Etter dette måltidet sover hun til ca.07.

Har hatt litt problemer med høyrepuppen, men det har gått bra idag. Har håndmelket litt før hun tar tak.
Deilig å ha fått rutiner da. Her vet jeg aldri når hun kan finne på å bli sulten. Og hun sover lite på dagen også

Lille her er bare 4 dager, så her er det pupp hele døgnet. Går alt fra 1/2 time til 2 timer mellom ammingen stort sett. Natt til i dag sov han faktisk to perioder på ca 3 timer - det var veldig deilig! Hadde babyredet oppe i sengen hos oss, tror det gjorde utslaget - merker at han trenger nærhet (men ikke for nært, han liker feks. ikke å sove på brystet til hverken meg eller pappaen, da blir han hissig :P ). Sliter litt med venstre bryst - det blir fort sprengt og vondt. Husker jeg slet med akkurat det brystet med storesøster også, det gikk seg til etterhvert så satser på at det gjør det nå også.

Ser frem til å kunne begynne med smokk, for jeg merker at han har et enormt sugebehov, men venter til jeg har fått veid han enda en gang og ser at han har gått opp i vekt.

Lille her er bare 4 dager, så her er det pupp hele døgnet. Går alt fra 1/2 time til 2 timer mellom ammingen stort sett. Natt til i dag sov han faktisk to perioder på ca 3 timer - det var veldig deilig! Hadde babyredet oppe i sengen hos oss, tror det gjorde utslaget - merker at han trenger nærhet (men ikke for nært, han liker feks. ikke å sove på brystet til hverken meg eller pappaen, da blir han hissig :P ). Sliter litt med venstre bryst - det blir fort sprengt og vondt. Husker jeg slet med akkurat det brystet med storesøster også, det gikk seg til etterhvert så satser på at det gjør det nå også.

Ser frem til å kunne begynne med smokk, for jeg merker at han har et enormt sugebehov, men venter til jeg har fått veid han enda en gang og ser at han har gått opp i vekt.
Vi har og babyredet i sengen vår mellom oss, men tror faktisk hun liker best å sovne inntil meg med puppen i munnen, hehe. Pleier de som har enormt sugebehov ta smokk med en gang? Våres prøver men spytter jo bare ut igjen. Hadde vært greit om hun tok den

Vi har og babyredet i sengen vår mellom oss, men tror faktisk hun liker best å sovne inntil meg med puppen i munnen, hehe. Pleier de som har enormt sugebehov ta smokk med en gang? Våres prøver men spytter jo bare ut igjen. Hadde vært greit om hun tok den

Nei, de tar den nok ikke nødvendigvis med en gang. Husker vi måtte trene en stund med storesøster før hun fikk taket på det. Måtte prøve litt ulike typer også. Og noen tar jo aldri smokken, enda så mye sugebehov de har...

Dere som ammer bruker dere ammepute? Evt. Hvor har dere kjøpt?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Dere som ammer bruker dere ammepute? Evt. Hvor har dere kjøpt?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Jeg kjøpte Lego ammepute fra lekmer.no.
Bruker den innimellom, men synes vanlig stuepute går likegreit, og nå begynner jeg å få så dreisen på det, at jeg nesten ikke trenger pute :)

Her ammes det stort sett hver 3 time, har hatt en langdubb på 5-7 timer på dag, men har prøvd iherdig for å få denne ned i 3 timer også. Hun spiser i 20 min ca når det er 3 timer siden sist, men har hun sovet lenge spiser hun gjerne i 2 timer i strekk på natten, så derfor prøver jeg å få kuttet ned på denne langdubben. Ikke hatt noen økedøgn som jeg har merket. Har rikelig med melk, hun spiser bare av en pupp per måltid. Hender jeg pumper den hun ikke spiser av for å fryse ned litt. Ellers er det det å få sugetak vi sliter mest med, kan til tider ta opp til 20 min før hun får tak, men det kommer seg for hver dag. Så vil alt i alt si at ammingen går supert :)

Back
Topp