Dere som ammer

Lillin

Flørter med forumet
Hvor ofte ammer dere nå? og hvor lenge har dere tenkt å amme?

Her får hun mm morgen og kveld, av og til på dagen..litt deilig å slippe å amme så mye nå kjenner jeg, da hun er så nyskjerrig og ikke vil ligge i ro,hehe.
Men morgen og kveld er det bare kos 

Amma bare på kvelden no..
Han har ikke tid på dagen, vi få med seg ALT som skjer! :P

Rama skrik om jeg prøver å legge han til på dagen, NEKTA.. må ligge å amme han, så da har det blitt til att jeg bare ammer på kvelden.. Kose litt før det er natta..

Morgen, kveld. 2 -3 ganger om natta. 3-4 ganger om dagen. Spiser ikke så mye på dagen da.

Regner med å amme til rundt året. Vi tar det som det kommer!

om kvelden før legging, et par ganger på natta og om morgenen , avogtil klarer jeg og lure henne rett etter hun har sovet på dagen men som regel blir det ramaskrik...
Håper igrunnen at hun skal begynne å sove hele natta snart... så vi kan kutte nattamming å heller ha det på kveld og morgen....men er vel ikke jeg som bestemmer det :P

Han får mellom 2 og 4 pupper mellom 7-9 som regel. Deilig å slippe å opp å lage til han, bare dra han opp fra vogga og opp i senga.
Så blir det to pupper på dagen eller før middag og to på kvelden.

Jeg merker at jeg har temmelig lite igjen i forhold til hva jeg hadde til søstern :(
Jeg håpet å amme henne 1 år og det klarte jeg, da ble det temmelig lite.
Nå begynner det og bli lite til minin, så vi får se hvor lenge det går, men håper 1 år her også.

Blir ikke kos om han bare suger 1 min heller:(

Jeg også håper å amme til hun er rundt et år, hittil så trur jeg det er masse melk enda, håper det varer!!
På dagtid er det håpløst å amme om vi er blant folk!! HÅPLØST!! hehe

Jeg fullammet til 6 mnd, men så fikk hun tenner, og begynte å bli veldig, veldig urolig under amming.. Så nå har vi nesten sluttet. Ammer ca en gang om dagen (natten hvis hun våkner, eller om morgenen hvis hun fortsatt er rolig etter at jeg har tatt henne opp).

Må innrømme at jeg synes det var utrolig deilig da vi kuttet litt ned.. Jeg fikk aldri til pumping, og hun tålte ikke mme noe særlig, så derfor var jeg aldri fra henne lengre enn 2 timer om gangen. Litt deilig å kunne la faren hennes ta litt mer av stell på morgenen og natten =)

Lykkeligmor10 skrev:
Jeg fullammet til 6 mnd, men så fikk hun tenner, og begynte å bli veldig, veldig urolig under amming.. Så nå har vi nesten sluttet. Ammer ca en gang om dagen (natten hvis hun våkner, eller om morgenen hvis hun fortsatt er rolig etter at jeg har tatt henne opp).

Må innrømme at jeg synes det var utrolig deilig da vi kuttet litt ned.. Jeg fikk aldri til pumping, og hun tålte ikke mme noe særlig, så derfor var jeg aldri fra henne lengre enn 2 timer om gangen. Litt deilig å kunne la faren hennes ta litt mer av stell på morgenen og natten =)

Ja da forstår jeg at det er deilig kutte ned litt!! 

Her ammes det kun på kvelden før legging, om natten og noen ganger om morgenen. På dagen nytter det ikke, så da er det grøt eller flaske med melk som gjelder. Pumper rett etter han har spist for å oprettholde produksjonen, så håper å gi mm som tillegg til fast føde frem til han er året ca. (Så håper jeg nattammingene gir seg snart, og at han kan sove litt mer på natta ^^ )

malone skrev:
Morgen, kveld. 2 -3 ganger om natta. 3-4 ganger om dagen. Spiser ikke så mye på dagen da.

Regner med å amme til rundt året. Vi tar det som det kommer!

Ganske likt her.. Morgen og kveld er standard. Mindre på dagen, men prøver å legge til noen ganger, men ikke alltid hum har tid til å spise. Nysgjerrig delux. Blir vel til året, ikke lenger

Her er det amming om morgenen, midt på dagen og kvelden. Han er ikke så intr de to første-drikker noen super og gir seg om han i det hele tatt vil ha. :-) har lyst å amme frem til han er 12 mnd men om han ikke vil ha så gir vi oss før ;)

Jeg ammer tidlig morgen (5-6tiden), 2-3 ganger på dagtid og ved leggetid om kvelden. Er vi på farten spiser hun gjerne mindre enn hvis vi bare er hjemme.

Ammer morgen og kveld her og. En sjelden gang på dagen

Back
Topp