Dere som ammer!

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Har, av en eller annen grunn, fått det for meg at de fleste slutter rundt 6 mnd alder [8|] Så derfor lurer jeg på:

Hvor lenge har dere tenkt å holde på med amminga?

Helt til han ikke vil mer selv[:)] Men ikke lengre enn 2 år.
Storebror sluttet selv når han var 1 1/2 år, og da bare koseammet vi på slutten[:)]

Så lenge hun vil ha [;)] Håper frem til hun blir året iallefall [:)]

første gang ammet jeg til hun var nesten 11 mnd. andre gang til hun var 4 mnd. hun fikk tenner da hun var 3 mnd og bet som bare d!!! så om han får tenner like tidlig og biter like mye, så blir d ikke så lenge. men håper på at han avventer med tenner så vi kan amme til 10-11 mnd alder eller så lenge melken rekker[:)] (har ikke nok til han nå[:(])

siden Karoline er hjertebarn og har lavere imunforsvar satser jeg på å amme så lenge som mulig pga antistoffene i melka...

Håper å kunne amme første året [:)]

ORIGINAL: Moffe79

Så lenge hun vil ha [;)] Håper frem til hun blir året iallefall [:)]

Samme tenker jeg, men går det ikke så går det ikke,i allefall det jeg håper[:)]

ORIGINAL: Sienna3

Håper å kunne amme første året [:)]

til han ikke vil mer... mamma har 5 unger og regnet nettopp ut at hun har ammet i 96mnd (var i forbindelse med mamografi[8D])... jeg har ikke tenkt å amme like lenge. storebror ville ikke ha etter han var 7mnd fordi da måtte han ta flasken i ca 14 dager pga en oprasjon også etter det gadd han ikke puppen for flasken var lettere å få mat fra[:o][8|]. håper på ca året...

Ammet begge mine til de var 13 mnd, da sluttet vi ganske naturlig med begge[:)]
Håper kanskje å slutte litt før med sistemann - er litt slitsomt med tre små...

Håper på å kunne amme til Casper er 1 år...[:D]
Med Tobias sluttet jeg etter 6 måneder...[&o] Han begynte å bli uinteressert i puppen, og det var mye tull hver gang det skulle ammes... Dessuten fikk jeg mindre og mindre melk..[>:]

så lenge det er mulig.. men når far går ut i permisjon i august er det kanskje vanskelig å fullamme. men tanken var den anbefalte tiden (1 år)..

kommer til å blande morsmelk i grøten når hun begynner med det, og til beholdningen er tom =P

ORIGINAL: anahen

Helt til han ikke vil mer selv[:)] Men ikke lengre enn 2 år.
Storebror sluttet selv når han var 1 1/2 år, og da bare koseammet vi på slutten[:)]

Signerer![:)]

Ca 2 år tenker jeg, slik who anbefaler.[:)]

Heldigvis har du helt feil inntrykk med de 6 mnd. Flere og flere mødre ammer lengre enn tidligere, nå tror jeg snittet er litt over et år. Hvis du ikke kan, eller ikke vil, gi babyen morsmelk i 1 år, så må du gi erstatning for morsmelk i stedet for. Tror det får de fleste til å tenke på 1 år som minimum når de ikke sliter med ammingen, hvorfor gi erstatning hvis du uten problemer kan gi ekte vare liksom?

Storebror ammet jeg til han var ca 11 mnd. Da ville han ikke ha pupp p¨å dagen lengre, bare på natten, så så meg nødt til å slutte for å få nattesøvn.... Var akkurat passe lenge egentlig, synes jeg. Jeg var hjemmmeværende til han var 1 år og 4 mnd.

Denne gang starter jeg i jobb når Aurora er bare 8,5 mnd. Og satser på ba

Storesøster ble ammet til hun var 20 mnd. Da ble jeg gravid igjen, og hadde ikke ork til å fortsette. Satser på å holde på til rundt 2-års alderen denne gangen også[:)]

Ammet førstemann til han var 9 mnd. Gikk greit til da. han fikk mat kl 06 og sov videre til 08. og så var d bare ved behov utenom dette. Men da begynte jeg på arbe og vi sluttet. Angret på det i ettertid. får siden da har han stått opp kl 06. synes d er litt tilig jeg. ;) men her å kommer jeg til å amme så lenge vi synes det går greit.

håper på 1 år. min første fikk i bare 3 mnd, da var d ikke mer å hente her. nr to fikk til han var 8,5 mnd da var d stopp for han bet(og d er fryktlig au asså). så får se hvor snill han her er da[:)]

Jammen godt å høre at jeg har fått fullstendig feil inntrykk! Synest det er viktig å gi morsmelk så lenge som råd, men alt etter forholdene da[;)]

Back
Topp