Dere som ammer under graviditeten

Fantorang

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg har en jente på 16 måneder som jeg fremdeles ammer 1-2 ganger om dagen. Melken er så godt som borte, men det er en viktig kosestund for oss begge to og som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å la henne avgjøre når hun var klar for å slutte med. Men, så ble jeg gravid igjen, ikke planlagt men veldig hyggelig!

Jeg ønsker å avvenne henne med amming i god tid før hun får en "konkurrent", men er usikker på hvor lenge før termin jeg bør kutte ammingen med mindre jenten min selv slutter i nærmeste fremtid.

Lurer på om det er flere i samme situasjon? Skulle likt å høre andres tanker om dette og om dere eventuelt har en plan for når dere skal slutte.

Eg amma fram til jenta var 20 mnd. Då var eg i veke 6. Eg klarte ikkje meir fordi eg var så øm og sår på brystvortene, men skulle gjerne ha amma lenger. Då hadde eg nok latt det gå så lenge du orka ut i svangerskapet og trappa ned i sommar/rundt uke 30, eller rett før,(viss det var meg, min opprinnelige plan[emoji6]). Du kan jo også forklare barnet etterkvart at puppen skal lillesøster/bror få overta nå og at du er stor jente du drikker jo sjølv av kopp/glass. Lillebror/søster klarer ikkje det og må få av mamma. Dei skjønner meir enn du trur! Mi ville forresten ikkje ha meir på dagtid, også medverkande til at eg slutta. Husk å ta med kommende storesøster i amming, at ho f eks kan sitte i armkroken og få kos mens baby får pupp. Det skal eg gjere tenkte eg!

Takk for veldig fin tilbakemelding! Gode innspill som jeg tar med meg når den tid kommer!

Ammer lillemann på 13 måneder :)
Har tenkt å prøve å slutte å nattamme i påsken, i håp for å få litt bedre nattesøvn, for han våkner opptil fire ganger på nattan for litt puppekos før han sovner igjen.[emoji42][emoji28] Merker at det har minket litt på melka, så håper jeg får mulighet til å amme han en stund til, syntes det er så koselig [emoji7] (Med unntak av når han skal ta tak, det er ikke så digg med ømme nippler [emoji85])

Ikke så mange tips å få fra meg ser jeg, men[emoji23] [emoji23]

Back
Topp