Dere som ammer om natten..

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvor ofte ammer dere, og når tenker dere slutte?

Jeg ammer alt fra 3-6 ganger (noen ganger enda oftere) ila natten (19.00-07.00).
I det siste har jeg fått stadig flere spørsmål om hvorfor i all verden jeg ammer om natten når gutten har passert 5 mnd! De mener at nå skal han kunne klare seg uten nattmaten, og flere familiemedlemmer har tilbudt seg å ta han på natten for å venne han av ammingen..
 
Ammer mellom 1-2 ganger, men tror hun slutter snart. Går lengre og lengre tid og noen ganger sover hun igjennom.

Jeg hadde ikke kommet til å gjøre noen tiltak for å avvenne. Vil hun ha mat/kos om natta, så skal hun få det så lenge hun vil.
 
Ammer 1-3 ganger. Foreløpig kommer jeg ikke til å gjøre noen tiltak. Er for trøtt til det;)
 
De 2 siste nettene har eg ammet 1 gang. Og det har vært i mellom 4-5.
Men det vanlige e 2 natt amminger.
 
Hvor ofte ammer dere, og når tenker dere slutte?

Jeg ammer alt fra 3-6 ganger (noen ganger enda oftere) ila natten (19.00-07.00).
I det siste har jeg fått stadig flere spørsmål om hvorfor i all verden jeg ammer om natten når gutten har passert 5 mnd! De mener at nå skal han kunne klare seg uten nattmaten, og flere familiemedlemmer har tilbudt seg å ta han på natten for å venne han av ammingen..
Sniker litt i fra september. ;)
Alle barn er forskjellige. Men er vel ikke noe unormalt å amme om natten?
Jenta mi er 5 mnd og vi ammer på natt, når hun trenger det. Gir henne jo når hun er sulten.
Dette er mitt tredje barn og jeg husker jeg var mye oppe å amma de to eldste på natt til de var over 6 mnd.
Men ble bedre etter at jeg begynte med mere mat. Vesla her får grøt på kvelden og da sover hun bedre på natt.
Så kanskje du må begynne med mere mat på dag? Eller så kanskje det er mest for kosen sin skyld? Prøve med smokk kanskje. Det roer vesla her. Men hender vi må opp flere turer. Varierer litt... Men som regel blir alt bedre etter 6 mnd. Da faller som regel alle rutiner på plass. ;)
 
Her fullammes klumpen enda, og da blir det litt nattamming også ;) det varierer hvor ofte! noen ganger sover han rundt, men som regel pupp 1-3 ganger..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ammer også på natt 2-4 ganger, ikke stormåltider hver gang, men tenker ikke på det som noe jeg må slutte med ennå. Jeg bruker smokk og da drøyer det enda lengre mellom måltidene. Dette fases nok ut av seg selv etterhvert har jeg tenkt. Hvordan tenker du selv rundt det da?
 
Jeg kommer til å amme mini frem til han ikke vil noe mer, evt til jeg begynner å jobbe :) Han tar ikke smokk, og jeg mistenker at mye av nattammingen er for kosen ;-)
Måtte bare høre om det var meg som var helt på jordet som ammet om natten enda, siden det virker så spesielt i andres øyne :p
 
Du gjør det som du føler passer for deg og ditt barn. :) Jeg tenker slik når folk har meninger om ting og tang. Min unge - jeg vet best.
Når det er sagt så ammer jeg jenta mi på natten hvis hun trenger det. I natt var det 2 ganger. Pleier være maks 1 for tiden, men må gi smokken mange ganger da. Men i går fikk hun vaksine så da trengte hun vel litt ekstra kos. For det var mest kos. ;) Hun sovnet rimelig kjapt. Hehe. ❤️
 
Jeg fullammer, så han har blitt avhengig av meg. Jeg nattammer og har ingen problemer med det. Ammet storesøster til hun var ett år(ble gravid og mistet melken). Så lenge de ønsker så skal de få lov. Gjør det som passer deg best og ikke bry deg om hva andre sier :)
 
Mellom 1-3 ganger mellom 19-08. Slutter når jeg føler for å slutte :) kunne ikke brydd meg så mye om hva folk mener og tenker!
 
Her nattammes det mellom 2 og 5 ganger, alt etter hvor Magevondt han har. Tenker å begynne med avvenning når han får flere fast føde måltider gjennom dagen.
 
Ammer mange ganger mellom 18:30 og
06:30, men regner med at det vil avta naturlig etter hvert som matinntaket øker. Barnet har passert 6 måneder, men har ikke kommet i gang med fulle måltider med fast føde ennå. Jeg er forberedt på at han vil spise om natta i lange tider ennå, og kommer ikke til å gjøre andre tiltak enn gradvis opptrapping av fast føde - før jeg eventuelt blir klin kokkos av søvnmangel.
 
Jeg kommer til å amme mini frem til han ikke vil noe mer, evt til jeg begynner å jobbe :) Han tar ikke smokk, og jeg mistenker at mye av nattammingen er for kosen ;-)
Måtte bare høre om det var meg som var helt på jordet som ammet om natten enda, siden det virker så spesielt i andres øyne :p
Ammer mange ganger om natten her og. Har ikke tellingen, for er så trøtt, men skrev opp i natt for å sjekke, og da var det 6 ganger fra 19.30- 7.30
 
Ammer mange ganger om natten her og. Har ikke tellingen, for er så trøtt, men skrev opp i natt for å sjekke, og da var det 6 ganger fra 19.30- 7.30
Åh, hjelpes :eek: :eek:
 
Behov for mer fast føde da kanskje? Lurer på å øke litt her.
 
Ja, det er ikke overskudd på søvn her i huset... Får 3 måltider om dagen i tillegg til mm... Hadde en periode med amming kun 3 ganger om natta. Men det er forbi.. Zzzzzz
 
Sniker fra oktober... Jeg har lyst å kutte ned på nattammingen når hun blir 5 mnd pga jobbing. Ser for meg at hun kan få 1 gang mellom 19 og 06 da, det normale nå er 2-3 (hun er 4 mnd). Tenker det er flott om man orker nattammingen, men her er det så mye styr. Når hun er 7 mnd skal vi prøve å venne henne av helt med nattamming (da skal kun far ha permisjon).

Spent på hvordan det utvikler seg naturlig. Det beste hadde jo vært om hun trappet ned av seg selv :)
 
Back
Topp