Dere som ammer og gir fast føde

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Hvor mye ammer dere om dagen?

Liam blir mindre og mindre glad i puppen, så får nok ikke i han nok melk i løpet av en dag.
I tillegg er det jo ingen melk i grøten han får. Amming morgen og kveld går fint, og er jeg heldig ammer han 1 gang mellom kl. 08 - 19 [8|][&:]

ammer ca kl 10, kl 12, kl 3 + middag, kl 18, kl 1930 er det grøt, så amme kl 20! så kl 23 og 00! og så et par tre gange rom natta men det er sjelden til faste tidspunkt

Ammer like ofte som før, Lilja foretrekker ennå puppen fremfor all annen mat hun kjenner til.  Grøt og middag går ned med masse lirking og tålmodighet .  Ellers ammer jeg 6-7 ganger hvert døgn. 

Her ammes det like mye som før om ikke mer..

Virker også nesten som om at jeg har fått enda mer melk[&:]
Gir fruktmos på dagtid og grøt på kvelden.
Men hun spiser ikke så mye ennå, rundt en 60 ml grøt max...

Her er det ikke så mye fast føde enda...annet en smaksprøver og et middags måltid av og til om vi har noe han kan spise...Ingenting fast enda...
Men pupper som vanlig igjennom hele dagen...Og natta...

ORIGINAL: Liams mamma

Liam blir mindre og mindre glad i puppen, så får nok ikke i han nok melk i løpet av en dag.
I tillegg er det jo ingen melk i grøten han får. Amming morgen og kveld går fint, og er jeg heldig ammer han 1 gang mellom kl. 08 - 19 [8|][&:]

hvis det er vanlig babygrøt han får så er det tilsatt pulver i det, så det er sånn sett mme i all babygrøt...

Blir du usikker, så ta ei måleskje mme-pulver i grøtvannet :)

ellers trenger du ikke være redd for at han ikke får i seg nok. De tar mindre og mindre pupp/mme nå, det er helt normalt. Blir jo byttet ut med andre ting de får i seg [:)]

ORIGINAL: Luthien05

hvis det er vanlig babygrøt han får så er det tilsatt pulver i det, så det er sånn sett mme i all babygrøt...

ellers trenger du ikke være redd for at han ikke får i seg nok. De tar mindre og mindre pupp/mme nå, det er helt normalt. Blir jo byttet ut med andre ting de får i seg [:)]

Han får Sinlac og den inneholder ikke melk. Virker som han har melkeallergi så holder han unna alle melkeprodukter. Så er bare det han tar ved amming han får i seg av melk.

Jeg er nettopp begynt å gi lillemann mat, så kan nok ikke sammmenlignes..
Men han får like mye pupp som tidligere i tillegg til grøt/frukt...

ORIGINAL: Luthien05

Han får Sinlac og den inneholder ikke melk. Virker som han har melkeallergi så holder han unna alle melkeprodukter. Så er bare det han tar ved amming han får i seg av melk.

høre med HS om han får i seg nok kalsium i kosten, gjør han det med det han får nå, så tror jeg nok det skal gå helt fint :)

ORIGINAL: CHICKA©

Her ammes det like mye som før om ikke mer..

Virker også nesten som om at jeg har fått enda mer melk[&:]
Gir fruktmos på dagtid og grøt på kvelden.
Men hun spiser ikke så mye ennå, rundt en 60 ml grøt max...

Ja jeg og har fått mere melk i det siste....[8|] Bare glad for det altså....Kian får jeg ikke i grøt enda...kan være at han plutselig får i seg 4-5 skjeer den ene dagen, men så den andre dagen spyr han det opp.....Så her øves det annehver dag...hehe...Men kanskje derfor jeg har mere melk siden han ikke spiser annet enda...(han har blitt stooor altså [:)])

Annika elsker fortsatt puppen, men det blir jo litt mindre amming ja.
Ammer om morgenen før vi står opp, noen ganger før luren i 10 tida, andre ganger etter luren....så ammer jeg ei stund etter hun har spist fruktmos - gjerne like før hun skal legge seg til en lur igjen. Så ammer jeg før kveldsgrøten og en gang på natta.

Så da er det ca 5 amminger pr.døgn...

Her ammes det om morgenen, formiddag, ettermiddag, kveld og ca 3 ganger om natta..

ORIGINAL: bea83

Her ammes det om morgenen, formiddag, ettermiddag, kveld og ca 3 ganger om natta..

Vil han ikke lenger sove natten igjennom på eget rom?

ammer i 08-09 tida
grøt i 10-11 tida
noen dager ammes han i 2 tida, men ofte vil han ikke ha noe før i 4-5 tida...
Så grøt rundt 19
ammes ca 20.00
så amming 1-2 ganger om natten.

så her ammes det ca 5 ganger i døgnet [:)]

jeg ammer før hvert måltid jeg da, hvis jeg ammer etter fastføde-måltid vil han ikke ha pupp [;)]
han får pupp kl 6 (sover litt til),
pupp og bittelitt grøt kl 9,
pupp og litt fruktmos kl 12,
pupp og litt middagsglass kl 15/16,
pupp kl 18:30, bading, åsså grøt etterpå.
han sover fra ca 19-6 da... [:)][:)]

men han spiser ikke så masse fastføde enda, sikkert spist mer hvis jeg ikke ga pupp først...

Ammer helt som vanlig enda vi har drevet med grøt og fruktmos en stund, får han ikke til å spise mer enn 1/3 beger fruktmos eller bittelitt grøt... [8D] 

Back
Topp