Dere som ammer; hvor lenge vil dere amme?

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Maijenter som ammer: hvor lenge har du lyst å amme?

Her lar jeg baby styre det, men tenker jeg trapper ned når hun nærmer seg 2år. Men tiden får vise, kanskje jeg er ukomfortabel til høsten allerede? Hvem vet
 
Begynt å gjøre vondt. Han syger som en 2000 watt støvsuger. Hadde ikke blitt VELDIG lei meg om han slutta nå snart...
 
Haha, som en støvsuger :p

Jeg lar henne styre det, men helt ærlig begynner jeg nok å bli klar for å kunne reise bort en natt eller to mot sommeren. gamle hesten min står feks i Sverige og jeg kunne tenkt meg å reise dit en helg for å ri for hesten begynner å bli gammel, uten barn. Vinkveld med venninner. Overnatting hos besteforeldre som gleder seg vilt til det. Sånne ting. Ser for meg at det er lettere å gjøre sånt når en ikke ammer.

Bare egoistiske grunner, men hun er nå 8 mnd og jeg er jo takknemlig for at ammingen har funket så bra og fortsatt funker. Så vi har jo vært heldige. Vet det anbefales amming til både 1 og 2 år, men jeg er ikke gira på å amme til 2 år jeg altså, da syns jeg de er så store.
 
Jeg tar det som det kommer.. Ihvertfall til 12 mnd, så ser vi hvor godt vi trives etter det. Kan godt beholde 1-2 amminger i døgnet etter at jeg begynner i jobb/han i bhg (har permisjon til han starter når han er 16 mnd), og av de jeg kjenner som har ammet såpass lenge har det ikke kommet i veien for sosiale ting eller reise bort litt :) Så får rett og slett se :)
 
Haha, som en støvsuger :p

Jeg lar henne styre det, men helt ærlig begynner jeg nok å bli klar for å kunne reise bort en natt eller to mot sommeren. gamle hesten min står feks i Sverige og jeg kunne tenkt meg å reise dit en helg for å ri for hesten begynner å bli gammel, uten barn. Vinkveld med venninner. Overnatting hos besteforeldre som gleder seg vilt til det. Sånne ting. Ser for meg at det er lettere å gjøre sånt når en ikke ammer.

Bare egoistiske grunner, men hun er nå 8 mnd og jeg er jo takknemlig for at ammingen har funket så bra og fortsatt funker. Så vi har jo vært heldige. Vet det anbefales amming til både 1 og 2 år, men jeg er ikke gira på å amme til 2 år jeg altså, da syns jeg de er så store.

Jeg skal på en egotur i mars. Bursdagsgave fra mannen. Spa på hotell, bare meg, meg selv og jeg! Grugleder meg. Men etter første arbeidsdag var over, tror jeg det skal gå greit å være borte en natt. Tror ikke det går utover ammingen. Reiser rundt kl 15, ammer før det. Komme vel hjem rundt 12-13 neste dag. Så får jeg bare ta med pumpe ;P
 
Jeg skal på en egotur i mars. Bursdagsgave fra mannen. Spa på hotell, bare meg, meg selv og jeg! Grugleder meg. Men etter første arbeidsdag var over, tror jeg det skal gå greit å være borte en natt. Tror ikke det går utover ammingen. Reiser rundt kl 15, ammer før det. Komme vel hjem rundt 12-13 neste dag. Så får jeg bare ta med pumpe ;P

Jeg skal jo også bort faktisk, skal til Stockholm og se Celine dion i juni. Jeg tror ikke det går utover ammingen å være borte et døgn, det er heller verre for frøkna som foreløpig ikke klarer seg uten kveldspupp ;) men det er enda noen mnd til så håpe det går fint :)
 
Jeg ønsker å amme så lenge vi begge trives med det. Jeg håper allefall å amme til hun er 12 mnd. Jeg synes ennå det er kjempekoselig når hun ligger å ammer med føttene sine oppi ansiktet mitt å leker med håret og fingrene mine <3
 
Jeg ønsker å amme i 2-3 år!
Hvis vi får det til da[emoji4][emoji4]
Er gravid igjen, så blir spennende og se hvor lenge vi klarer![emoji173]
 
Jeg ønsker å amme i 2-3 år!
Hvis vi får det til da[emoji4][emoji4]
Er gravid igjen, så blir spennende og se hvor lenge vi klarer![emoji173]

Går jo an å amme begge [emoji173] jeg koser meg masse med amming. Og hadde det ikke vært fordi vi ønsker et til barn, så hadde jeg sikkert ammet lenger enn 2 år om det måtte bli slik. Men skal gjennom søskenforsøk på fertilitetsavdelingen i Porsgrunn neste år:) da må jeg kutte ut amming 2mnd før fikk jeg beskjed om.
 
Går jo an å amme begge [emoji173] jeg koser meg masse med amming. Og hadde det ikke vært fordi vi ønsker et til barn, så hadde jeg sikkert ammet lenger enn 2 år om det måtte bli slik. Men skal gjennom søskenforsøk på fertilitetsavdelingen i Porsgrunn neste år:) da må jeg kutte ut amming 2mnd før fikk jeg beskjed om.
Ja, planen er og amme begge[emoji4][emoji4] men hørt at noen mister melka i graviditeten eller at den endrer såpass mye smak at de ikke vil ha lenger. Og hvis det er premature rier så må en slutte og amme..meeen håper jo så klart og amme begge. Hvis den lille spiren klandrer seg fast til siste slutt så blir det jo 1.5 år mellom de. Synes det er alt for tidlig å måtte gi opp ammingen[emoji4][emoji4]
Jaa, det blir nokk annerledes når dere må det ja! Lykke til med søskenforsøk![emoji7][emoji106][emoji106]
 
Så lenge denna gruppa tenker å amme!! :) jeg selv kasta inn håndkleet forrige uke (11 mnd) for orker ikke såre nippler mer.. Jepp kun ego her altså :D hadde masse melk og hun er kjempe glad i pupp, menmen..
 
Så lenge denna gruppa tenker å amme!! :) jeg selv kasta inn håndkleet forrige uke (11 mnd) for orker ikke såre nippler mer.. Jepp kun ego her altså :D hadde masse melk og hun er kjempe glad i pupp, menmen..

Jeg håper å være ferdig med amming til hun begynner i bhg i august.. for min del kunne vi gitt oss nå, men det er så lettvint, særlig på natt..
 
Jeg håper å være ferdig med amming til hun begynner i bhg i august.. for min del kunne vi gitt oss nå, men det er så lettvint, særlig på natt..

Er lettvint som er en stor motivator for meg, min er såpass puppoman at det fortsatt funker for alle store og små verdensproblemer. Flytende tålmodighet kaller mannen det :p
 
Så lenge denna gruppa tenker å amme!! :) jeg selv kasta inn håndkleet forrige uke (11 mnd) for orker ikke såre nippler mer.. Jepp kun ego her altså :D hadde masse melk og hun er kjempe glad i pupp, menmen..

Hvordan gikk det til sånn praktisk når hun er så glad i puppen? [emoji4]
 
Her ble det til han var 9-10(?) mnd. De siste mnd da haddr jeg kun ammet på natt og morgen. Både han og jeg var ganske klar for å slutte. Hadde nok ikke særlig mye melk igjen heller.
 
Hvordan gikk det til sånn praktisk når hun er så glad i puppen? [emoji4]
Hu sleit og dro en del i singleten til tider, men lagde en liten flaske når det var som verst liksom. Eller prøvde å leke med henne så hun tenkte på noe annet. Ammet mest på natta, men satte henne bort og der fikk hun jo bare flaske, så etter den natta borte bestemte jeg meg for å slutte. Måtte gi flaske på natta i ca en uke, og nå sover hun hele natta uten :) deilig!
 
Hu sleit og dro en del i singleten til tider, men lagde en liten flaske når det var som verst liksom. Eller prøvde å leke med henne så hun tenkte på noe annet. Ammet mest på natta, men satte henne bort og der fikk hun jo bare flaske, så etter den natta borte bestemte jeg meg for å slutte. Måtte gi flaske på natta i ca en uke, og nå sover hun hele natta uten :) deilig!
Så bra! [emoji106]
 
Back
Topp