Dere som ammer/har ammet..

Aller best syns jeg Chicco sine var, men brukte også Natusan sine. Likte de, også. Like derimot ikke Libero sine, syns de var harde og for papiraktige...

Vanlige papirinnlegg (natusan f.eks.) innerst, smurt med litt Purelan for å ikke sette seg fast i vorta - og ullinnlegg utenpå..

Ikke Natusan, i hvert fall. De satt seg fast. Fikk aldri prøvd noen andre.

Jeg brukte ull innerst og engangsinnlegg utenpå der igjen i ca 5 mnd. Lakk masse melk. Så da var det ikke så nøye hva slags engangsinnlegg jeg brukte, tror det var natusan. Ullinnleggene kjøpte jeg på apoteket. De var veldig gode, bare litt store.

Fikk også brystbetennelse 13 dager etter fødsel, så jeg brukte ullinnlegg helt til jeg sluttet å amme. Ble litt usikker når jeg leste her det ikke var anbefalt nettopp pga betennelse[&:]

ORIGINAL: Siri91

Jeg brukte avent og natusan.. Jeg forstår ikke dere som sier dere KUN brukte/bruker ull.. Når jeg gjorde det festet ulltrådene seg til nipplene pga melka tørket og jeg ble drittsår[&:][&o] Var helt jævlig å rive de av..

Jeg hadde papir inderst og ull over det igjen[:)]

Jeg hadde motsatt! Når jeg hadde engangs innerst festet de seg fast til brystvorten når jeg var sår, det skjedde aldri med ulla [&:] Følte meg også mye våtere på puppen når engangsinnlegget var innerst. Det er sikkert litt forskjellig fra person til person (og på innleggene og), man må vel bare prøve seg frem[:)]

Jeg var mest fornøyd med Medela sine.

Libero sine[:)]

ORIGINAL: Tullene og meg

Libero,de loer ikke og holdt hvertfall meg tørr

og ull utenpå[:)][:)][:)][:)]  

nå bruker jeg kun ull ,for lekker ikke i voldsomme mengder lenger[:D] 

ORIGINAL: Sha

libero syns jeg var best!

avent og natusan satte seg fast i niplene den første tiden[X(]

ORIGINAL: vestfold80

Medela sine, uten tvil!!

Alle andre setter seg fast om du har sår,noe jeg var mye
Plaget av.

ORIGINAL: [miss]

ORIGINAL: Minerva

Ull, ull og mer ull.
Lekket lite, og hadde aldri behov for engangsinnlegg.
Dersom du må bruke det anbefales det å bruke ull innerst og engangs ytterst.

Eg fikk beskjed på å bruke papirinnlegg innerst og ull ytterst. I ulla trivs bakterier, så eh.
Første dagene brukte eg ull innerst, fram til ei JM sa dette til meg. Men da var allerede brystbetennelse et faktum.
Mulig den hadde komt uansett. Men, ull ytterst kommer eg alltid til å ha når eg ammer i allefal[8D]

HI: Brukte medela sine på apoteket i starten, myke og gode og hang ikkje fast. Gjekk så over til Libero og natusan etterhvert. For medela er litt dyrt... Men om innlegget henger fast i nippelen, ta litt vann over før du "røsker" det av[8D] evt klem ut litt melk før du tar det av[:)]

Jordmødrene på barsel var imponert over ullinnlegga mina[8D] Dei syns dei var heilt fantastiske[8D][;)]

Hadde nok innlegg så jeg vaska dei hver kveld[:)]

Brukte vel libero sine for det meste, men lakk veldig lite. Og selv om det var midt på den kaldeste vinteren på årevis i fjor og jeg gikk i tynne bomullsgenserer under ytterjakka, je selv da så trengte jeg ikke ullinnlegg utenpå. Fikk aldri noe betennelse og var egentlig veldig glad for at jeg kunne bruke engangsinnlegg og slippe å vaske ullinnlegg hele tiden [:)]

Men det er kanskje ikke noe å ta sjansen på, he he. [:)]

ORIGINAL: vestfold80

Medela sine, uten tvil!!

ORIGINAL: Testomania

Chicco fra apoteket. Og ull utenpå!

her og, eneste som ikke klistret[&:]

Back
Topp