Jeg er heldig, ammingen går så det suser. Melken kom raskt etter fødsel.
Det jeg lurer på er hvordan praktiserer dere fordelingen mellom brystene?
Tømmer dere ett og ett bryst eller tar dere litt fra hvert bryst under samme amming?
Hittil har jeg latt han suge til han slutter på ett bryst, så fortsetter jeg med samme bryst ved oppstart av neste økt for å være sikker på at brystet blir tømt. Så bytter jeg bryst og gjentar.
Han har lagt på seg mye, og vekten er bra så han får riktig mengde mat.
Problemet er at da blir det "eldste" brystet så fryktelig ømt/spreng i mellomtiden og utdrivingen blir noe smertefull.
Burde jeg heller ta litt av hvert bryst under en ammeøkt?
Så begge brystene blir litt og litt tømt?
(Grunnen til usikkerheten er jo at jeg får hele tiden høre hvor viktig det er å tømme et bryst for å stimulere til økt produksjon).
Ønsker å høre hvordan ulike praktiserer ammingen, for å få innspill
Det jeg lurer på er hvordan praktiserer dere fordelingen mellom brystene?
Tømmer dere ett og ett bryst eller tar dere litt fra hvert bryst under samme amming?
Hittil har jeg latt han suge til han slutter på ett bryst, så fortsetter jeg med samme bryst ved oppstart av neste økt for å være sikker på at brystet blir tømt. Så bytter jeg bryst og gjentar.
Han har lagt på seg mye, og vekten er bra så han får riktig mengde mat.
Problemet er at da blir det "eldste" brystet så fryktelig ømt/spreng i mellomtiden og utdrivingen blir noe smertefull.
Burde jeg heller ta litt av hvert bryst under en ammeøkt?
Så begge brystene blir litt og litt tømt?
(Grunnen til usikkerheten er jo at jeg får hele tiden høre hvor viktig det er å tømme et bryst for å stimulere til økt produksjon).
Ønsker å høre hvordan ulike praktiserer ammingen, for å få innspill