dere som ammer enda..

TMA84

Forelsket i forumet
Hvor mye ammer dere.

Her er der veldig variabelt. Noen ganger 3 ganger i løpet av dagen noen ganger bare kveldsamming.

Bør de få etter hvert måltid?
 
Hvor mye ammer dere.

Her er der veldig variabelt. Noen ganger 3 ganger i løpet av dagen noen ganger bare kveldsamming.

Bør de få etter hvert måltid?
Stadig mindre. Til frokost/lunsj/middag/kvelds får ho vatn, etter kvart måltid får ho tilbud om pupp. Dersom ho vil, so tar ho men ofte blir det berre kos og ikkje skikkelig amming. Kveldsamminga er litt meir "skikkelig". Ammer dersom me er ute og ho blir sulten. :)
 
Ammer på morgene før jeg drar på jobb, ikke bestandig han vil ha mer enn et bryst, også får han pupp når jeg kommer hjem i 13.30 tiden! Så får han kanskje en til to ganger (som oftest bare er bryst) før kveldsammingen, han spiser også en gang om natten. Syns også jeg ammer MYE mindre enn tidligere, men så er han syk med feber for øyeblikket, så matlysten er ikke på topp. Tror egentlig det kommer til å ta seg opp når han blir bedre :)Merker også at han ofte ikke har tid til puppen, han er 9mnd på lørdag, må helst amme på rommet hans, med rullgardinene nede. Amme offentlig kan jeg bare glemme, han alt for nysgjerrig :p
 
Ammer mye mindre enn før, nå kan det være 4-5 ganger iløpet av dagen å kvelden :) men lillemann sovner aldri uten pupp.. Han sovner til puppen, så blir nok vanskelig å avvende han det...
 
Ammer mye mindre enn før, nå kan det være 4-5 ganger iløpet av dagen å kvelden :) men lillemann sovner aldri uten pupp.. Han sovner til puppen, så blir nok vanskelig å avvende han det...

Jeg tror nesten babyer avvender seg selv jeg ;) jeg fikk beskjed om at jeg lagde meg et stort problem siden jeg ammet mini i søvn, plutselig ville han ikke ha mer pupp. :( så var jeg så dum at jeg bysset mini i søvn, plutselig ville hak heller bli lagt våken i senga si. Det ordner seg nok når han blir klar :)

Sorry for trådkupping ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer endel enda, mini er 8,5 mnd nå. 4-5 ganger hver natt, og før hver lur på dagen, - 3-4 ganger. Ammer han i søvn her også. Tenker det er helt naturlig at han vil sovne inntil mamman sin. Det går med flaske også, men smokk vil han jo ikke ha. Kan nesten bare amme i senga nå, han blir for ukonsentrert ellers.
Men det er problemer med biting nå (4 tenner), hvordan er det hos dere?
 
Mini her har kun bitt meg en gang, godt er det for her er det 5 tenner!! Han er foreløpig snill med mammaen sin *bank i bordet
 
Foreløpig ingen tenner her, men de er rett rundt hjørnet. Min ellers så smørblide baby er nå sur og grinete til alle døgnets tider..

Jeg ammet min første i søvn til han var 1 år. Og da plutselig ville han ikke mer. Så hvis du ikke orker å ta opp kampen så trøst deg med at de avvenner som oftest seg selv.

Med nr 2 har jeg etter hun ble 6mnd begynt å legge henne i sengen våken. Hun blir fremdeles fornærmet når jeg tar henne av puppen, men sutringen går over på 30sek.
 
Foreløpig ingen tenner her, men de er rett rundt hjørnet. Min ellers så smørblide baby er nå sur og grinete til alle døgnets tider..

Jeg ammet min første i søvn til han var 1 år. Og da plutselig ville han ikke mer. Så hvis du ikke orker å ta opp kampen så trøst deg med at de avvenner som oftest seg selv.

Med nr 2 har jeg etter hun ble 6mnd begynt å legge henne i sengen våken. Hun blir fremdeles fornærmet når jeg tar henne av puppen, men sutringen går over på 30sek.
Fint å høre at de avvenner seg selv. Mine to andre ble ammet så kort. Rart å amme så stor baby, og samtidig veldig kos. 8,5 mnd nå. :)
 
Stresser også veldig lite med at jeg ammer mini i søvn noen ganger. Han er bare baby en gang, så jeg bare følger hans takt og toner :)Det bysses, det bestikkes og det ammes, blir han en liten drittunge av det, så er han i hvertfall min beste drittunge!
 
Back
Topp