Dere som ammer enda?

SMT

Elsker forumet
Ammer dere mye?.. Her får han pupp hvertfall 4 ganger til dagen enda... Får ingenting på natta.... Og spiser de mye utenom? Hvor stor porsjon grøt? Hvor mye middag?

Ammer 5 ganger om dagen og sliter med å få henne til å spise andre ting. Siste amming for kvelden er rundt kl 23 (legger seg 19 og ingen amming mellom 18.30 og 23), etter det sover hun sammenhengende til ca 07. Lyst å prøve å kutte ut den sene kveldsammingen men så lenge hun spiser så lite så er det vanskelig.

ca 07 mm

ca 08.30 brødskive/grøt - spiser maks en halv skive på en veldig god dag. Prøver grøt hvis hun ikke vil ha brød, men sjelden det går inn mer enn 3-4 skjeer.

ca 11.30 mm og middag - maks et halvt middagslass eller tilsvarende mengde hjemmelaget

ca 15.00 mm

ca 17.30 grøt og vann - spiser maks grøt av 50 ml vann, sjelden så mye

ca 18.30 mm på sengekanten

ca 23.00 mm

Begynner å bli utrolig sliten av dette.. Kommer meg ingen steder siden hun ikke tar flaske, og det er stort sett jeg som må ta kampen med spisinga.. Å amme andre steder enn hjemme kan jeg stort sett bare glemme siden hun er altfor nyskjerrig på alt som skjer rundt henne. Må hvertfall være et rolig sted uten masse bevegelser rundt henne.

Nei ammer ikke så mye...ho får pupp på sengen før vi står opp så er det en porsjon grøt etter en stund,middag(et glass), pupp, så grøt igjen til kvelds, pluss litt pupp på sengen før hun sovner. Hun våkner som regel rundt 4-5 og vil ha pupp også da...

her pupper vi alt for ofte og mor er sliten, hun krever pupp hver gang hun skal sove hun krever pupp hele natta i natt sov jeg utrolig dårlig for hun skulle ha pupp hele tia ... tar ikke smokk så dette er ikke enkelt...hun krever pupp hver gang jeg skal spise .. og hun får brød , mellom måltid, middag og grøt på kvelden vann utenom ...

Her ammes det fortsatt en del. Når han står opp ammes han, på formiddagen er det fruktmos+litt brød og amming etterpå, deretter smaksprøve på middag med amming etterpå og så ammes han før leggetid klokken 18:30.

Her ammes det på morgenen i senga. Etter formidagsgrøten før dupp. Før siste dupp og til kvelds. Men han får mindre å mindre interesse for puppen virker det som....har liksom ikke tid.

Ammer noen ganger tidlig morgen ca 6, men ikke alle dager. Han får litt brødskive og vann rundt syv når mine to andre barn spiser frokost:) Så er det litt mm igjen ca halv ni, da sovner han ca en time. Ca kl 11 får han grøt av 1 dl vann og litt fruktmos + vann. Mm igjen rundt 12, da har han langdupp i 2-3 timer. Mm da han våkner i 2-3 tiden. Får et halvt glass middag + vann i 4 tiden da vi spiser middag. Grøt ca kl 18.15 og mm ved sengekanten kl halv syv:) Vil også ha mm på natten i 3 tiden, men må avvenne dette snart for han trenger det nok ikke, bare vane og kos;) Spiser jo mye i løpet av dagen nå! Så det er en del amming enda, og håper han vil en stund til. Men han blir lett distrahert ved amming nå..er jo så mye spennende å følge med, så nysgjerrig;)

ehmm... pupp 6 ganger i døgnet og mat fire ganger...

06.15 - pupp
07.00 en hel Brødskive med leverpostei
09.30 pupp
10.30 en porsjon grøt
12.30 pupp
13.30 en porsjon grøt
15.30 pupp
18.00 Middag (det vi spiser)
19.00 pupp
03-04.00 Pupp

så mye av alt, rett og slett.

Oh yes.....blir nok 5-6 ganger i døgnet enda her. Men så drikker hun ikke stort annet heller, ikke flaske og lite av kopp så føler jeg "må" gi henne såpass mye. Men hun får (sånn ca):

07 - pupp
08 - 1/2-1 porsjon grøt med frukt
10 .30 - pupp
11 - 1 porsjon grøt eller 1 brødskive med frukt
15 - 1/2 porsjon middag + frukt
15.30 - pupp
1800 - 1 porsjon grøt med frukt
1900 - pupp
01 - pupp
04 - pupp

og sånn går no dagan.....når jeg er på jobb får hun rett før jeg går og når jeg kommer hjem igjen.

men hun drikker mindre og mindre på natta, så kommer til å kutte her etterhvert!

Back
Topp