Dere som ammer enda

Angelicka

Forumet er livet
Hvor mange ganger til dagen/natten ammer dere nå?

Har egentlig ikke noe tall på det, hun får så mye hun vil ha. Den siste uken har hun vært syk, og da fikk jeg ikke i henne annet enn mm - ble jo faktisk fullammet da. Da spiste hun mye på natten også, for hun våknet ofte og var i dårlig form. Har tenkt å venne av med nattamming snart, men da må hun helst være helt frisk først, sånn at vi er sikre på at hun får i seg nok næring på dagtid. [:)]

Nå er snuppa mi syk for tiden, så ammer litt mer enn vanlig.

Men til vanlig er det faktisk ikke så ofte: tror det er totalt 4-5 ganger i døgnet. Det vil jo avhenge av hva babyen spiser ellers også[:)]

Matrytmen ser slik ut:
05.00: mm
08.30: grøt
12.00: frukt+mm
16.00: middag
18.00: mm
19.00: grøt
evt litt mm for å få sove [:-]
ca 02.00: mm

Hun får mm alt fra 6 til 14 ganger i døgnet... Er så forskjellig.. Hun tar litt og mye, så forskjellig på det stadiet ja..

Her ammer han før hvert måltid - altså ca som dette:

frokost- mm +brød
lunsj- mm +grøt
middag- mm +middag
ettermiddag- mm +grøt
kvelds- bare mm, oftest begge puppene

Får tilbud om vann til alle måltider med fast føde da [:)]

Ammer morgen og kveld og et par ganger til i løpet av dagen. Kommer nok til å trappe ned til kun morgen og kveld når hun nermer seg 10 mnd. Det er vertfall tanken. [:)]

De dagene jeg ikke er på jobb blir det 4-5 ganger, ellers blir det vel ca. 3-4 ganger om dagen.
Da teller jeg ikke med om jeg må amme om natten for som regel gjør vi ikke det lenger, men det hender. [:)]

Her ammer lillegutt på morgenen med en gang vi våkner sånn ca 6. Så ammer vi før lunsj og før kveldsgrøten.

4 ganger på dagen, og 0 ganger på natten.

Om natten får hun bare vann, sånn har det vært de siste 3 ukene nå og det har ikke vært en dans på roser.
Så får hun melk om morgenen, par ganger i løpet av dagen og så før hun legger seg.

Ammer morgen og kveld fast. Ellers blir det endel amming utover dagen også, men varierer nok litt hvor mye. Noen ganger småsuper han hele dagen, mens andre ganger tar han større og færre måltider.

Han får grøt morgen og kveld, pluss skive eller halvt middagsglass på dagen og gjerne litt frukt også i løpet av dagen. Resten er MM

Ammer morgen og kveld fast, og som regel en gang på dagen..
Holder akkurat på med avvenning av nattmat, noe som går forbausende bra (bank i bordet for at det fortsetter :))

ammer om morgen og kvelden.

Da ser jeg at det ikke bare er jeg som ammer en del enda[8D] Har begynt å trappe litt ned da siden jeg begynner å jobbe den 18. Ammer på natta enda, men det ser ut som om det blir mindre og mindre, så tenkte jeg skulle prøve å la det regulere seg litt selv. Mannen min går i hvert fall alltid inn og tar ham opp først for å se om han roer seg litt bare med byssing. Så får vi prøve med litt vann om en stund[:)]

om morgenen og kvelden. Av å til før lunsj å.

Tja.. ca hver 3. time på dagtid, forsøker å gi henne mm ca 30min før hun skal spise (så hun orker litt mat også). Spiser 4 mat-måltider om dagen. Har nett vent henne av nattammingen, så 0 om natten.. Enn så lenge! Vel, hender jo at hun får mat i fem tiden.. Ellers er 6 morran her, da er det frem men puppen! [;)] Nora har også nett vært syk og spiste stortsett kun mm. Men ville da kun ha mat 1 gang om natten.. så det gikk greit.. Hadde egentlig tenkt å fortsette med sen kveldsamming (22-23 el no), men hun våkner gjerne ikke før rundt ett, to, tre tiden, så da droppet jeg det måltidet, og hun går hele natten uten mat [:)] Har kun hatt en natt hjemme etter ferien, så får se hvordan dette går [;)] Over 14 dager siden vi kuttet ut nattmaten.. Sambo innførte byssing da han måtte ta henne om natten, såh.. nå må vi venne henne mildt av med det [:D][:D] ... [:'(]

Ups, ble langt dette.. [8D]

3-4 ganger på dagen, og ingenting på natten.

Back
Topp