Dere som amme og gir MME

*Minibønna*

Forumet er livet
HVordan gjør dere det? hvor mye? hvor ofte, flaske eller mater dere MME på annet vis?

Sulten baby, daue pupper,meeeer enn nok om natten[:'(]

opp

Nattamming er bra for melkeproduksjonen. Jeg har kommet til å ammet først også gitt MME etterpå. Kanje også litt pumping i mellom for å prøve å øke produksjonen.

Jeg spurte ikke om råd for å få OPP produksjonen, men om hvordan andre delammere gjorde det

Jeg går på ammepoliklinikken, jeg ammer hele dagen og hele natten, jeg hadde samme problem sist

Kan man holde seg til det faktiske spm?

ORIGINAL: Asice

Prøve å puppe masse om dagen for å få opp produksjonen, og gi mme etter endt amming? :)

Sånn vi gjør det, men lurer på hvor mye de andre gir, for man skal ikke gi for mye, for da vil ikke babyen etterspørre like mye ved amming igjen, om du skjønner!

Får vel bare se litt på det og finne en løsning, om natten har jeg mer enn nok!

Pumpe får jeg ikke til, kommer ikke noe ut uansett hvor sprengt de er[&:]

Her gjør vi det sånn at jeg ammer ca hver 2-3 time, sånn at melken får fylt seg opp mellom hver gang, også gir vi litt mme 1-2 ganger per døgn i tiltlegg når han blir sulten (noen ganger er han sulten 30 min til 1 time etter amming). I gpr tok han nesten 100ml mme i et måltid, så han er storspist[:-] Er nok derfor jeg ikke klarer å mette ham med mm heller alltid!

ORIGINAL: Cybele

Her gjør vi det sånn at jeg ammer ca hver 2-3 time, sånn at melken får fylt seg opp mellom hver gang, også gir vi litt mme 1-2 ganger per døgn i tiltlegg når han blir sulten (noen ganger er han sulten 30 min til 1 time etter amming). I gpr tok han nesten 100ml mme i et måltid, så han er storspist[:-] Er nok derfor jeg ikke klarer å mette ham med mm heller alltid!

I sted fikk hun 60 Ml MME etter amming, drakk 40, så får vi se, men hun tar vel ca 150 ml i døgnet MME, får se veiinga på mandag om det er nok, hun virker piggere!

Ikke lett dette, jeg er ingen melkeku, men skal prøve å delamme, så lenge som mulig!

Som legen min så fint sa,

"kjære du, alle kan ikke få barn, ikke alle er i stand til å lage barn, så hvorfor skal vi da forvente at alle kvinner kan lage melk? "

Fantatisk dame[:D]

kjære du, alle kan ikke få barn, ikke alle er i stand til å lage barn, så hvorfor skal vi da forvente at alle kvinner kan lage melk? "

Godt sagt.

Har ingen råd å komme med, da jeg aldri har gitt mme, men ville bare si at du er veldig flink som ikke gir opp.

Sender en stor klem, håper dere finner en løsning som passer bra for dere begge. Og husk på det legen din sa, ikke nederlag å kun gi mme!

Ellinor har ått MME 2 ganger i dag, men hun spiser kun 40 -60 ML, så er dte fult i magen, alltid etter amming.. blæææ, kunne jeg ikek bare hatt full pupp og rull ut?

Saken er at Ellinor våkner ikke på natta fpr mat, vi må ha klokke på fo rå vekke henne[&:]

ORIGINAL: malone

kjære du, alle kan ikke få barn, ikke alle er i stand til å lage barn, så hvorfor skal vi da forvente at alle kvinner kan lage melk? "

Godt sagt.

Har ingen råd å komme med, da jeg aldri har gitt mme, men ville bare si at du er veldig flink som ikke gir opp.

Sender en stor klem, håper dere finner en løsning som passer bra for dere begge. Og husk på det legen din sa, ikke nederlag å kun gi mme!

Ja, denne legen er GULL!

Back
Topp