Dere smarte, smarte damer (amming osv.)

Sonny123

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Jeg vil gjerne fullamme og det har i grunn gått veldig bra: hun tar puppen greit, spiser bra osv. Etterhvert slipper hun puppen av egen vilje og vil ikke sette seg på igjen uten å slippe.. Men da gjør hun fortsatt tegn til at hun er sulten.. Så jeg ammet til hun gjorde dette nå, for så gi henne tillegg etterpå, da spiste hun bare 10ml til, så var hun stappmett og la seg til å sove.. Ble veldig dumt forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener..Vet dere om det er noen grunn til at hun ikke tar disse siste 10 ml fra meg? Prøvd å gi fra begge også, tilfelle puppen var tom..

De må jo jobbe veldig for å få ut den feite melka på slutten, i motsetning til den tynne melken som kommer i starten - som nesten spruter inn i munnen på dem. Kanskje hun blir sliten/lei av å jobbe ut melka?

Høres ut som om hun er sliten til de siste dråpene, mulig økedøgn ja :)

Sikkert dust spørsmål, men hva gjør jeg med det? :) godt å ha dere når man blir usikker altså :D

Jeg bare koser litt og prøver å legge til flere ganger. Er veldig vanlig med urolige babyer på kvelden. Les om det på ammehjelpen.no

Lillegutt får som regel pause og drikker igjen 5 min etterpå, fortsetter da på samme puppen;)

Redigert: Ops - her har jeg trykka på feil tråd og svart på noe helt annet:-) Men til deg: Hvis hun slipper taket og fortsatt gaper og leter, kan jeg ofte la henne koble seg på to tre ganger til på samme bryst... kanskje ikke riktig å gjøre det, men her gjøres det meste litt på feelingen...:-)

Last edited:
Back
Topp