Dere skal på hyttetur på fjellet

Hvor langt er et tau?

Spørs helt hva hytta er utstyrt med og hvor lenge vi skal være der og hva vi skal gjøre.
Om det er nødvendig å ha med utstyr eller om kjøkken er utstyrt og der er sengetøy eller om det må være med og sånn

Om vi tenker nå i påska? Med ski?

Mat og drikke og godteri.
Rent undertøy til alle til alle dagene pluss en eller to. Mer enn nok bleier og skift til yngste.
Ullundertøy, 2-3 sett trolig.
Mellomlag. Helst to.
Yttertøy, ekstra sett hansker og ullsokker og sånt som kan bli vått.
Alt av ski og pulk og sitteunderlag og sekk og alt det der til skitur
Bøker og leker og sånn.

Antar jeg.
Aldri vært på hyttetur som voksen/forelder med ansvar for å pakke.

Hvor langt er et tau?

Spørs helt hva hytta er utstyrt med og hvor lenge vi skal være der og hva vi skal gjøre.
Om det er nødvendig å ha med utstyr eller om kjøkken er utstyrt og der er sengetøy eller om det må være med og sånn

Om vi tenker nå i påska? Med ski?

Mat og drikke og godteri.
Rent undertøy til alle til alle dagene pluss en eller to. Mer enn nok bleier og skift til yngste.
Ullundertøy, 2-3 sett trolig.
Mellomlag. Helst to.
Yttertøy, ekstra sett hansker og ullsokker og sånt som kan bli vått.
Alt av ski og pulk og sitteunderlag og sekk og alt det der til skitur
Bøker og leker og sånn.

Antar jeg.
Aldri vært på hyttetur som voksen/forelder med ansvar for å pakke.
Hytta har alt man trenger av utstyr :)

Hytta har alt man trenger av utstyr :)
Da sparer man jo en del plass i bilen til soveposer og denslags.
Da er det vel mat og klær og aktiviteter (altså bøker og ski etc)?

Klær til å være ute i (nytt ullundertøy til hver dag/annenhver dag, 2 sett mellomlag, ytterlag, 2 par votter, 2 luer, 2 par vanter osv). Og gode sko 1-2 par utesko.

Klær til å være inne i: joggebukser/fleecebukser/læsta.

Ski, akebrett (rompeakebrett + større), spader, hodelykter.

Inneleker til ungene. Ikke spesielt mye, småting å pusle med. Små figurer og bamser ol.

Bøker. Brettspill om det ikke er på hytta.

Mat, drikke og snacks.

Jeg har etter jeg har fått en haug med unger begynt å pakke litt «smartere» for plassen skyld.
Vi har med rent undertøy og sokker for hver dag, 1 ekstra skift og biotex.
Har med ca 2 sett ullundertøy,og slalomsokker, ett vi bruker hverdag. Og ett om det blir veldig grisete og vi trenger skift. Lufter ull etter bruk så holder det lenger.
Ett fleece lag, og ett strikket lag med klær, en joggebukse, tynn genser. Deilig etter en lang dag ute. Skidress, 2 par votter, 2 hals og en lue. Vinterskoene har vi på beina når vi reiser, jakka er i bruk det er også den som hører til skidressen. En pysj, favoritt kosen og en bok.
Solkrem, god salve, tannbørster og tannkrem. Dette er min pakkeliste for en uke :)

Jeg har etter jeg har fått en haug med unger begynt å pakke litt «smartere» for plassen skyld.
Har med ca 2 sett ullundertøy,og slalomsokker, ett vi bruker hverdag. Og ett om det blir veldig grisete og vi trenger skift. Lufter ull etter bruk så holder det lenger.
Ett fleece lag, og ett strikket lag med klær, en joggebukse, tynn genser. Deilig etter en lang dag ute. Skidress, 2 par votter, 2 hals og en lue. Vinterskoene har vi på beina når vi reiser, jakka er i bruk det er også den som hører til skidressen. En pysj, favoritt kosen og en bok.
Solkrem, god salve, tannbørster og tannkrem. Dette er min pakkeliste for en uke :)
Oj det hadde aldri holdt her

Toalettsaker glemte jeg.
Synes dette hørtes helt greit ut :)

Jeg har ofte pakket med mer enn vi trenger på sommeren - for man vet aldri hvordan være blir og må både ha med shorts og tykke joggebukser liksom. Men på vinteren er det jo greiere sånn :)

Hvorfor hadde det ikke holdt tenker du?
Ull går av så fort vi er inne, så det kan jo fint brukes om igjen i flere dager.
Og joggebukse, tynn genser brukes kun noen timer før kveldstid for vi er mest ute da :)
Her har vi ikke noe valg, selv om vi har ganske stor bil så har vi også stor hund så her må alle ofre litt for å få med oss alt :)

Toalettsaker glemte jeg.

Jeg har ofte pakket med mer enn vi trenger på sommeren - for man vet aldri hvordan være blir og må både ha med shorts og tykke joggebukser liksom. Men på vinteren er det jo greiere sånn :)
Toalettsaker glemte visst jeg også. Og ladere, gitt strøm.

Jeg får lyst på hytte i påska da. Men det er uforholdsmessig dyrt for de fem dagene ;-)

Toalettsaker glemte jeg.

Sommeren er mye vanskeligere, for sommeren i Norge kan være så variert og vi sliter veldig med plass på sommeren. For som du sier må man både ha shorts/T-skjorte og ull har jeg vel også hatt med på sommeren [emoji23]
Så der har alltid jeg med for mye også[emoji85]

Hadde nok holdt om dere måtte.
Men dere er tre. Ikke en hund. Mao god plass i bilen. Så dere må ikke, og ha tenger dere ikke oh da bruker dere mer.

Hun skrev jo selv at det har blitt etter at hun fikk en skokk med unger og har måttet lære seg å pakke smartere. Du har ikke en skokk å pakke for. Og derfor ikke så tvingende nødvendig :-)

Sommeren er mye vanskeligere, for sommeren i Norge kan være så variert og vi sliter veldig med plass på sommeren. For som du sier må man både ha shorts/T-skjorte og ull har jeg vel også hatt med på sommeren [emoji23]
Så der har alltid jeg med for mye også[emoji85]
Om sommeren pakker jeg også altfor mye. Jeg drar ikke på hytte da heller, men på norgesferie (til svigers, tilgang på vaskemaskin så sparer inn litt der) men det er bukser og genser og bikini og litt mellom der. Så ja, da har jeg for mye. Men jeg vet ikke før etterpå om det var for mye av bukser eller for mye singletter...

Hadde nok holdt om dere måtte.
Men dere er tre. Ikke en hund. Mao god plass i bilen. Så dere må ikke, og ha tenger dere ikke oh da bruker dere mer.

Hun skrev jo selv at det har blitt etter at hun fikk en skokk med unger og har måttet lære seg å pakke smartere. Du har ikke en skokk å pakke for. Og derfor ikke så tvingende nødvendig :)
Nei det hadde ikke holdt ;)
Vi har hatt full bil Ford i vi har hatt med flere, vi har også kjørt liten polo men vi får med det vi må ha med

Hvorfor hadde det ikke holdt tenker du?
Ull går av så fort vi er inne, så det kan jo fint brukes om igjen i flere dager.
Og joggebukse, tynn genser brukes kun noen timer før kveldstid for vi er mest ute da :)
Her har vi ikke noe valg, selv om vi har ganske stor bil så har vi også stor hund så her må alle ofre litt for å få med oss alt :)
Ull går vi med hele tiden å det blir fort litt lukt når man fyrer bål og er i aktivitet hele dagen.
Vi har forskjellige skiantrekk, og vi har også med reserve for det er godt å ta på tørre og varme klær når man skal ut runde 2 osv

Ull går vi med hele tiden å det blir fort litt lukt når man fyrer bål og er i aktivitet hele dagen.
Vi har forskjellige skiantrekk, og vi har også med reserve for det er godt å ta på tørre og varme klær når man skal ut runde 2 osv

Derfor lufter vi ullen :)
Litt bållukt på ferie klarer vi, del av sjarmen :p hihi
Her brukes det klær som er vanntette, så har ingen problemer med våte tøy heldigvis selv om vi er ute hele dagen og har ingen barn som svetter. Heller at fryser :p
Jeg har funnet ut at bruker vi ull, så holder klærne lenger på tur. Hjemme har vi tilgang til vaskemaskin så der skifter vi jo mye oftere :)

Om sommeren pakker jeg også altfor mye. Jeg drar ikke på hytte da heller, men på norgesferie (til svigers, tilgang på vaskemaskin så sparer inn litt der) men det er bukser og genser og bikini og litt mellom der. Så ja, da har jeg for mye. Men jeg vet ikke før etterpå om det var for mye av bukser eller for mye singletter...

Egentlig så er vel det kanskje typisk sommeren i Norge? Hihi
Samme her, vi vet aldri hva vi egentlig har for mye av før vi er hjemme. Må nesten bli sånn da vi har så mye varierende vær [emoji5]
Sommeren er bilen så full at det er omtrent ikke plass til barna [emoji23]

Har med altfor mye klær og altfor mye mat:P Ellers ski og pulk da vi stort sett har vært på hyttetur om vinteren. iPad til guttungen. Det er kun på hyttetur og flytur han får bruke nettbrettet, så ekstra stas for han. Ellers har vi med hund og utstyr til den.

Egentlig så er vel det kanskje typisk sommeren i Norge? Hihi
Samme her, vi vet aldri hva vi egentlig har for mye av før vi er hjemme. Må nesten bli sånn da vi har så mye varierende vær [emoji5]
Sommeren er bilen så full at det er omtrent ikke plass til barna [emoji23]
Jeg tror vi får god plass til sommeren.
For første gang siden vi fikk barn har vi ikke med hund. Vi måtte desverre avlive henne før påske, dyrlegen mente det var det beste. Alderen tynget.

Back
Topp