Dere søtinger som har hatt bryllupsfest...*alkohol*

Stibli

Forumet er livet
Kan ikke dere fortelle meg hvor mange drink-enheter (drinker, vin, øl, cider) dere beregnet per gjest ETTER kaffe avec? 4? 5? 6? 7? How many? Vi tenker 1 glass velkomstdrink, 1 glass hvitvin til forrett, 2 glass rødvin til hovedrett og 1 glass cognac/baileys til kaffien. MEN, så kommer det sykt vanskelige regnestykket til festen. Kanskje dere som har vært i bryllup husker hvor mye dere drakk etter kaffien også? [8D] 

Har vridd hodet mitt hundre ganger nå, og får det bare ikke til å gå opp. Og det verste av alt er at dette ikke er det vanskeligste. Det vanskeligste kommer jo når jeg skal finne ut hvor mye vi skal kjøpe av HVA. Har fått noen pekepinner fra bartenderen vår, men jeg er fortsatt stuck der jeg har vært de siste ukene.

oh. vi hadde 15 flasker champis dette var til velkomst og dessert.
og 6 liter rød vin og 10 liter hvitvin og 3 liter baylies 2 liter cognac, 40 boxer øl, og 24 boxer sommersbyyyy heheh (til meg =))

Vi var vell 35 til mat og en hævv til fest . blei nermere 45-50 kanskje. men så hadde folk med seg det de skulle drikke til festen utenom sprit.

hmmm blei du klokere tru =)

ORIGINAL: *Knalle*

oh. vi hadde 15 flasker champis dette var til velkomst og dessert.
og 6 liter rød vin og 10 liter hvitvin og 3 liter baylies 2 liter cognac, 40 boxer øl, og 24 boxer sommersbyyyy heheh (til meg =))

Vi var vell 35 til mat og en hævv til fest . blei nermere 45-50 kanskje. men så hadde folk med seg det de skulle drikke til festen utenom sprit.

hmmm blei du klokere tru =)

Haha, jeg kommer aldri til å bli klok på dette, men kanskje litt mindre uklok ihvertfall [:D] Vi blir 50 til middag og ca 75 til festen. Jeg har kontroll på drikken frem til kaffien, for det er et forholdsvis enkelt regnestykke. MEN, så var det resten da. Vi kommer sikkert til å havne opp med aaaaltfor mye, så vi kan sikkert ha fyllafest 3 dager til ende. Problemet hos oss er at brusen er sviiiiiindyr, mens alkoholen er veldig billig, så vi må oppfordre til fyllafest [:-] [8D] 

vi gjorde det sånn at folk tok selv med det blandevannet de likte best på den måten slapp vi unna med det. hehehe =)
dere kan jo gjøre noe sånnt dere også. vi fikk vaffal bare gode tilbakemeldinger på det. ikke noe stress fra folk i det hele tatt. =) å da fikk de jo det de ville ha og drikke. =)

Vi hadde ikkje alkohol i vårt og har bare vert i bryllup som er alkoholfrie så kan ikkje svare deg..

ORIGINAL: *Knalle*

vi gjorde det sånn at folk tok selv med det blandevannet de likte best på den måten slapp vi unna med det. hehehe =)
dere kan jo gjøre noe sånnt dere også. vi fikk vaffal bare gode tilbakemeldinger på det. ikke noe stress fra folk i det hele tatt. =) å da fikk de jo det de ville ha og drikke. =)

Det går ikke her, for vi skal ha festen i et lokale som står for mat og all alkoholfri drikke / blandevann. Vi står for alkoholen, men har skrevet kontrakt på at de stiller med alkoholfritt. Hadde det ikke vært for det så hadde vi nok prøvd oss på samme løsning som dere [:D]

Vi hadde i lokaler som hadde bar og de stod for all drikken. Minnes at det gikk gjennomsnittlig 2-3 drikker pr gjest, og da var det whisky, likør, gin, vodka, cognac og vin gjestene kunne velge mellom. En drikke var på 2 - 4 ml. Vi hadde 75 gjester så da tipper jeg det gikk 5-6 liter brennvin og vin totalt i løpet av kvelden (etter middagen).

ORIGINAL: fjerdemam

tror vi hadde en avtale hos kjøpmannen på att vi fikk levere tilbake det som var uåpnet av øl og brus, grei ordning det, forhør deg på rema rimi eller hvor du handler

Det blir systembolaget i sverige og taxfree, så det blir litt vrient å levere det tilbake når vi bor her vi bor [8D] Jøss så vanskelig jeg skulle være idag. Men det blir vel aldri fare for at vi skaffer for lite drikke, så da får jeg heller invitere dere på en svær tømmefest med leftovers etterpå [;)]

Back
Topp