Dere regnskapsførere

*Zizza~81*

Gift med forumet
Hei!

Jeg er i gang med bachelor i økonomi og administrasjon. Vurderer å bli regnskapsfører.
Dere som jobber som det/ eller har gjort det: Hvordan trives dere med jobben? Fordeler/ ulemper?
Si gjerne hva som kan forventes i lønn også [:D][:)]

Håper på svar 

Jeg har bachelor i revisjonsfag, som i og for seg er ganske lik bachelor øk-ad. Hvis du vil jobbe med regnskap anbefaler jeg det, siden det er mer regnskapsfag i det studiet (i hvert fall i Oslo hvor jeg gikk). Jeg har jobbet to år som regnskapsmedarbeider (privat) og jobber nå som lønnsmedarbeider (kommunalt.

Lønn vil sikkert variere, men +/- 300.000. Som kommuneansatt tjener jeg under 300, ca 20.000 mindre enn før. Men arbeidsdagen min er også en halvtime kortere og jeg har mye kortere vei, så da går det opp i opp.

Jeg liker godt jobben min, både den jeg har nå og den jeg hadde før. Selvsagt en fordel å være litt geek når det gjelder tall.

Ulempe med jobben er vel kanskje at en er litt begrensa i forhold til ferie rundt jul/nyttår (årsoppgjør) og sommeren. Men jeg har jobbet på små avdelinger og da er det ikke så lett å overlate oppgavene til andre.

er det noen grunn til at du ikke går på bachelorstudiet i regnskap da, hvis du vil bli regnskapsfører? det er jo tilpasset og lagt opp til at du kan bli autorisert regnskapsfører som sikkert vil gi litt mer i lønn.
har selv gått revisjonslinja og begynte å jobbe som regnskapsfører i forrige mnd, mi lønn er rundt 270.000-290.000 tror jeg i prøvetida også regner jeg med å stige litt når den er ferdig.

er det noen grunn til at du ikke går på bachelorstudiet i regnskap da, hvis du vil bli regnskapsfører? det er jo tilpasset og lagt opp til at du kan bli autorisert regnskapsfører som sikkert vil gi litt mer i lønn.
ORIGINAL: arleen

Det er mulig å velge 4 ulike profileringer på øk-ad-bachelor studiet: regnskap, økonomisk analyse, logistikk og markedsføring. Man velger de relevante valgfagene man må ha for å oppnå ønsket profilering. Det er også mulig for meg å ta 3.året på revisjon (f.eks i Oslo).

Det finnes ingen "rene" regnskapsfører-skoler i nærheten av meg, så vidt jeg vet... visste heller ikke at dette var det jeg ville jobbe med da jeg startet utdanningen...(vet ikke sikkert enn¨å heller) er litt geek [X(] da det gjelder tall, så det kan nok passe meg, men jeg trodde da lønna var høyere!? 350.000 i allefall!

Takk for svar!![:D][:)]

Back
Topp