Dere proffe barnehagemammaer?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Nå trenger jeg svar fra noen som vet litt om barnehager. Vi hadde søkt deltidsplass for Felix fra høsten av. I dag fikk vi brev om at han har fått plass i den barnehagen vi ønsket, men han hadde fått 100% plass. Er det vanlig at det er mangel på deltidsplasser, men ledige heltidsplasser?

Det er forsåvidt greit med hel plass, jeg trenger jo ikke levere ham hver dag for det. Hvis det er vanlig at det ikke er nok deltidsplasser, så lar jeg det bare være. Hvis det derimot høres ut om om kommunen har rotet med søknaden, så får jeg vel ta en telefon på mandag og høre.

Tror det er lettere å få heltidsplass.... For hvis en skal ha deltid så må en tilpasse hvilke dager en skal være der med et annet barn som også har deltid. Vet hvertfall at der er 2 stk som deler på en plass i barnehagen til lillegutt (De har valgt å bare kjøre annenhver dag).... Men jeg ville ha ringt å sjekket sånn at du er sikker [:)]
Jeg tenkte igrunn det samme når lillegutt skulle begynne i barnehage, at vi tar heltidsplass åsså kan han heller være hjemme på dager det passer sånn! Og da er det veldig greit med heltidsplass for man får som oftest ikke velge dager med deltidsplass....
Men det koster jo selvfølgelig mer med heltidsplass da....

Jeg har aldri fått inntrykk av at det er vanskeligere å få deltidsplass. Har hatt T i to barnehager og han kom inn på deltid på begge to med en gang.
I bhg jeg jobber i er det vanlig å redusere plassen til deltid uten problem, så jeg kan ikke skjønne det.

Jeg både jobber i bhg og har Amelia i bhg [:)]

Du har vel søkt på en viss prosent og da er det vel tilbud om det dere skal få? Virker som de har rotet med noe ellers....

Du kan egentlig bare ringe bhg og høre om dere kan redusere plassen gjennom dem.

Pleier ikke å være noe problem [:)]

Vet det er noen bhg som kjører det der med å dele en plass, men er vel mer vanlig å tilby prosenter fra 40 % til 100 % og da skal det godt gjøres og dele helt...

Vi prøver å få det til å bli mest mulig like dager når det gjelder antall barn per dag, men det blir litt skjevheter og det må vi leve med [:)]

Må jo innfri ønskene til foreldrene, spesielt om de jobber [:)]

Jeg har f.eks fri på onsdag og da måtte jeg jo ha Amelia fri den dagen også.....

Hmm, da tar jeg en telefon på mandag og hører for sikkerhetsskyld. Kanskje vi faktisk kan få den plassen vi egentlig søkte på. Uansett har vi jo fått fullplass, så det er ikke noe å tape.

Vi burde være perfekt for en delt plass, for det spiller ingen rolle hvilke dager han kan gå der. Vi skal uansett ha lillesøster hjemme, så det er ikke slik at vi trenger pass til Felix.

Takk for svar alle sammen![:)]

Noen barnehager sliter veldig med å få fylt opp plassene sine, og deler dermed heller ut fulltids enn deltids.. De tjener tross alt litt mer på det :)

Hvilken barnehage har dere fått plass i?

Vi har fått plass i nærmeste barnehage, så da blir det veldig lettvint å hente og levere.[:D] To av de andre fra barselgruppen går der også, og de er veldig fornøyde.[:)]

Så hyggelig da! gamle leietakeren vår jobber der (eller gjorde det iallefall i fjor) :)

Men er det to av dem som går der? Jeg trodde det bare var hun ene tuppa som gikk der jeg. For den andre felix går vel i trudvanglia?

Den andre Felix går i trudvanglia ja, men lille Simen bor rett borti gaten her, og går i samme barnehage.[:)]

Back
Topp