Dere plante damer?

Krristy

Gift med forumet
Når er det vanlig å plante uteblomster? (sommerblomster)
Jeg tenkte at jeg skulle plante 1 mai men lurer på om det er litt for tidlig enda pga gradene?
Bor på vestlandet :)

Nå vet jeg ikke hvordan det er på vestlandet, men jeg har planta for 1 mnd. siden her på østlandet  Det er riktignok vårblomster som tåler en del da, men det er veldig koselig å ha et inngangsparti med blomster.
Ang. sommerblomster, så er det forskjell hvor mye de tåler de også, ble du klokere nå? 

*lykkeligst* skrev:
Nå vet jeg ikke hvordan det er på vestlandet, men jeg har planta for 1 mnd. siden her på østlandet  Det er riktignok vårblomster som tåler en del da, men det er veldig koselig å ha et inngangsparti med blomster.
Ang. sommerblomster, så er det forskjell hvor mye de tåler de også, ble du klokere nå? 

hehe ble veldig klokere :p
Fingrene klør etter å plante :)
Har sittet på plantasjen sine nettsider i flere måneder nå og vindu shoppa for meg sjøl

hvor på vestlandet bor du da?

sjøl bor jeg på haugalandet 
her har jeg satt ut stemor orker ikke og styre med så mye mer i sommer har noen tårer og som skal ha stell da hehe men blir med det i år ja

Begynner å nærme seg sommerblomst tid her på vestlandet.
Det er alt etter hvor værhardt det er der du bor.
Her blåser det mye og blir lett kjøling. har hatt sommerblomster ute i noen uker nå, men holder dem lunt på terrassen under tak inntil gradene kryper oppover =)

Stemor og løkblomster kan du jo feks plante nå. De tåler noen kuldegrader.

Ellers er det nok tryggest å plante i krukker/kasser som du kan flytte innendørs hvis kulda slår til.

Jeg har forresten eføy i kasse utenfor som har overvintret, og det skumleste for disse nå er den skarpe vårsola og vinden som tørker de lett ut. 

Back
Topp