Dere photoscapebrukere

pandagirl

Flørter med forumet
Jeg har tenkt og bruke photoscape for å lage takkekort og lurte på hvilken størrelse jeg skal velge for å få til sånne "vanlige" takkekort. Tenker på der man kan velge forholdet mellom bredde og høyde.

ORIGINAL: Sikon

Jeg bare åpnet et vanlig bilde, fjernet bilde og skrev på i den størrelsen. Ble veldig bra da jeg fikk det framkalt.

Ok, hvor har du fremkalt dem?

ORIGINAL: icebaby

Hvis det er collage du lager, så kan du velge størrelsesforhold under rediger-knappen (smilekar med nøtt på hodet). Bør ha over 2000 piksler hvis det skal bli bra ved fremkalling [:)]

Ok, men trur jeg må ha det enda mer inn med teskje [8D]

For når jeg går inn på  nøttemannen kan jeg velge "original sidestørrelse" som jeg har lest at jeg skal velge 300%, men hvilket forhold velger jeg?
Og hvor ser jeg hvor mange piksler det er? [8|]

Jeg husker desverre ikke dette med de målene jeg.. Må ha hjelp av samboeren min hver gang (han begynner å bli oppgitt over at jeg ikke kan huske det selv..hehe).

Men tenkte jeg kunne gi deg et tips om å framkalle på elkjøp! Kjempe billig og god kvalitet[:)] www.elkjop.no

ORIGINAL: crispy

Jeg husker desverre ikke dette med de målene jeg.. Må ha hjelp av samboeren min hver gang (han begynner å bli oppgitt over at jeg ikke kan huske det selv..hehe).

Men tenkte jeg kunne gi deg et tips om å framkalle på elkjøp! Kjempe billig og god kvalitet[:)] www.elkjop.no

Takk, det har jeg allerede funnet ut og ganske kjappe er de og[:)]

ORIGINAL: pandagirl

Hvis det er collage du lager, så kan du velge størrelsesforhold under rediger-knappen (smilekar med nøtt på hodet). Bør ha over 2000 piksler hvis det skal bli bra ved fremkalling [:)]

Ok, men trur jeg må ha det enda mer inn med teskje [8D]

For når jeg går inn på  nøttemannen kan jeg velge "original sidestørrelse" som jeg har lest at jeg skal velge 300%, men hvilket forhold velger jeg?
Og hvor ser jeg hvor mange piksler det er? [8|]

Velg øverste valg - tildel størrelse [:)]
Da kan du velge om det skal være kvadratisk eller avlangt osv...

Ahaaa, takk [:)]
Bare for å se om jeg skjønner det, hvis jeg vil ha det kvadratisk så setter jeg f.eks 2000 på begge?
Men hvordan kan jeg se hvor stort det blir når det blir fremkalt?[8|]

Merker at jeg har null peiling på dette, og jeg leser overalt at dette er så enkelt [8D]

Ahaa...I see (trur jeg [8D]).
Tenkte jeg sku bruke elkjop.no for å fremkalle bildene, og hvis jeg velger 13x17  der, velger jeg 12x17 i photoscape? [8|]

Jeg framkaldte de i kvadratisk form som takkekort på eurofoto. Lagret dem i 300%. Ble kjempe fornøyd!!

Back
Topp