dere perfekte rosaboble-boende fruer her inne

Jeg VAR nok mer trangsynt tidligere. Jeg har fått bedre perspektiv med årene og jeg har lært av et flott menneske, nemlig Lissyjane. Hun som ser alle situasjoner og hver enkelt skjebne. Det er dit jeg vil en gang!

Når det er sagt, så blir jeg også innimellom veldig imponert over hvor blaserte folk her inne kan være. At det ikke er mulig å komme i et økonomisk uføre f.eks. Eller at mannen deres AAAALDRI ville vært utro mot dem...

ORIGINAL: Gollemor

Jeg skjønner hva du mener. Jeg føler meg truffet- og ikke, på en gang.
Sønnen min ble til da vi hadde pause fra prøving grunnet økonomi og flytting. Det ble mye kaos og enda mere tårer. Vi har oppturer og nedturer om hverandre. Vi sliter med å få endene til å møtes, og sønnen min er nå i barnehage når jeg selv er hjemmeværende ([:o][:o]den største synden man kan gjøre her inne, føles det gjerne for meg)

Og LELL kan jeg virke dømmende når andre skriver at de sliter. Hvorfor? Jeg har ingen anelse. Men mest sannsynlig er det fordi jeg ikke unner noen å være i en kjip situasjon, så jeg vil forsikre meg om at de prøver absolutt alt før de legger inn årene for godt.

Samtidig er det lett å føle at "alle" lever i en rosa boble, fordi det alltid kommer mange kommentarer som skulle tilsi det. Men det trenger nødvendigvis ikke bety at det er de samme menneskene som er rosaboblete hver gang. Om du skjønner? Jeg tror vi alle har våre områder der vi er i en rosa boble, og da virker det for den stakkaren som ikke er det at den er den eneste..

ORIGINAL: mohaha

ORIGINAL: lelo

hehe, herreguuud... [8|]

???

For meg virker slike innlegg som et "forsvar" for noe man føler seg truffet for. Og jeg er heller ikke noen "perfekt" mamma, det skal gudene vite[:-] Det er det faktisk ingen som er... Det kan kanskje virke som at noen er det, og noen har kanskje veldig mye på stell! Og noen har kunnskaper og er oppdatert på hvordan ting skal gjøres på best mulig måte for barnet (i følge dagens forskning da, ingen sannhet varer evig). Noen er veldig flinke til å påpeke dette, men tror ikke de mener slikt for å påpeke at vedkomne er en dårlig mor... Da (etter min mening) er det leser/mottaker som tolker det slik enten pga. dårlig samvittihet for noe, dårlig selvbilde eller fordi de leiter etter noe å ta andre på. Nå vet jeg at det blir skrevet mye rart her inne på BV, så jeg snakker om flertallet[:-] Du skriver ikke akkurat om dette, men det er det jeg legger i begrepet "rosaboble-boende fruer"...
Selv kunne jeg aldri stolt 110% på et forhold, og de som tror de kan det (ære være dem!) er nok en smule naive! Jeg har selv foreldre som var "110% sikkre" på forholdet sitt, helt til en var utro.. Men føler ikke noe behov for å gjøre folk usikkre.. de går da på en stor nok smell som det er om det skjærer seg! Og om jeg hadde hatt et forhold som hadde gått skjærings, og noen hadde kommentert situasjonen rundt det, så hadde jeg ikke orket høre på det... Piss, de vet vel ingenting om min situasjon før de har vært i mine sko...gidder ikke bry meg mer om det!

ORIGINAL: mohaha

hehe, herreguuud... [8|]

???

For meg virker slike innlegg som et "forsvar" for noe man føler seg truffet for. Og jeg er heller ikke noen "perfekt" mamma, det skal gudene vite[:-] Det er det faktisk ingen som er... Det kan kanskje virke som at noen er det, og noen har kanskje veldig mye på stell! Og noen har kunnskaper og er oppdatert på hvordan ting skal gjøres på best mulig måte for barnet (i følge dagens forskning da, ingen sannhet varer evig). Noen er veldig flinke til å påpeke dette, men tror ikke de mener slikt for å påpeke at vedkomne er en dårlig mor... Da (etter min mening) er det leser/mottaker som tolker det slik enten pga. dårlig samvittihet for noe, dårlig selvbilde eller fordi de leiter etter noe å ta andre på. Nå vet jeg at det blir skrevet mye rart her inne på BV, så jeg snakker om flertallet[:-] Du skriver ikke akkurat om dette, men det er det jeg legger i begrepet "rosaboble-boende fruer"...
Selv kunne jeg aldri stolt 110% på et forhold, og de som tror de kan det (ære være dem!) er nok en smule naive! Jeg har selv foreldre som var "110% sikkre" på forholdet sitt, helt til en var utro.. Men føler ikke noe behov for å gjøre folk usikkre.. de går da på en stor nok smell som det er om det skjærer seg! Og om jeg hadde hatt et forhold som hadde gått skjærings, og noen hadde kommentert situasjonen rundt det, så hadde jeg ikke orket høre på det... Piss, de vet vel ingenting om min situasjon før de har vært i mine sko...gidder ikke bry meg mer om det!

Folk vil gjerne reagere når noen kommer med kommentarer om at folk ikke burde få unger med mindre de er "110% sikre" på at de vil tilbringe resten av livet sammen. (Edit: Dette gjaldt altså en dame som var blitt uplanlagt gravid med en mann som ikke ville ha henne.)

Personer som evner å lire av seg noe så gjennomført blottet for innsikt og forståelse for andres situasjon kan med rette sies å bo i en egen, liten boble - og jeg ser en tydelig målgruppe for HI sitt innlegg her inne, uten at det betyr at jeg har hverken dårlig selvbilde eller dårlig samvittighet.

Heldige de som faktisk lever i en sånn boble, men det funker lite bra når de helt mangler evnen til å sette seg inn i andres situasjon. [8|]

Lever i en rosa boble og kommer til å gjøre det til noen stikker hull i boblen min. Gift med verdens herligste og har verdens vakreste lille baby på snart 4 uker

*lukker ørene*

lalalalalalala[:D]

ORIGINAL: Tingeling~

Lever i en rosa boble og kommer til å gjøre det til noen stikker hull i boblen min. Gift med verdens herligste og har verdens vakreste lille baby på snart 4 uker

*lukker ørene*

Ingen som har sagt at du ikke skal få beholde boblen din, di må bare huske og respektere at vi alle er forskjellig, og man må evne å sette seg inn i hvordan andre har det. [:)] Iallefall om man har tenkt å dømme noen.

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: Tingeling~

*lukker ørene*

Ingen som har sagt at du ikke skal få beholde boblen din, di må bare huske og respektere at vi alle er forskjellig, og man må evne å sette seg inn i hvordan andre har det. [:)] Iallefall om man har tenkt å dømme noen.

Dømmer ingen, har aldri gjort det og kommer aldri til gjøre det. Har kjempe stor respekt for både unge mødre og alenemødre, og bøyer meg i støvet for dem, spesielt etter at jeg ble mor selv. [:)] Livet er tøft, men jeg trenger ikke å gå gjennom en helvetes peride for å bli godtatt av de som kanskje ikke har det så greit. Gjensidig respekt er en fin ting!

Men ofte så er det slik at de som har det greit ofte må holde det for seg selv, for det er er jo sååå tabu og snakke om hvor fint man har det. Man skal helst syte og klage over hvor ille livet er. Virker som om de som har det bra og som ved et uhell klarer å ytre det til andre blir ofre for jungeltelegrafen ( på en negativ måte).

Er det din egen selvfølelse som har sagt noe annet, eller er det noen som har sagt det?

Ser hva du mener og jeg kan kjenne meg igjen i en vanlig reel hverdag. Sett hverken ovenfra eller nedenfra. Føler meg tilfreds med det jeg har oppnådd og fornøyd med åssen forholdet til gubben er og jeg føler jeg er en god mor. Men, får ikke dette gratis! Alt må jobbes for. Så for de som du mener lever i en rosa boble, så har de nok gjort sitt og ofret sitt for å komme dit. Mulig de har en god dose med erfaringer som gjør at de sier det de sier.

Man skal ikke dømme andre hvis man sjøl ikke vil bli dømt!!!!

ORIGINAL: Ida82

Er det din egen selvfølelse som har sagt noe annet, eller er det noen som har sagt det?

Ser hva du mener og jeg kan kjenne meg igjen i en vanlig reel hverdag. Sett hverken ovenfra eller nedenfra. Føler meg tilfreds med det jeg har oppnådd og fornøyd med åssen forholdet til gubben er og jeg føler jeg er en god mor. Men, får ikke dette gratis! Alt må jobbes for. Så for de som du mener lever i en rosa boble, så har de nok gjort sitt og ofret sitt for å komme dit. Mulig de har en god dose med erfaringer som gjør at de sier det de sier.

Man skal ikke dømme andre hvis man sjøl ikke vil bli dømt!!!!

I mange tilfeller er det vel heller mangel på erfaringer som gjør utslaget.

ORIGINAL: minesmå

er vel en av de som lever i en "rosa boble" ... jeg er fornøyd med livet mitt.

Jeg skjønner at ikke alle er i min situasjon, men jeg gidder ikke bruke min tid til å tenke på alle som ikke har det så bra.
mye elendighet i verden, og slik vil det alltid være.. hva er galt med å ha det bra?
Bryr meg om mine nære som ikke har det bra, samlivsbrudd osv.

Men herliga land, hvem er det nå som sier at det er galt å ha det bra?

Jeg skjønner at det her blir vist til en tråd jeg ikke har lest. Jeg er en av dem som stoler 110% på forholdet mitt, men det er fordi jeg kjenner meg selv og jeg kjenner han og jeg er helt sikker på oss begge. Jeg vil ikke kalle meg naiv - naturligvis. Jeg synes folk tar utrolig lett på forhold og ikke minst har jeg sett at folk gir utrolig lett opp her inne. Jeg bor ikke i noen rosa boble, men jeg forbeholder meg retten til å mene det jeg mener.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg skjønner at det her blir vist til en tråd jeg ikke har lest. Jeg er en av dem som stoler 110% på forholdet mitt, men det er fordi jeg kjenner meg selv og jeg kjenner han og jeg er helt sikker på oss begge. Jeg vil ikke kalle meg naiv - naturligvis. Jeg synes folk tar utrolig lett på forhold og ikke minst har jeg sett at folk gir utrolig lett opp her inne. Jeg bor ikke i noen rosa boble, men jeg forbeholder meg retten til å mene det jeg mener.

Det er ingen som sier at man ikke skal mene hva man mener. Det handler om at man tross sine meninger kan ha både innsikt og anstendighet nok til å ikke komme med sine meninger på helt idiotiske tidspunkt.

For meg er den tråden jeg siktet til i et tidligere innlegg et godt eksempel. HI lurte på om typen hennes burde informere eksen (som han hadde barn med) om at han hadde funnet en ny. Så presterer noen å si at "man bør ikke få barn med noen hvis man ikke er 110% sikker på forholdet...!!!!".

Det er selvsagt sant, men enhver idiot kan innse at man kan få overraskelser og livet kan ta uventede vendinger om man er aldri så sikker, og både måten utsagnet ble fremlagt på og ikke minst sammenhengen gjør at man lurer på om vedkommende faktisk fysisk holder til i en boble.

Jeg er naturligvis enig at det er en tid og et sted for alt! Skulle bare mangle! Menneskelige hensyn skal man alltid ta!

Back
Topp