Dere pedagoger??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg vurderer dette som nettstudium... hva jobber dere med?? Hvor mye tjener dere? Føler dere at dere har en spennende jobb?

hva legger du i pedagog? Pedagog er et vidt begrep og omhandler alle som lærer bort noe, eks. sangpedagog, pedagogisk leder, adjunkt o.l., (eller barnevernspedagog.) Man kan også studere pedagogikk, men da har man ikke rett til å f.eks. undervise uten praktisk pedagogisk utdannelse. Hvis du utdyper litt på hva du er ute etter å bli så får du nok flere svar 

Årsstudium i pedagogikk eller bachelor.. har ikke bestemt meg

Jeg har bachelor i barnevern, utdannet barnevernpedagog. Jobber som ruskonsulent/sosialkonsulent, og trives med det. Starter på videreutdanning nå

Jeg er utdannet barnevernspedagog og jobber som miljøterapeut og sosiallærer på barneskole.

Men er det en utdanning som heter bachelor i pedagogikk? Hva kan du bli da?

Jeg er førskolelærer, jobber som ped.leder i bhg, og tar nå master på deltid..synes det er en utrolig givende jobb :) Lurer litt på hva jeg skal gjøre etter master, blir nok fort mer bhg., kanskje fagleder,eller kanskje lærer på videregående, kanskje jobbe med faglitteratur for pedagogikk...mulighetene er mange, og alle er med på å påvirke barnas oppvekst og fremtid, en viktig jobb, og helt greit betalt heller uten at det er så veldig god lønn, men har egentlig ikke no å si så lenge jeg trives med det jeg gjør :)

jeani skrev:
Jeg er utdannet barnevernspedagog og jobber som miljøterapeut og sosiallærer på barneskole.

Men er det en utdanning som heter bachelor i pedagogikk? Hva kan du bli da?

ja det er jo det jeg lurer på da

Hmm... Det er ikke det samme som ppu da? (praktisk pedagogisk utd)
Ellers bør du be de om å sende litt mer detaljert beskrivelse av studiet.
Det finnes jo mange veier å gå som pedagog - allmennærer, faglærer, førskolelærer, barnevernspedagog, lektor og professor osv... Men alle disse retningene krever fag eller bachelor/master + pedagogikk (hvis ikke det inngår i studiet).

Eks: Jeg er lærer, men skal videreutanne meg til føskolelærer og da trenger jeg småbarnspedagogikk og barnehagepedagogikk, selv om at jeg har en pedagogisk utdannelse.

Lizz83 skrev:
Hmm... Det er ikke det samme som ppu da? (praktisk pedagogisk utd)
Ellers bør du be de om å sende litt mer detaljert beskrivelse av studiet.
Det finnes jo mange veier å gå som pedagog - allmennærer, faglærer, førskolelærer, barnevernspedagog, lektor og professor osv... Men alle disse retningene krever fag eller bachelor/master + pedagogikk (hvis ikke det inngår i studiet).

Eks: Jeg er lærer, men skal videreutanne meg til føskolelærer og da trenger jeg småbarnspedagogikk og barnehagepedagogikk, selv om at jeg har en pedagogisk utdannelse.

den ene er en bachelor lurer på om jeg da kan jobbe i barnehage med dette.. og om jeg trenger å ta bachelor eller om jeg kan ta årsstudiumet også..

Når jeg leser dette virker det på meg som om dette er rettet mot læreryrket og om du eventuelt vil jobbe på vgs eller høgskole og undervise (i de to siste tilfellene må du ha master).
Hvis du vil jobbe i barnehage må du spørre de om du blir kvalifisert som førskolelærer når du er ferdig med studiene.

Har gått pedagogikk årsstudium og det er noe man mest går for egen del, eller for at man ikke vet hva annet en skal gå....kjenner også mange som fortsatte med bachelor i pedagogikk, og med bare en bachelor blir du ikke stort....alle har enten gått videre på mastergrad, eller begynt på andre studier etter bacheloren...du kan jobbe i barnehage, men da som assistent, på lik linje med andre som jobber som assistenter. Så mitt intrykk av utdanningen er at det bare er tull, bedre å ta enten førskolelærer, lærer, barnevernsped....vist det er noe som du vil jobbe med...

ColgateSmile skrev:
Har gått pedagogikk årsstudium og det er noe man mest går for egen del, eller for at man ikke vet hva annet en skal gå....kjenner også mange som fortsatte med bachelor i pedagogikk, og med bare en bachelor blir du ikke stort....alle har enten gått videre på mastergrad, eller begynt på andre studier etter bacheloren...du kan jobbe i barnehage, men da som assistent, på lik linje med andre som jobber som assistenter. Så mitt intrykk av utdanningen er at det bare er tull, bedre å ta enten førskolelærer, lærer, barnevernsped....vist det er noe som du vil jobbe med...

poenget er at jeg vil studere noe hjemmenifra...

Det pedagogikkurset er vel litt mer sånn ekstra til de som allerede kanskje har lærerutdanning og/eller skal ta det?

Kan neppe tro en barnehage har veldig lyst til å ansette en pedagog som har tatt dette på brevkurs uten kontakt med noen andre mennesker og null praksis? Jeg har tatt lederutdanning på brev/nett og det er verdt null-skvip-skit og ingenting. Rett og slett. Hvem vil ha meg? Jeg har ikke prata med en sjel :-P
Derfor tar jeg heller høyskole om jeg får til høsten.

Back
Topp