Dere nattevakter,

Og jeg som tenkte å prøve å holde på nattevaktene mine siden det er roligere på jobben da. Bør nok prøve å få komme meg unna de da, men da må jeg jobbe flere dager for å få like mange timer [:(]

jeg jobbet faktisk hele svangeskapet som nattevakt , var aldri noe problem for meg, og fikk ei jente på 4100g 3 uker etter termin .

Bare fordi det gikk greit med deg og barnet, betyr ikke det at det er anbefalt og at alle andre mødre og barn har godt av det [:)] Ingen jordmødre jeg har vært i kontakt med har anbefalt gravide å fortsette å gå natt i svangerskapet.

Tusen takk for linker !![:)]
Jeg jobber nattevakter og mistet min lille spire for 14 dager siden.. Sier ikke at det er en sammenheng her, bare nevner det...[:)] Var ikke klar over at gravide frarådes å jobbe natt...[&:]

ORIGINAL: Håperinderlig..

Bare fordi det gikk greit med deg og barnet, betyr ikke det at det er anbefalt og at alle andre mødre og barn har godt av det [:)] Ingen jordmødre jeg har vært i kontakt med har anbefalt gravide å fortsette å gå natt i svangerskapet.

Jeg ble faktisk anbefalt å fortsette å jobbe natt så lenge det fungerte med tanke på søvn etter nattevakter![:)] Å her gikk det helt fint ja!

men det er jo generelt ikke anbefalt å jobbe natt, uansett om man er gravid eller ikke...det er noen stoff kroppen produserer om natten, mens du sover som ikke blir produsert når du jobber natt....for de blir heller ikke produsert for det om en sover på dagtid...

Vel, det blir som med feks bakovervent vs forovervente bilstoler, røyke vs ikke røyke,  babybjørn vs bæresjal, spekemat/røykelaks vs ikke spekemat/røykelaks, folk velger selv om de vil velge det som er anbefalt eller ei [:)] Synes det er viktig at man er klar over det.

Back
Topp