Dere nattarbeidere?

Fru utålmodig..

Flørter med forumet
Jeg jobber kun natt og i dette utrolig pene været vi har nå så har jeg ikke sovet mer enn 3/4timer om dagene! Er helt utkjørt på nettene! Har dere noe erfaring med om legene sykmelder når det er slik eller?? Har absolutt ikke lyst over på dag/kveld enda. Vil vente og se om det er penværet som ødelegger søvnen før jeg ber om tilrettelagt? Vurderer ringe meg syk i dag? Noen gode råd? Er bekymret for den lille i magen når jeg ikke får sovet noe særlig!

Jeg sover faktisk myyye bedre etter nattevaktene nå som jeg er gravid enn før. Nå har jeg en relativt rolig nattevakt stilling, som ikke krever stort av meg fysisk! Nå vet jeg ikke om dine nattevakter er ganske aktive eller ei? Men så lenge jeg får hvilt kroppen når kroppen sier det, så er jeg ikke så redd for søvnen. Kroppene våre tåler utrolig mye og lille bebisen sover nok og slapper av allikevel! MEN hvis du er usikker og du føler du trenger mer søvn, så ville jeg absolutt sykemeldt meg. Det er vel snart over med de mest krevende ukene nå uansett, så hvis det er mest beroligende å sykemelde seg, så synes jeg du skal gjøre det! :-)

Heldig du er! Tidligere slet jeg av og til med søvnen når jeg hadde fri, klarte ikke sove om nettene og sov hele dagene! Nå er det omvendt! Rar denne kroppen! Jeg er nok litt ekstra nervøs ettersom jeg har hatt så mye uforklarlige blødninger :( Tror jeg skal bestille meg legetime for og høre hva legen mener om saken! Nattevaktene varierer hvor mye som er å gjøre! Noen netter er det hektisk andre veldig rolig!

Det er ikke anbefalt med nattvakter, med mindre du får sovet skikkelig etterpå. Så jeg ville absolutt snakket med legen og bedt om sykemelding evt, fått tilrettelagt. Kan jo være at det blir bedre når varmen blir mildere, men til da ville jeg nok bedt om sykemelding.

Jeg jobber rundturnus, også med netter. Rakk å ha 2 nattevakter etter at jeg ble gravid før jeg skjønte at dette klarer jeg ikke. Klarte aldri å komme meg ovenpå etterpå å da kvalmen satte inn for fult i tillegg så sa kroppen stopp. Jeg har 2 store gutter som ble skadelidende for at jeg ikke klarte å få nok overskudd igjen. Ble derfor sykemeldt for svangerskaps plager. Av hensyn til meg selv, spira og familien min var det best slik. Spurte legen min også om hvordan det skulle løses slik at jeg skulle få fritak fra nettene fremover, å hun sa at det var bare å snakke med arbeidsgiver. Som regel er arbeidsgiver meget behjelpelig med å tilrettelegge, men hun sa også at hvis arbeidsgiver var vanskelig skulle jeg bare komme igjen så skulle hun hjelpe meg å få fritak. Jeg fikk fritak med engang fra arbeidsgiver uten problem. Men det er ikke å få fritak som er ditt problem ut i fra det jeg leser. Slik jeg forstår det så ønsker du å jobbe natt lenger, men ønsker å ta en pause nå for å se om det blir bedre når varmen på dagtid gir seg. Da vil jeg anbefale deg å be om en sykmelding i første omgang, du skal ikke føle dårlig samvittighet for det hvertfall. Du må tenke på deg selv, er ingen andre som gjør det for deg, så man må være egoist hvis man skal slippe å stå igjen som taper tilslutt. Etter sykemeldingen så kan du jo prøve deg litt igjen, kanskje gradert sykemelding, å funker det så er det jo bra, men funker det ikke så er kanskje dag og kveldsjobbing noe du bør vurdere. Ønsker deg lykke til :Heartbigred

Jeg jobber rundturnus, også med netter. Rakk å ha 2 nattevakter etter at jeg ble gravid før jeg skjønte at dette klarer jeg ikke. Klarte aldri å komme meg ovenpå etterpå å da kvalmen satte inn for fult i tillegg så sa kroppen stopp. Jeg har 2 store gutter som ble skadelidende for at jeg ikke klarte å få nok overskudd igjen. Ble derfor sykemeldt for svangerskaps plager. Av hensyn til meg selv, spira og familien min var det best slik. Spurte legen min også om hvordan det skulle løses slik at jeg skulle få fritak fra nettene fremover, å hun sa at det var bare å snakke med arbeidsgiver. Som regel er arbeidsgiver meget behjelpelig med å tilrettelegge, men hun sa også at hvis arbeidsgiver var vanskelig skulle jeg bare komme igjen så skulle hun hjelpe meg å få fritak. Jeg fikk fritak med engang fra arbeidsgiver uten problem. Men det er ikke å få fritak som er ditt problem ut i fra det jeg leser. Slik jeg forstår det så ønsker du å jobbe natt lenger, men ønsker å ta en pause nå for å se om det blir bedre når varmen på dagtid gir seg. Da vil jeg anbefale deg å be om en sykmelding i første omgang, du skal ikke føle dårlig samvittighet for det hvertfall. Du må tenke på deg selv, er ingen andre som gjør det for deg, så man må være egoist hvis man skal slippe å stå igjen som taper tilslutt. Etter sykemeldingen så kan du jo prøve deg litt igjen, kanskje gradert sykemelding, å funker det så er det jo bra, men funker det ikke så er kanskje dag og kveldsjobbing noe du bør vurdere. Ønsker deg lykke til :Heartbigred

Ja har nok noen samvittighetskvaler ja! Ønsker jobbe natt om det bare er varmen som gjør søvnen umulig. Er noe dårlig ledelse på arbeidsplassen min så gruer meg til og fortelle om graviditeten. Har heller ikke lyst og miste tilleggene mine som jeg får som nattevakt. Hadde vore greit og kunne jobbe med en ok lønn en tid til fremover.. Men går det ikke så er det bare å krype til korset!

Hos oss er det arbeidsgiver som betaler lønna vår i permisjonstiden og får refundert fra NAV, derfor beregnes fødselspengene ut ifra en turnus (en gjennomsnittlig årsturnus som vi normalt kunne ha gått om vi var på jobb) som blir lagt på oss slik at vi ikke trenger å tenke på hvor mye vi må tjene før vi går ut i permisjon. Så jeg slapp å vurdere om jeg skulle tyne meg selv for å få tjene meg opp mest permisjonspenger, noe jeg er veldig glad for. Men jeg skjønner veldig godt hvorfor du vil prøve lengst mulig hvis det er slik at de regner på det du har "spart opp". Bare husk at penger er ikke alt og du må tenke på deg selv og den lille først. Håper det ordner seg for deg

Jeg ble sykemeldt. Jeg prøvde meg på 3 nattevakter etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det var ikke enkelt, jeg var ganske så kvalm og sov kun 2-3 timer etter jeg kom hjem fra natt. I tillegg til det så får jeg fremdeles ikke sove godt nok på natten. Legen mener jeg bør få jobben tilrettelagt og komme meg over på dag/kveld. Jeg har 2 delt turnus så jeg jobber både dag og natt. Når jeg no jobber dagvaktene må jeg presse meg selv igjennom de. Jeg har ikke nok søvn, som da gjør at jeg sliter med å holde meg våken på jobb og blir ganske så fort sliten. Sover kanskje 2 timer når jeg kommer hjem fra jobb...

Jeg ble sykemeldt. Jeg prøvde meg på 3 nattevakter etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det var ikke enkelt, jeg var ganske så kvalm og sov kun 2-3 timer etter jeg kom hjem fra natt. I tillegg til det så får jeg fremdeles ikke sove godt nok på natten. Legen mener jeg bør få jobben tilrettelagt og komme meg over på dag/kveld. Jeg har 2 delt turnus så jeg jobber både dag og natt. Når jeg no jobber dagvaktene må jeg presse meg selv igjennom de. Jeg har ikke nok søvn, som da gjør at jeg sliter med å holde meg våken på jobb og blir ganske så fort sliten. Sover kanskje 2 timer når jeg kommer hjem fra jobb...

Hadde jeg bare vore så kvalm at det var problemet, hadde det vore enkelt å spørre etter sykmelding føler jeg :P Problemet er derimot søvnen! Skal til legen til uka, så da håper jeg han er forståelsesfull! Håper han ivertfall sykmelder meg 50%!

Da er legetimen unnagjort! Hos en lege som tydelig ikke har hatt så mye med gravide og gjøre! Føler jeg ikke fikk svar på noen ting! Må tilbake om en uke for blodprøver, ettersom jeg utfra mens mangler to dager til uke 12!! Tungvint synes jeg! Trodde også det var vanlig og måle vekt på første kontroll for å kunne sammenligne framover!? At det ble utført underlivssjekk o.l?? At en fikk utdelt litt informasjon om t.d svangerskapet og neste kontroll! Jeg glemte jo helt spørre fordi han var så "ikke tilstedet" om dere skjønner! Lurer egentlig litt på om jeg skal ringe helsestasjonen etter jeg har fått tatt blodprøver neste uke for og høre om kommunen har jordmor for tiden!! Nei huff!! Jeg fikk i det minste 50% sykmelding! Håper jeg kan holde ut på natt en tid til fremover! Frykter at jeg må over på dag/kveld. Legen ville jeg skulle spørre etter tilrettelegging, altså over på dag! For en elendig legetime! Eller så må jeg til fastlegen og der er over en mnd ventetid på ledig time!! Frustrert!!

Jeg jobber natt, har gjort dette siden 2007. Dette er mitt 3.barn. Sliter Max med å sove da jeg er gravid, men å jobbe dagvaktene er ikke noe for meg..

Jeg jobber natt, har gjort dette siden 2007. Dette er mitt 3.barn. Sliter Max med å sove da jeg er gravid, men å jobbe dagvaktene er ikke noe for meg..

Sliter max jeg også!! :( jeg flyttet over på natt for fire år siden (tror jeg det blir), fordi jeg ikke taklet presset som er på dag og kveldsvakter! Så det er jo et alternativ som er veldig lite fristende! Hva gjør du iforhold til trettheten din?

Har også en del nattevakter i turnusen min, ble skikkelig dårlig av å jobbe natt nå som jeg er gravid. Gikk til legen, fikk ikke sykemelding, men måtte be arbeidsgiver tilrettelegge. Så nå jobber jeg dag eller ettermiddag når jeg skulle hatt natt.

Har også en del nattevakter i turnusen min, ble skikkelig dårlig av å jobbe natt nå som jeg er gravid. Gikk til legen, fikk ikke sykemelding, men måtte be arbeidsgiver tilrettelegge. Så nå jobber jeg dag eller ettermiddag når jeg skulle hatt natt.

Har du fått beholde lønnen din med natt tilleggene fordiom du jobber dag/ettermiddag? Litt redd for at jeg skal tape økonomisk på tilrettelegging.. Blir noen tusen i mnd ekstra med natt tilleggene som evt kan gå tapt! Og det går da videre utover utbetalingene når permisjonen kommer..?

Back
Topp