Jeg jobber rundturnus, også med netter. Rakk å ha 2 nattevakter etter at jeg ble gravid før jeg skjønte at dette klarer jeg ikke. Klarte aldri å komme meg ovenpå etterpå å da kvalmen satte inn for fult i tillegg så sa kroppen stopp. Jeg har 2 store gutter som ble skadelidende for at jeg ikke klarte å få nok overskudd igjen. Ble derfor sykemeldt for svangerskaps plager. Av hensyn til meg selv, spira og familien min var det best slik. Spurte legen min også om hvordan det skulle løses slik at jeg skulle få fritak fra nettene fremover, å hun sa at det var bare å snakke med arbeidsgiver. Som regel er arbeidsgiver meget behjelpelig med å tilrettelegge, men hun sa også at hvis arbeidsgiver var vanskelig skulle jeg bare komme igjen så skulle hun hjelpe meg å få fritak. Jeg fikk fritak med engang fra arbeidsgiver uten problem. Men det er ikke å få fritak som er ditt problem ut i fra det jeg leser. Slik jeg forstår det så ønsker du å jobbe natt lenger, men ønsker å ta en pause nå for å se om det blir bedre når varmen på dagtid gir seg. Da vil jeg anbefale deg å be om en sykmelding i første omgang, du skal ikke føle dårlig samvittighet for det hvertfall. Du må tenke på deg selv, er ingen andre som gjør det for deg, så man må være egoist hvis man skal slippe å stå igjen som taper tilslutt. Etter sykemeldingen så kan du jo prøve deg litt igjen, kanskje gradert sykemelding, å funker det så er det jo bra, men funker det ikke så er kanskje dag og kveldsjobbing noe du bør vurdere. Ønsker deg lykke til