Dere muslimer som dekker dere til..

OdaM

Elsker forumet
Nå kommer muligens noen dumme spørsmål, men jeg aner ikke og prøver meg derfor.;) - bruker dere ikke å dra på stranda? - hva hadde skjedd dersom dere plutselig bestemte dere fort gå ut med kun en shorts og topp?, altså hvem hadde blitt sur? - når begynte dere å gå med slike plagg som dekker hår, hud osv? - skulle dere noengang ønske at dere bare kunne kaste av dere hele greia? :D Oi, skriver fra iPad og hadde satt det opp på en oversiktlig måte, men det krølla seg inn i hverandre :)

Dette lurer jeg også på..
Alle spørsmålene!

Hvem hadde blitt sur hvis du bestemte deg for å plutselig gå med en helt annen farge på klærne enn du vanligvis gjør? Hender det at du noen ganger bare får drittlyst til å slutte med blå klær?

Frk.VilliTrusa skrev:
Alle spørsmålene!

Jeg også, egentlig! 

Det må være veeeeldig varmt i f.eks heldekkende burka på sommeren? Sånn at det nesten er uforsvarlig? 

Labambie skrev:

Frk.VilliTrusa skrev:
Alle spørsmålene!

Jeg også, egentlig! 

Det må være veeeeldig varmt i f.eks heldekkende burka på sommeren? Sånn at det nesten er uforsvarlig? 

Ikke sant..?
Må jo bli sykt varmt!!!

Jeg har hørt at det går an å kle varmen ute, kanskje det er noe i det?

Vide luftige klær er jo ikke så ille når det er varmt, selv om de er heldekkende.

FancyPants skrev:

Vide luftige klær er jo ikke så ille når det er varmt, selv om de er heldekkende.

Nei, det er jo godt! Men ikke så godt over ansiktet? Sånn over munnen? Burka er vel heldekkende med bare netting foran øynene. 

Labambie skrev:

FancyPants skrev:

Nei, det er jo godt! Men ikke så godt over ansiktet? Sånn over munnen? Burka er vel heldekkende med bare netting foran øynene. 

Jeg glemte helt burkaen :p Kan ikke tenke meg at det er så behagelig, nei..

i sahara dekker man jo til både hode og ansikt (og kropp) fordi det er for varmt og solen er for sterk.... sikkert samme greien ;)

OdaM skrev:
Nå kommer muligens noen dumme spørsmål, men jeg aner ikke og prøver meg derfor.;) - bruker dere ikke å dra på stranda? Det finnes svømmeklær for muslimer som dekker til, vårdrakt med hijab sånn ca ;)  - hva hadde skjedd dersom dere plutselig bestemte dere fort gå ut med kun en shorts og topp? Tror ikke det hadde skjedd noe annet enn at de hadde trosset gud side regler. Desuten er det vel uaktuelt å i det hele tatt gjøre det, det hadde aldri skjedd. , altså hvem hadde blitt sur? Gud? De blir vel "sure"(tror ikke sur egentlig er rette ordet å bruke) på seg selv fordi de ikke har levd slik de har bestemt seg for å leve, altså etter koranens rettningslinjer??- når begynte dere å gå med slike plagg som dekker hår, hud osv? - skulle dere noengang ønske at dere bare kunne kaste av dere hele greia? :D Oi, skriver fra iPad og hadde satt det opp på en oversiktlig måte, men det krølla seg inn i hverandre :)

Jeg er ikke muslim og går ikke i heldekkende klær, men jeg tror nå det er sånn det funker...

Jeg er ikke muslim eller en av dem, men det jeg vet er at ikke alle muslimer må dekke seg med burka og bruker kun sjal. De kan vel også dra på stranda som alle andre. De vil bare ikke vise fram kroppen sin til resten av verden, for i religionen sin så mener de at en kvinne er pen uansett hva/hvordan de går kledd. Det er bare mannen som kan se dem med mindre klær på. Så det er veldig forskjellig med når de begynner å dekke til håret sitt med sjal, hørte at de kunne bestemme litt selv og det er forskjellig med familie til familie.  kjente noen som tok av seg sjalet sitt når de var ute blandt venner men tok kun på foran foreldre. Men vet at det er mye mindre strengt med det i de nye generasjonen enn det gamle. Men det er litt forskjellige fra vanlig muslimer og de som bruker ordentlige burka. Har venner fra forskjellige bakgrunn så derfor svarer jeg, siden jeg ikke tror at det er mange muslimer med burka her inne.

Twinkle*Star skrev:
Jeg er ikke muslim eller en av dem, men det jeg vet er at ikke alle muslimer må dekke seg med burka og bruker kun sjal. De kan vel også dra på stranda som alle andre. De vil bare ikke vise fram kroppen sin til resten av verden, for i religionen sin så mener de at en kvinne er pen uansett hva/hvordan de går kledd. Det er bare mannen som kan se dem med mindre klær på. Så det er veldig forskjellig med når de begynner å dekke til håret sitt med sjal, hørte at de kunne bestemme litt selv og det er forskjellig med familie til familie.  kjente noen som tok av seg sjalet sitt når de var ute blandt venner men tok kun på foran foreldre. Men vet at det er mye mindre strengt med det i de nye generasjonen enn det gamle. Men det er litt forskjellige fra vanlig muslimer og de som bruker ordentlige burka. Har venner fra forskjellige bakgrunn så derfor svarer jeg, siden jeg ikke tror at det er mange muslimer med burka her inne.

Legger til av konvertitter ofte er hyperekstreme, mens, hva skal jeg kalle det, etniske muslimer(??), tar det ofte litt hipp som happ egentlig.

Lynet hadde slått ned...

Neida, men jeg tror på Gud, og bærer disse klærne for Gud, og Han vet hva som er best for meg, så om jeg bryter den avtalen jeg har med Ham, så er det Han som vil straffe meg i etterlivet. 

Og ja, det går helt fint å kle varmen ute. Kan du tenke deg noe svalere enn vide, luftige klær, feks i det de kaller koreansk krepp eller tynn, tynn ugjennomsiktig stoff... Den typen jeg ofte bruker om sommeren, som jeg la inn bilde av i går, en sånn: 

er utrolig lett om sommeren, om du får rette typen stoff. Tights, sokker om man mener føttene må dekkes, singlet og good to go. Trenger ikke noe mer. Mye varmere med tunika og skjørt, med tights under alikevell, tro meg... 

Jeg har gått med niqab i varmen. Ypperlig triks er å dyppe den i vann før du går ut feks, det er genialt. 

Twinkle*Star skrev:

Jeg har brukt niqab, burka er vel ikke noe særlig i bruk i Norge, men det er vel rundt 30-40 kvinner, kanskje, som bruker niqab i Norge, som er ett heldekkende slør forran ansiktet, men som skiller seg veldig fra en burka, i og med at burka, i den orginale varianten, er brukt mest i Afghanistan og blandt diaspora-afghanere som er flyktninger i nabolandet Pakistan, og blandt lokalbefolkningen litt på de stedene, og litt i Nord-India. 

Og... Jeg begynte med hijab to år etter at jeg konverterte, ca, da jeg var 20. Jeg begynte med niqab noen år senere, men sluttet igjen etter ett par-tre år. Fikk ikke lov av min første ektemann å gå med hijab, han ville ikke gå ut med meg, så de syv årene vi var gift, gikk vi aldri ut sammen, så og si. 

Så begynte jeg med niqab bak hans rygg, han ble ikke glad da han fikk vite det, og banket meg, og brente den ene niqaben mens han tvang meg til å holde den i hendene... 

Jeg har aldri ønsket å flekke av meg hijaben, om det er varmt her, er Helvete mye varmere :D Men jeg har ønsket meg mer praktiske klær for anledningen, men det er ikke så mye utvalg her liksom hehe. 

*Meya* skrev:

Og... Jeg begynte med hijab to år etter at jeg konverterte, ca, da jeg var 20. Jeg begynte med niqab noen år senere, men sluttet igjen etter ett par-tre år. Fikk ikke lov av min første ektemann å gå med hijab, han ville ikke gå ut med meg, så de syv årene vi var gift, gikk vi aldri ut sammen, så og si. 

Så begynte jeg med niqab bak hans rygg, han ble ikke glad da han fikk vite det, og banket meg, og brente den ene niqaben mens han tvang meg til å holde den i hendene... 

Jeg har aldri ønsket å flekke av meg hijaben, om det er varmt her, er Helvete mye varmere :D Men jeg har ønsket meg mer praktiske klær for anledningen, men det er ikke så mye utvalg her liksom hehe. 

Vet nesten ikke hva jeg skal si! :S
Ble dere skilt da, eller er du enke? Hadde han "lov" til å gjøre slikt mot deg?

toneany skrev:

*Meya* skrev:

Vet nesten ikke hva jeg skal si! :S
Ble dere skilt da, eller er du enke? Hadde han "lov" til å gjøre slikt mot deg?

Han kan ikke tvinge meg til å gå imot Guds vilje. Han kan, strengt tatt, ytre ønske om at jeg ikke faster om jeg vil faste utenom Ramadan og de andre dagene det er strengt anbefalt å faste, men utenom det, har han ikke noe å si, så lenge jeg ikke går imot Guds ønsker. Og det gjør jeg jo ikke med hijab.

Jeg rakk ikke bli enke, mord er ikke min stil :P Vi ble skilt. 

Back
Topp