Dere med vondt i hodet

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Tar dere noe for det? Jeg pleier å ta 2 paracetter når jeg har vondt i hodet. Men ligge nå på andre dagen å vet ikke om jeg tørr å ta..:oops:
 
Jeg har klart å unngå det til nå. Jeg får det ofte på kvelden da så legger meg rett og slett for å se om jeg får hvilt litt når det kommer. God bedring ❤️
 
Tok både Paracet i går og i dag. Sinnsykt vondt i hodet!
 
jeg tar paracet.
 
Jeg er veldig plaget m hodepine i perioder. Tar da to paracet og det har vært et par dager der jeg har tatt mange ganger i løpet av dagen...

Føles ikke sååå bra, men klarer ikke intens hodepine!
 
Er veldig plaget med hodet, men prøver å holde ut lengst mulig før jeg tar paracet. Men når det blir sånn at ingen kan snakke til meg og jeg ikke klarer å følge med da tar jeg gjerne en :)
 
Tar paracet når det blir for ille. Har nok plager med kvalme, bekken og styr om jeg ikke 'frivillig' skal lide ekstra med noe jeg ihvertfall kan lindre litt.

Hadde en natt med ekstremt vondt over alt, skikkelig nedfor og bare fæl kveld / natt, da endte jeg opp med paralgin forte..
 
Tar paracet når det blir for ille. Har nok plager med kvalme, bekken og styr om jeg ikke 'frivillig' skal lide ekstra med noe jeg ihvertfall kan lindre litt.

Hadde en natt med ekstremt vondt over alt, skikkelig nedfor og bare fæl kveld / natt, da endte jeg opp med paralgin forte..

tok PF i 2 dager jeg pga en tannopr. Man må velge å stole på utallige legesider om hva som er trygt... Det å ha ubegrenset med smerter er heller ikke bra for verken oss eller den lille. Så om man kan få hjelp i verste perioden, syntes jeg man må ta imot den hjelpen.
 
tok PF i 2 dager jeg pga en tannopr. Man må velge å stole på utallige legesider om hva som er trygt... Det å ha ubegrenset med smerter er heller ikke bra for verken oss eller den lille. Så om man kan få hjelp i verste perioden, syntes jeg man må ta imot den hjelpen.
Tenker akkurat det samme. Skal selvfølgelig ikke overdrive men av og til er det bedre å få lindret litt smertene enn å ha så vondt du ikke vet hvor du skal gjøre av deg.
 
Jeg prøver å unngå det, men tok en paracet en dag hodepinen var ille. Var vondt i dag tidlig også, men la meg igjen og sovnet heldigvis. Bra nå.
 
Kommer nok til å ta jeg også om det ikke gir seg utover dagen. Tror nok hodepinen kommer av nakken siden jeg stort sett ligger kvalm på sofaen dag inn og dag ut :meh:
 
Kommer nok til å ta jeg også om det ikke gir seg utover dagen. Tror nok hodepinen kommer av nakken siden jeg stort sett ligger kvalm på sofaen dag inn og dag ut :meh:

Uff :/ god bedring :)
 
Jeg tar det kun hvis jeg har så vondt at jeg ikke får sove. Prøver å være forsiktig.
 
Kommer nok til å ta jeg også om det ikke gir seg utover dagen. Tror nok hodepinen kommer av nakken siden jeg stort sett ligger kvalm på sofaen dag inn og dag ut :meh:

Jeg kjenner at min hodepine også kommer fra nakken.

For meg hjelper det å strekke hver side av nakken og kjeven. Har lært det hos en eller annen en gang, naprapat eller noe, sånn her:

Man sitter rett i ryggen på en kjøkkenstol og tar tak med hånda oppå hodet og skakker det sidelengs (rett ned i retning øret) sånn at det strekker på motsatt side (nesten mer halsen enn nakken). Med motsatt arm kan man gjerne holde fast under setet på stolen. Så det samme på andre siden.

En annen strekk: Sitt på samme måte og ta tak med hendene under hver side av stolen. Bøy hodet fram sånn at det strekker med motstand i armene.

Kjevestrekken er litt vanskelig å forklare, men veldig effektiv. Man skal trykke underkjeven sidelengs fra den ene sida og utover på motsatt side sånn at man får et slags skjevt saksebitt. Når man gjør det riktig kjenner man det strekker på motsatt side, tenk at du strekker et bånd som går mellom under- og overkjeven. Man må være helt slapp i kjeven.
 
Jeg tenker at når hodepinen blir for ille og jeg omtrent ikke fungerer, så er det bedre med en paracet enn å la være :) bare hold deg unna ibux :)
 
Jeg tar og parasett for hodepine, har det ikke hver dag og ofte, men får jeg det så er det bedre å ta en enn å pine seg igjennom smerter i hode.Får jeg vondt i hode blir jeg og fysisk sliten/dårlig. Fikk beskjed at man fint kan ta det som står på pakken, men ikke overdrive bruken.Men bare ikke Ibux.
 
Jeg fik beskjed om fødselslege med spesialist på medisiner i svangerskapet at man fint kunne ta Ibux i 2.trimester.

Vi har alltid bare Paracet og det rekker for meg.
 
Back
Topp