Dere med tvangstanker\tvanghandlinger

gira

Forumet er livet
Se dokumentaren på tv2 nå[:(]

Hva var den om da?

En flott dokumentar, men samtidig et skikkelig slag i trynet... det er rett og slett en fornærmelse mot folk som sliter med slike lidelser at de skal gå igjennom årevis med behandling som ikke hjelper, når man vet hva som er beste og raskeste måte å behandle slikt!

Jeg så den i går kveld, og det var en utolig bra dokumentar synes jeg. Men synd på de to menneskene som slet med tvangslidelser, hun ene har jo hatt 30 år med dette og ingen behandling hjelper. Stakars!

Åneeeei glemte å se på det.. Jeg har heldigvis en veeeldig mild grad bare da. men hadde vært interesant å se forde.

ORIGINAL: IngaPengar Kvar

ORIGINAL: lenemor

En flott dokumentar, men samtidig et skikkelig slag i trynet... det er rett og slett en fornærmelse mot folk som sliter med slike lidelser at de skal gå igjennom årevis med behandling som ikke hjelper, når man vet hva som er beste og raskeste måte å behandle slikt!

Hva er beste og raskeste behandlingen da? *spør av nysgjerrighet*

eksponeringsterapi [:)]

"Alle" har en eller annen grad av OCD, men det er klart at det først er behov for hjelp når OCDen kontrollerer deg, og ikke du den. Jeg må si jeg sympatiserte veldig med hun Helle! Jeg har ikke noe OCD som plager meg, men en enorm redsel for veps. Helt ute av kontroll. Egentlig slik at jeg går minst mulig ut i vepsesesongen. Og hennes redsel da hun skulle kjøre bil, den kjente jeg i hele kroppen. Interessant dokumentar! Jeg lærte om det samme da vi hadde temaet oppe i utdanningen min. Det gjør meg litt irritert over at jeg ikke klarer å møte min egen frykt...

Er denne behandlingen kun for ting man frykter, eller hjelper den også på sånne ting man ikke klarer "å la være å gjøre" også? Lyder og handlinger som irriterer deg så ille at du seriøst river av deg håret etc... [8|]

Back
Topp