Dere med tre barn.. Hjelp ;)

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Går nå med mitt tredje barn og skal ha planlagt ks, 5 januar. 20 dager til.

Men så er cluet.
Begge de to første var også planlagt ks, så jeg veit ikke hvordan rier er.

De ble født:
Nr 1- 7 dager før termin
Nr 2- 12 dager før termin
Og nr 3- er planlagt 7 dager før termin.

I dag er jeg 36+4 og har vært i julegudstjeneste med gutta mine.
Under tjenesten fikk jeg harde kynnere, der bebisen beveget MASSE på seg når magen ble super stram, noe som gjorde ondt!!
Pluss baby ligger å presser ned i "sjura" når kynnerene strammer over magen.
Fikk også strøm lignende i rygg/rompe når det ble stramt, så jeg fikk sånn "skit mæ ut" følese akkurat i det det strammet seg. (Ja sorry detaljer)
Jeg har aldri hatt sånne harde kynnere før, men vil ikke være sånn hysterisk heller :p

Det ble 1.5 time i kirken med pressing å der baby har vært veldig hardhent, så jeg kaldsvettet meg igjennom "deilig er jorden" når vi måtte stå :p

Turen hjem ble heller ikke bedre. Så bestemte meg for å bare notere ned "takene".
De er uregelmessig som:
19.39
19.43
19.54
20.02
20.07
20.23

Gikk i dusjen, å koket meg godt å merket ingenting da.
Har små kynnere nå, når jeg satt meg ned.. Men får disse nedpress takene når baby driver å bryter inni magen :(

Er dette normalt?? :D

Noen som fødte til termin med 1 & 2 og tidlig med nummer 3???

Ble super langt å rotete, men jeg har litt adrenalin etter alt dette.

Jeg ville ringt føden for sjekk. Er veldig normalt med nedpress, alikevel er det greit å sjekke at det ikke er noe på gang :)

Det ville jeg sjekket opp, høres ut som maserier, men kan være at de har effekt på livmoren din ;)

Huff :( har tlf angst å er redd for å dumme meg ut hvis jeg ringer jordmor eller føden så seint :(
Er over 1 time unna sykehuset også.
Alt er så skummelt syns jeg nå.
Super flaut å evnt må kjøre til sykehuset for så å få beskjed om at det ikke er noe.

Sendte jordmor tekstmld, men ikke no svar.. Blæ :(
Jeg liker virkelig ikke å ringe.

Huff, eg har tlf skrekk, så eg hadde jo mest sannsynleg ikkje ringt sjølv, men vil jo absolutt råde deg til å gjera det.
Du kan berre forklare ståa, så er det jo dei som tar tlf som skal vurdere om dei treng å sjå på deg eller ikkje. Viss det ikkje er noko, og dei ba deg komme, så er det dei som har vurdert feil;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blei sjekk hos jordmor, og turen går nå inn til føden.
Hun mente det var rier, for hadde tak når jeg var hos henne nå.
Nå er jeg bra spent. :o

Wohoo. De sier jo at Nr tre er en luring. Så da er de vel det for keisersnittmammaer også tenker jeg .
Lykke til i natt!

Last edited:
Så bra du har blitt sjekket?.
alltids greit å være en ekstra gang på føden spesielt siden du har to ks bak der og skal ha det tredje ;)

Ligger på ovservasjon.
Fikk smertestillende i natt så har såvet og riene er borte nå.
Så blir nok skrevet ut. De ville helst ikke ta ks i uke 36, så får satse på at riene ikke kommer tilbake.

Så bra du sjekket opp da sjøl om du skal hjem nå ;)

Dessuten ikke flaut å sjekke om det viser seg det ikke er noe.... Tror di er vant med det ;) bedre å sjekke ei gang for mye enn ei gang for lite.....

Ligger på ovservasjon.
Fikk smertestillende i natt så har såvet og riene er borte nå.
Så blir nok skrevet ut. De ville helst ikke ta ks i uke 36, så får satse på at riene ikke kommer tilbake.

Ser den :) Men du er jo ikke mange dagene unna 37 ;)

Krysser fingrene for at riene holder seg borte til KS ditt :)

Ser den :) Men du er jo ikke mange dagene unna 37 ;)

Krysser fingrene for at riene holder seg borte til KS ditt :)

Legene er så forskjellige. Han som kom i morrest var ikke intr å tolke takene annet enn kynnere, så han ville sende meg hjem.
Hun jeg traff i natt var mer sånn: " fortsetter takene utover dagen i dag så velger vi å forløse for sikkerhetsskyld".

Har harde kynnere i dag, men ikke slike onde som i natt.
Så jeg veit ikke hva som skjer jeg.
Drar sikkert hjem i løpet av ettermiddagen.

Legene er så forskjellige. Han som kom i morrest var ikke intr å tolke takene annet enn kynnere, så han ville sende meg hjem.
Hun jeg traff i natt var mer sånn: " fortsetter takene utover dagen i dag så velger vi å forløse for sikkerhetsskyld".

Har harde kynnere i dag, men ikke slike onde som i natt.
Så jeg veit ikke hva som skjer jeg.
Drar sikkert hjem i løpet av ettermiddagen.
Er du der enda eller er du dratt hjem?

Back
Topp