Dere med tre- åringer

Pandura

Forelsket i forumet
hvor høye er de?? har ei datter på 3 år og hun er 92,5 cm høy. Går fortsatt i klær i str 92, 98 blir for stort. Er hun liten for alderen??

Jeg har ei jente på 3 som er ganske høy.

Hun er 10 høy og bruker 110/116 i klær, noe i 104 passer enda.

Men hun er veldig høy ift andre i barnehagen på samme alder. Pappaen hennes er 2 meter lang, så det betyr nok noe. Hun var 51 cm når hun var født så da var det gjennomsnittlig.

Hun er nok ikke veldig liten, kanskje på gjennomsnittet?

det er sikkert veldig forskjellig, min er 3 1/2 år og er 98 høy. hun bruker 98 og 104 i klær, men hun har en høy pappa, dette har sikkert noe å si

Jeg har en gutt på tre år, han er bare to cm mindre enn storebror, altså 100cm. Han bruker 98 i størrelse. Han er størst på sin avdeling i bhg, men absolutt ikke eldst. En del barn som er eldre og en god del mindre, spesiell jentene, så jeg tror jenta di er akkurat som hun skal :-)

Jeg har ei jente på snart 3 og et halvt, og da jeg målte henne for et par mnd siden, var hun 89 cm. Hun er ikke av de tyngre heller, men har begynt og bruke 98 og noe i 104, dette er da arveklær, og sikkert hatt et par runder i tørketrommelen. 

Jenta di er vel ikke unormalt lita, men kanskje litt under snittet? De vokser jo i rykk og napp, så ville ikke tenkt så mye på det.

Har gutt og han er vel 98 eller noe.
Bruker 98 i bukser, 98-104 i gensere.
Han er slank da.

Synes ikke hun høres kjempeliten ut nei. Litt under snittet kanskje, men ikke såååå liten.

i følge percentilskjemaet er 92cm akkurat over den nederste streken. litt lav ja men innenfor normalen.

Jenta mi er veldig stor for alderen. Hun fylte nettopp 3, og i mars målte jeg henne til å være 107 cm. Hun bruker 110 og 116 i klær. Noe i 110 begynner faktisk å bli for lite. Hun rager langt over de jevnaldrende i barnehagen. Vi er en høy familie. Mannen er 193, jeg er 179, og lillebror på 8 mnd er 80 cm. ;)

Min eldste blir tre i juli. Hun bruker 104 i klær nå, men har ikke målt henne på lenge, så vet faktisk ikke hvor lang hun er. Hun er hvertfall lengre enn mange av de andre jentene på samme alder i bhg :)

Pandura skrev:
hvor høye er de?? har ei datter på 3 år og hun er 92,5 cm høy. Går fortsatt i klær i str 92, 98 blir for stort. Er hun liten for alderen??

Jenta vår er det samme. Kan ikke huske at de sa noe på helsestasjon at hun var liten for alderen? Tror hun ligger på den nest nederste streken av det som er normalt. Men så er jeg ganske liten også da, 162 cm, så hun ligner vel på meg:)

Her blir min 3 i september, og ble målt til 101.5 cm for et par uker siden.
Bruker 104 i klær, noe 98.

Vet ikke hvor høy han er nå, men målte han i vinter, og da var han meteren. Ble 3 i april, og har strekt seg mye nå. Så nå er han nok noen cm lenger. I bukser passer fortsatt 98, men gensere i 98/104 begynner å bli lite.

Blei 3 år i april. Er rundt 95 cm tror eg. Bruker 98 og 104 i klær.

på 3 årsdagen i mai så var hun 94,5 cm. bruker 98 og 104 i klær

Jeg har en gutt som nettopp ble tre år, han er liten. Vet ikke høyden nå, men han bruker 92. Noe i 98 passer, og t.o.m noe i 86!! Han var 86 cm da han var 2 1/2 år...

Back
Topp