dere med to tette..

x1xnoeimagen

Andre møte med forumet
jeg velger å være anonym,jeg[:)]

Hvordan synes dere det er å ha to tette? Hvor tette er de? Var andremann planlagt?

Jeg er gravid med andremann,og det var ikke planlagt. Jeg er ganske bekymret for fremtiden,for jeg synes jenta mi er alt for liten til å bli storesøster. Så derfor vil jeg gjerne høre deres erfaringer![:)] forstår de i det hele tatt at de skal få en lillebror eller lillesøster når de er ca 1,5 år gamle?

Jeg har 15 mndr mellom mine 2 første, eldstemann var jo fortsatt "baby" da neste kom, så jeg hadde jo to babyer... Men han reagerte ikke negativt på å bli storebror så tidlig - var vel for tidlig til at han skulle bli sjalu, og kom fort inn i rutiner så han husket nok ikke lenge hvordan det var å være enebarn[:D]

Nå er de uatskillelige og henger på hverandre hele dagen! De har så mye glede av hverandre, og det er både arbeidsbesparende for meg og utrolig morsomt å oppleve et så nært søskenforhold! Men for MEG var det helt klart litt slitsomt i begynnelsen! Det skal jeg ikke nekte for... Men det gikk seg til i løpet av få måneder[;)]

ORIGINAL: Søteste Trikken

Jeg har 15 mndr mellom mine 2 første, eldstemann var jo fortsatt "baby" da neste kom, så jeg hadde jo to babyer... Men han reagerte ikke negativt på å bli storebror så tidlig - var vel for tidlig til at han skulle bli sjalu, og kom fort inn i rutiner så han husket nok ikke lenge hvordan det var å være enebarn[:D]

Nå er de uatskillelige og henger på hverandre hele dagen! De har så mye glede av hverandre, og det er både arbeidsbesparende for meg og utrolig morsomt å oppleve et så nært søskenforhold! Men for MEG var det helt klart litt slitsomt i begynnelsen! Det skal jeg ikke nekte for... Men det gikk seg til i løpet av få måneder[;)]

Ja,det er spesielt første tiden jeg gruer meg mest til. Dessuten synes jeg egentlig jenta mi fortjener å være den minste i noen år til.. nå blir hun plutselig så stor.. liker ikke det helt jeg[&:] ville jo bruke all min tid på henne de neste 2-3 årene,for deretter å få en til..og at hun da kunne forstå litt mer av hva som skjedde også.. men sånn blir det ikke ser det ut som.. heldigvis har vi 8mnd til på oss,så vi har god tid til å forberede oss på dette og etterhvert glede oss[:)] nå er jeg mer i sjokk![;)]

ORIGINAL: noeimagen

Ja,det er spesielt første tiden jeg gruer meg mest til. Dessuten synes jeg egentlig jenta mi fortjener å være den minste i noen år til.. nå blir hun plutselig så stor.. liker ikke det helt jeg[&:] ville jo bruke all min tid på henne de neste 2-3 årene,for deretter å få en til..og at hun da kunne forstå litt mer av hva som skjedde også.. men sånn blir det ikke ser det ut som.. heldigvis har vi 8mnd til på oss,så vi har god tid til å forberede oss på dette og etterhvert glede oss[:)] nå er jeg mer i sjokk![;)]

Var ganske "sjokka" jeg også da jeg fant det ut [:D][:D][:D]. Men det har gått veldig fint tross alt! Jeg følte ikke at eldstemann ble stor selv om nestemann kom, og føler heller ikke at det er problem å få gitt nok oppmerksomhet til begge to på en gang... Jeg tror faktisk de har mer glede av å være to enn ulemper! Men som sagt, det kan være hektisk til tider!

Var ganske "sjokka" jeg også da jeg fant det ut [:D][:D][:D]. Men det har gått veldig fint tross alt! Jeg følte ikke at eldstemann ble stor selv om nestemann kom, og føler heller ikke at det er problem å få gitt nok oppmerksomhet til begge to på en gang... Jeg tror faktisk de har mer glede av å være to enn ulemper! Men som sagt, det kan være hektisk til tider!

så du følte ikke at du fikk for lite tid med størstemann når minstemann kom? det er det jeg er så redd for. for akkurat nå elsker jeg lillejenta mi over alt i verden,og blir helt kvalm av tanken på å være nødt til å sette noen andre foran henne.. hehe.. er helt fjernt for meg å i det hele tatt bli så glad i en annen liten person som jeg er i henne, men selvfølgelig blir man det,jeg klarer bare ikke å tro det - enda![;)]

Min var 21 mnd, og han skjønte vel ikke så VELDIG mye, men det har gått SÅÅÅÅ utrolig bra....
Han pekte på magen og sa beby, men var nok bare herming..

Nå derimot er han verdens stolteste storebror, gir henne smokk og leker og skal kose dagen lang.
Ikke noe problem, og hadde glatt gjort det igjen selv om jeg hadde visst det jeg vet nå[:)]

Jeg lurer på det samme som deg trådstarter..
Nå har ikke jeg en i magen da, men planlegger å prøve snart[;)]

jeg hadde sett for meg at om noen år skulle vi planlegge en ny en,og glede oss 100% over det. Den lille bobla mi sprakk litt når den positive testen lyste mot meg kan du si[;)] forrige var veldig planlagt,så derfor har jeg kun gledet meg over positive tester,men nå er det med blandede følelser.. vi vil selvsagt beholde, men jeg føler mer panikk enn glede foreløpig! [X(] er det vanlig?

Det er ca 1,5 år mellom mine. Lillesøster var slett ikke planlagt, og vi fikk sjokk da jeg oppdaget at hun var på veg[:o] Storebror skjønte nok ikke at han skulle bli storebror, men han var veldig opptatt av den voksende magen. Vi forklarte han at det var en baby der, viste han bilder av babyer og fortalte han om babyer. Han pleide å komme opp til meg og klappe meg på magen og si Bebi:) Da hun ble født og han kom på besøk til oss på føden, ble han helt henrykt. Det første han gjorde var å prøve å gi henne en skje med yoghurt[:D] Han ble helt fascinert av babyen, og var helt fra seg av begeistring[:D] Men, da jeg spurte om vi skulle ta henne med oss hjem, kikket han rart på meg og så "Nei!"..... [;)]
Nå har LilleSøster blitt nesten 5 mnd, og det går veldig greit. Hun er en snill og rolig baby (takk og pris for det, siden SoreBror er TURBOprinsen!!). StoreBror er stort sett grei med henne, han kommer løpende bort til oss hvis hun gråter, da roper han "Mamma! Baby! Baby gråter", han viser veldig omsorg for henne, og er en flott storebror.
Nå er jeg glad vi har to tette, jeg håper de blir gode lekekompiser når LilleSøster blir større:)

jeg velger å være anonym,jeg[:)]

Hvordan synes dere det er å ha to tette? Hvor tette er de? Var andremann planlagt?

Jeg er gravid med andremann,og det var ikke planlagt. Jeg er ganske bekymret for fremtiden,for jeg synes jenta mi er alt for liten til å bli storesøster. Så derfor vil jeg gjerne høre deres erfaringer![:)] forstår de i det hele tatt at de skal få en lillebror eller lillesøster når de er ca 1,5 år gamle?

Her var det planlagt [:D] Og det er 16 mnd'er i mellom de. Hun forstod godt at hun ble storesøster. Og tar kjempe godt vare på han!
Vi har faktisk aldri vært borti sjalusi. Men vi har vært innmari flink med å innvolvere henne fra starten av. Med bleieskift, påkledning, mating, bading etc.

Nå er hun 2 og han snart 8 mnd'er. Hun passer på at han får smokken, plukker opp det han mister, og de leker sammen. Det er så flott å se på!

Var litt slit de første 3-4 ukene. Men da rutinene begyte å komme i gang, har det bare vært helt utrolig flott!!

Og gratulerer !!!

Eldstejenta mi var 1,5år da lillesøster ble født. Hun skjønte nok ikke på forhånd at det skulle komme en baby i huset, men da hun kom, gikk det veldig greit! Jeg gav henne mest oppmerksomhet, og koste heller litt ekstra med babyen da hun var i bhg! Og jeg kan ikke annet enn og ANBEFALE to tette, har gått kjempe greit, og nå er de to bestevenner deluxe!![:D] Veldig avhengig av hverandre og koser seg masse sammen![:D] Tenk så mye glede de får av hverandre opp igjennom også.. Bare gled deg, det går nok kjempe fint skal du se!![:D]
Masse lykke til..[:)]

her er det 17 mnd mellom. må si det er veldig slitsomt til tide!! nå er jo mini ganske liten enda.  jeg gleder meg til de blir litt større så de har litt mere nytte av hverandre[:D]

men det er mere gode stunder enn slit da. slite blir fort glemt[:D]

jeg er sliten nok nå, jeg[X(] koser meg masse masse,men jeg er virkelig tappet for energi! Men lillemor er jo 8mnd eldre når minsten kommer hun også,så da kan jo hun litt mer enn hva hun kan nå også![:)]

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

De 2 eldste er ikke så veldig tette akuratt da men er 23 mnd mellom de
Det gikk helt supert. Storesøster var bleiefri når han ble født & ingen sjalusi. Gikk hjemme med begge to. Var planlagt.

Mellom nr 2 & de 3 siste så er det 13 mnd ... var delvis planlagt,vi ville ha 3 tette - men ikke planlagt at det var trillinger da [8D]
Nå har vi de to eldste i bhg & det går greit det selvom det blir jo litt ekstra om morgenen når de skal avgårde. Heldigvis ingen sjalusi nå heller. De er begge veldig opptatt av babyene & vil kose med de masse.

Å HJELP!!!! Hvordan får du det til å gå opp??? he he he

Er ganske nøyaktig 18 mnd mellom Isa og Thia...vi var forberedt på det verste, men har til dags dato ikke hatt noen problemer med dem!! De er kjempeglad i hveradre, og leker allerede godt sammen...

ORIGINAL: FruNette

Det gikk helt supert. Storesøster var bleiefri når han ble født & ingen sjalusi. Gikk hjemme med begge to. Var planlagt.

Mellom nr 2 & de 3 siste så er det 13 mnd ... var delvis planlagt,vi ville ha 3 tette - men ikke planlagt at det var trillinger da [8D]
Nå har vi de to eldste i bhg & det går greit det selvom det blir jo litt ekstra om morgenen når de skal avgårde. Heldigvis ingen sjalusi nå heller. De er begge veldig opptatt av babyene & vil kose med de masse.

Å HJELP!!!! Hvordan får du det til å gå opp??? he he he

Alt går jo [8D] Men blir jo ikke mye egentid da [;)]
Men jeg koser meg super masse å da [:)]

Gratulerer så mye med trillinger!! Helt utrolig. Jeg er sikker på om vi hadde satset på nr. 3, så hadde det blitt noe sånt..så jeg holder meg med to jeg.. he he. Synes det er fult opp [:D]

All ÆRE til deg/dere [:D] Og tenk hvor mye glede barna får av hverandre!

Det er 12 mnd mellom mine, og det var ikke planlagt å ha to tette! Var veldig usikre, men fantastisk glad for at vi valgte å beholde det altså. Snuppa ble storesøster da hun var 1 år og 12 dager gammel og jeg tror egentlig det kan være en fordel jeg, for det var ikke noooe som helst sjalusi eller noe slikt. Og hun forsto det nok ikke helt [:)]

Nå har de akkurat fylt 2 og 3 år og de har utrolig mye glede av hverandre, og egentlig hatt det lenge.. De er så herlige, kunne ønske jeg hadde en søster eller bror så tett selv jeg [:)] KLART, det er slitsomt til tider.. men det blir det uansett om man har 1 eller 2....

Lykke til med valget [:)] Man får stortsett til det man ønsker [;)]

På en prikk 18mnd mellom mine. Vi planla nr 2, eller vi begynte aldri på prevansjon, ville at moder natur skulle bestemme når det kom søsken! Det er selvsagt slitsomme dager, men gurimalla så KOS det er! Storesøster var litt sjalu de første 2 ukene, dette viste hun kun ved at hun insisterte på å sitte i fanget mitt når jeg ammet minsten. (Det gikk overraskende greit å ha begge i fanget!)

Nå er de hverandres største fans, hun er 2 år og han er 8 mnd. De lyser opp når de ser hverandre, og ler og tøyser dagen lang. Min påstand er at den STORE forandringen kommer med det første barnet. Man får en ny situasjon. Med nr to er det mer logistikk som er utfordrende. Men for å si det sånn; vi skal ha enda en, så jeg er ikke skremt!![:D]

oi, 5 barn såpass tett ja..og trillinger.. du er virkelig flink[:D] da bør vel jeg klare to tette[;)][:D]

Back
Topp