Dere med tidlige bekken plager

Tirili

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Dette er mitt tredje svangerskap, de andre gangene har jeg hatt veldig lite bekken løsning, litt men sistemann helt på slutten, men nå er jeg 10 år eldre å har vondt under rumpe ballene når jeg går etter å ha sittet i ro, er dette begynnne bekkenløsning? ( er i uke 8+1)
:banghead:
hvordan var det med dere? Begynte det så tidlig? Varte det svangerskapet ut? Ble det verre? prøve liksom å skjule denne graviditeten men herre Gud, ser jo Ut som jeg har fått noe i rævva i starten på gåing!

Med datteren min fikk jeg bekkenløsning tidlig, husker ikke helt hvilken uke jeg begynte å merke det, men var 50% sykemeldt fra uke 15 pga av det... Varte ut svangerskapet, ble verre og mot slutten klarte jeg nesten ikke å gå.

Fikk bekkenløsning og bekkensmerter i uke 8 første svangerskap.. Kjente det fra korsryggen og ned på rumpa. Etterhvert rundt hoftene og ned mot skambein og lysk. Ble værre og værre frem til uke 20 ca. Da brukte jeg krykker om jeg skulle gå, men måtte være mest mulig sengeliggende. All bevegelse var vondt. Kunne være helt bra etter noen dager sengeliggende. En liten gåtur kunne ødelegge alt igjen. Gikk jevnlig til kiropraktor som hjalp meg å holde bevegeligheten. Jeg er hypermobil, så dette er nok grunnen til mine voldsomme plager.

Det lettet helt rundt uke 30 :) da festet hodet seg, og bekkenet ble dermed mer stabilt! Har kjent på bekkenplager siden jeg fikk tilbake mens (ca 4 mnd etter fødsel). Nå 9 mnd etter fødsel og gravid 10+2 kjenner jeg at smertene blir sterkere. Prøver å holde meg i ro, og bare gjøre forsiktige styrkeøvelser som kan samle bekkenmusklaturen. Er forberedt på at det blir like ille denne gangen:dead:

Sniker.
I svangerskap nr 2 og 3 fikk jeg bekkenløsning allerede før positiv test.
Var 24 og 25 år i de svangerskapene.
Fikk diagnosen "alvorlig bekkenløsning" i uke 5+2 i det siste svangerskapet.
Det varte ut begge svangerskapene, og i svangerskap nr 2 slet jeg med store smerter helt til 8 mnd etter fødsel.
Hos meg var det hormonene som førte til bekkenproblemer så tidlig. Bekkenet utvider seg jo ikke så tidlig.

Jeg har hatt det i begge mine tidligere svangerskap. I det siste fikk jeg det i uke9. Denne gangen kom det snikende i uke 8.. heldigvis, og bank i bordet, har jeg ikke vært så alvorlig plaget!!

Sist kom det i uke 10 og varte til hodet festa seg, så var det ganske bra frem til fødsel, da forsvant alt som stabiliserte og jeg klarte knapt å bevege meg. Brukte lang tid på opptrening. Denne gangen kjente jeg murringer i dag, er 9+3 i dag...

Er 21 år og dette er mitt første svangerskap, begynte å merke bekkenløsning allerede da jeg var 4+0. Er nå 9+2 og sliter veldig med det. Ble anbefalt av jordmor å gå turer da jeg er veldig trøtt mesteparten av dagen, men gikk rolig i 10 minutter i går formiddag og er enda sengeliggende..:confused:
For min del er det veldig fra dag til dag, men når jeg får det merker jeg det mest i korsryggen, når jeg setter meg/reiser meg/løfter føttene, og nedover lårene mot knærne:dead:
Krysser fingrer og tær for at det går over etterhvert:happy090

Fikk bekkenløsning i uke 10 med førstemann og da varte det ut svangerskapet. Med nummer to fikk jeg litt plager i uke 14-17 som så ga seg og ikke kom tilbake før i uke 33. Denne gangen har jeg kjent smerter i symfysen fra uke 5, men kun hvis jeg går langt. Håper det holder seg sånn lenge, men mistenker at det blir verre når jeg kommer i andre trimester.

Ja, ja ja og ja :dead: men nr 1 fekk eg det i uke 16. Med nr 2 var det bekkenet som gjorde at eg tok gra. Test. Med nr. 2 måtte eg gå med krykker store deler av tiden og sliter fortsatt 1,5år etter fødsel, og blitt gravid igjen er 6+6 i dag, og bekkenet er blitt verre siste veka.. :facepalm::hungover:

Men første fekk eg problem etter veke 20, og no har eg kjent på murringer/øm rygg sidan før test. Ryggen blir verre og verre og tåle lite belastning. Begynt å stråle nedover både på framside og bakside. Venter berre på at bekkenet skal slå til og! Om det ikkje kjem seg blir det sm heile svangerskapet ass...

Back
Topp