Går de på samme avdeling i bhg?
Leker de fint sammen eller er det mye krangling?
Føles det alltid som du nå ha dobbelt fokus sånn som med tvillinger (mine er små og det føles sånn) eller endrer det seg litt når de blir eldre?
Synes du det var tøft i starten og når løsnet det?
Har du gutt eller jente først? Eller samme kjønn?
Hei

Har en gutt på 3 og jente på 2. Det er 11 mndr forskjell men ikke innenfor samme år, så de havner f.eks ikke i samme klasse på skolen
De gikk på samme avdeling, men eldste ble flyttet til stor avdeling nå etter sommeren. Det var litt tøft for eldste, han lurte fælt på hvem som kom til å passe på lillesøster om han ikke var der. Jeg vet ikke hva du mener med dobbelt fokus, men personlighetsmessig er de vidt forskjellige og har helt ulike behov og behandles deretter. Jeg kunne sikkert vært mer tålmodig med yngste, hun er så utrolig vimsete og helt borte noen ganger, og jeg kan ikke huske at eldste var sånn. De er utrolig gode venner, leker med hverandre så fort de har mulighet, men der eldste er sosial og kan leke med alle andre også, er yngste mer som meg, liker å være alene og har noen få gode venner inkludert sin bror. De leker med samme leker, sover på samme rom, helst i samme seng og har samme rutiner hjemme.
Det har vært tøft hele veien søvnmessig, men gledene veier opp 100 ganger. Å se de leke sammen, at de viser omsorg, prater et litt hemmelig språk til tross for at de begge kan prate rent (ikke heeeelt hun yngste ennå da), leier hverandre på butikken, styrer og ordner og bytter middag og godteri, gråter når den andre slår seg, forsvarer hverandre om noen er urettferdige i bhg...ja, jeg kunne egentlig ikke bedt om mer.
Jeg vet at to tette ikke er noe selvfølge for et godt søskenforhold og priser meg lykkelig hver gang de våkner og er glade for å se hverandre <3