Dere med tette barn

Tre muskuterer

Lykkelig!
Går de på samme avdeling i bhg?
Leker de fint sammen eller er det mye krangling?
Føles det alltid som du nå ha dobbelt fokus sånn som med tvillinger (mine er små og det føles sånn) eller endrer det seg litt når de blir eldre?
Synes du det var tøft i starten og når løsnet det?

Har du gutt eller jente først? Eller samme kjønn?

Her har vi to gutter først og så to jenter. Det er under 2 år mellom hver, så det har til tider vært intenst. Men syns også det har gått bedre enn jeg hadde trodd :-)
De har delvis vært på samme avdeling. Litt til og fra faktisk og begge deler har fungert bra. Har inntrykk av at de leker bra sammen og passer veldig på hverandre på barnehagen/skolen og ellers når de er noe sted. Hjemme kan de krangle litt til tider, men syns egentlig de er flinke til å leke sammen.
Alt i alt syns jeg det går kjempefint å ha så tette barn. De er mer på samme nivå og kan leke med de samme lekene.
Klart det til tider har vært utfordrende med så tette, men så lenge viljen er der så greier man det meste :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi får to tette, og jeg ønsker ikke å ha de på samme avdeling hvis vi kan unngå det. De kommer til å være sammen på ettermiddagene, i helger og alle ferier så tenker at tida i bhg.skal de få lov til å være hver for seg. De kommer sikkert til å ha noe felles uansett, men tror alle har godt av litt "aleinetid" :)

Vi får to tette, og jeg ønsker ikke å ha de på samme avdeling hvis vi kan unngå det. De kommer til å være sammen på ettermiddagene, i helger og alle ferier så tenker at tida i bhg.skal de få lov til å være hver for seg. De kommer sikkert til å ha noe felles uansett, men tror alle har godt av litt "aleinetid" :)
Sånn tenkte jeg også, men var vanskelig å få gjort noe med det pga at de i barnehagen deler inn etter alder på ungene. Men har gått utrolig bra da :-)

Går de på samme avdeling i bhg?
Leker de fint sammen eller er det mye krangling?
Føles det alltid som du nå ha dobbelt fokus sånn som med tvillinger (mine er små og det føles sånn) eller endrer det seg litt når de blir eldre?
Synes du det var tøft i starten og når løsnet det?

Har du gutt eller jente først? Eller samme kjønn?

Hei :) Har en gutt på 3 og jente på 2. Det er 11 mndr forskjell men ikke innenfor samme år, så de havner f.eks ikke i samme klasse på skolen
De gikk på samme avdeling, men eldste ble flyttet til stor avdeling nå etter sommeren. Det var litt tøft for eldste, han lurte fælt på hvem som kom til å passe på lillesøster om han ikke var der. Jeg vet ikke hva du mener med dobbelt fokus, men personlighetsmessig er de vidt forskjellige og har helt ulike behov og behandles deretter. Jeg kunne sikkert vært mer tålmodig med yngste, hun er så utrolig vimsete og helt borte noen ganger, og jeg kan ikke huske at eldste var sånn. De er utrolig gode venner, leker med hverandre så fort de har mulighet, men der eldste er sosial og kan leke med alle andre også, er yngste mer som meg, liker å være alene og har noen få gode venner inkludert sin bror. De leker med samme leker, sover på samme rom, helst i samme seng og har samme rutiner hjemme.
Det har vært tøft hele veien søvnmessig, men gledene veier opp 100 ganger. Å se de leke sammen, at de viser omsorg, prater et litt hemmelig språk til tross for at de begge kan prate rent (ikke heeeelt hun yngste ennå da), leier hverandre på butikken, styrer og ordner og bytter middag og godteri, gråter når den andre slår seg, forsvarer hverandre om noen er urettferdige i bhg...ja, jeg kunne egentlig ikke bedt om mer.

Jeg vet at to tette ikke er noe selvfølge for et godt søskenforhold og priser meg lykkelig hver gang de våkner og er glade for å se hverandre <3

Mine er ikke så veldig tette, de er 5år, 3,5år og 1 år. Gutt, jente, gutt. De går alle på base i barnehagen, men forskjellige grupper. Det fungerer veldig godt. De søker hverandre ute, og er ekstremt glade i hverandre. Selv om de har hver sitt soverom,så velger de stort sett å sove på samme rom <3

Syns det ble lettere når minsten begynte å gå.

Slitsomt i perioder med mye sykdom, eller går det veldig bra :)

Jeg ville gjerne hatt de på samme avdeling i bhg jeg, men barnehagen ønsket ikke søsken sammen det ene året. Nå året etter er det visst helt ok. Irriterer meg enda, for ped.lederen på den avdelingen eldste gikk på er helt fantastisk.

De er nå 6,5 og 5 år- 15 mnd mellom.

Innimellom kan de slå til og leke fint, men stort sett er det krangling 24 timer i døgnet. Alt er gale og på det verste må vi være i hver sin etasje i huset. Fint det!!

Har en gutt født i okt 11 og en jente okt 12. Var drittøft det første året. Det kan jeg ikkenlyve om.. Men alle barn er forskjellige. Mine har aldri sovet godt på natten, å.våkner flere ganger pr natt (yngste på straks 2).. de går på samme avdeling å det går veldig fint. De leker sammen, men har også egne venner :-)
De støtter hverandre gjennom tykt og tynt, tross at de er små ennå.
De deler soverom, men sover i hver sin seng(ellers blir det bare tull) :-) syntes det ble lettere når de startet i bhg for 3 uker siden. Har vært hjemme med begge to hele veien. Og man blir sliten! De har masse energi, å trenger mye aktivitet :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De er på forskjellige avdelinger. Men minsten liker å være i nærheten av storesøster så hun er svært ofte på besøk på avdelingen hennes,
Selv skulle jeg gjerne ha hatt de på samme avdeling, alt blir lettere da med voksenkontakt, levering og slikt. Men er veldig forskjell på barna hva som er best for dem:)

Det var veldig tøft det første året med tette barn og syns det er tøft enda. Men selv oppi all kranglingen så ser jeg at de kommer til å få et svært tett bånd. Gleder meg til å se det utvikles:)

De er forresten 5 og 3,5 år

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Her er det 20 mnd mellom de, så nå jenta vår 3,5 og gutten nett fylt 2. De har aldri gått på samme avdeling i bhg. Det har vært og er travelt til tider,men de har der veldig kjekt i lag :) Nå leker de rollespill og er veldig glad i hverandre :)

Mine vil ikke være på samme avd før begge er på storavd, og da har jo største allerede vært der en stund. Nå ser jeg det ikke som problematisk om de kommer på samme avd, men vil jo tro bhg vil være imøtekommende hvis jeg, når det nærmer seg av ulike årsaker ønsker separate avd.

Her har vi to stk som har vært på samme avd. i et år nå, og skal være det i et år til. Det går kjempe fint.

Lillesøster dingler litt etter gutta, og er vant med å leke med dem fra før av, har masse gutter rundt oss :P
Så hun har ikke fått noen ordentlig jentevenner enda, men hun er jo bare 3 år også.. :) Uansett, går kjempe fint :)

Jentene mine har gått sammen i 1,5 år på avdeling. De leker godt sammen og har nå i to uker sørget over det og ikke være sammen så mye. Eldste er blitt 1. Klassing;) utrolig godt å se hvor glad de er i hverandre og hvordan de støtter hverandre. Ser også det at det er godt for de og leke med andre, men tror virkelig Bhg tiden har styrket forholdet de i mellom

Back
Topp