Dere med sukkersyke * julesnack*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Vi skal ha folk på juleselskap om ikke så lenge til og vi kom plutselig på at det er ei der som har sukkersyka. Og det vil vi jo selvfølgelig ta hensyn til når det gjelder julesnacks.

Kan dere ha marsipan f.eks? Eller har dere noen forslag på snacks vi kan lage til henne? Helst ikke kakeoppskrifter, for det ville hun ta med selv sa hun, men det finnes kanskje ikke noe snacks uten sukker? Eller?

På forhånd tusen takk [:)]

ikke marsipan iallefall. har nettopp fått svangerskapsdiabetes og d e en av de tingan æ har bynnt å lært litt om. mn beste tipse æ kan gi dæ e å sjekk ut sian te diabetesforbundet..står sikker masse tips der. d får jo kjøpt konfekt/sjokolade tilpassa diabetikere mn kor bra d e d veit itj æ. har itj kommet så langt enda, e på læringsfasen enda. 

Har ho diabetes 1, 2?
Går ho på tabletter? Insulin? Kun mosjon og kosthold?

Eg har diabetes 1 og eg spiser omtrent alt mulig, tar insulin. Har insulinpumpe og da går det helt fint.
Selvfølgelig sitter eg ikke å trykker i trynet med søtsaker hele tiden.
Men i besøk og sånn så får eg lov [:)]

http://www.matoppskrift.no/sider/diasok.asp

Her er noen oppskrifter på diverse.

Spørs jo litt hvilken type dia hun har da.
Om hun regulerer med insulin kan hun jo spise hva som helst egentlig.

Men på apoteket har de vertfall ulike drops uten sukker i.
Slike typiske golkagriser o.l.

Du kan jo lage noe enkelt som vannbakelse også da, med sann dråpesukker.
Det er veldig godt og blir lite sukker i.

ORIGINAL: eplemos

Har ho diabetes 1, 2?
Går ho på tabletter? Insulin? Kun mosjon og kosthold?

Eg har diabetes 1 og eg spiser omtrent alt mulig, tar insulin. Har insulinpumpe og da går det helt fint.
Selvfølgelig sitter eg ikke å trykker i trynet med søtsaker hele tiden.
Men i besøk og sånn så får eg lov [:)]

Det er vi ikke helt sikre på. Vi kom ikke helt på i farten at det finnes to forskjellige typer [&:] Og så tenkte vi på å gi noe julesnacks til farmoren til samboern. Hun er 90 år og han er ikke sikker på hva hun tar for det, men han tror det er tabletter.

Tusen takk for hjelpen dere! [:)][:)][:)] Hvis det er noen av dere som har noen favorittoppskrifter dere vil dele,så bare kom med de :)

Back
Topp