dere med strekkmerker (fra tidligere svangerskap)

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Opplevde dere at når dere først fikk så fortsatte de å komme i bøtter og spann ut svangerskapet? Eller kom det noen, f.eks på starten, midt i, eller helt på slutten, for å så ikke komme flere?

Jeg har fått strekkmerker nå de siste ukene, og føler det dukker opp en ny en hver uke :(
Redd for at det skal fortsette slik helt frem til babyliten er ute.. hadde håpet at det skulle stoppe opp et sted..

Hører at hvis man får litt rødaktige strekkmerker så er det noe som vil bli hvite etterhvert som hormonene forsvinner ut av kroppen. har det gjort det med dere, etter svangerskapet? Ble strekkmerkene bedre med ukene/mnd som gikk..?

Jeg fikk noen små, korte rundt der navlepiercingen hadde vært sånn rundt uke 30. Resten av verdenskartet kom helt på slutten.

Alle mine er blitt bleke og vises ikke godt. Tok et par år, men nå tenker jeg ikke på dem engang.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er nok veldig forskjell fra person til person.. Mine små nederst på "vomma" kom i fødsel..

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk dem jevnt fordelt gjennom siste del av svangerskapet. Ble hvite etter et par år eller noe, syns vel rimelig godt allikevel men har aldri brydd meg om dem så jeg vet ikke akkurat når de ble hvite.

Sent from my iPhone using BV Forum

Med nr 1 kom det under fødsel, med nr 2 merket jeg det en dag jeg skulle reise meg opp, fikk så vondt i huden på magen, og bare viste at det var strekkmerker som kom. Men hadde ikke så mye. De blir blekere med tiden, men jeg fikk et tips om å ikke få få sol på dem første året, og nå 4 år etter sees de nesten ikke. Vet at noen "soler" de bort første året, men tror da at "arrene" blir større....

Med nr 1 kom det under fødsel, med nr 2 merket jeg det en dag jeg skulle reise meg opp, fikk så vondt i huden på magen, og bare viste at det var strekkmerker som kom. Men hadde ikke så mye. De blir blekere med tiden, men jeg fikk et tips om å ikke få få sol på dem første året, og nå 4 år etter sees de nesten ikke. Vet at noen "soler" de bort første året, men tror da at "arrene" blir større....

Ja, det samme fikk jeg beskjed om. Ikke sol dem før det er gått et år. Det er på en måte som arr. Man skal vel helst vente litt med å få sol på arr også :)

Fikk de siste mnd før fødsel sist jeg, både på puppene og magen..De har blitt lysere med årene heldigvis..
Nå har jeg ikke fått noen flere....ennå???Håper jeg fikk nok sist gang;)

Jeg så ikke ut de siste ukene før fødsel sist! Synes selv det var helt grusomt.., Følte meg ikke akkurat tilpass etter fødselen heller. Heldigvis har jeg en flott mann som sa og viste meg at jeg var like god enda, og selvtilitten økte :) Fødte i september sist så de fikk naturlig hvile gjennom vinteren uten å se sol, holdt meg langt unna solarium. I dag vises de nesten ikke, er helt bleke. Mulig at de blir like røde igjen. Men det blir bedre, det tar bare litt tid :) Har troen på å tilføre huden fuktighet både under og etter svangerskapet. Men en god krem holder, disse strekkmerke kremene har jeg ingen tro på! :)

Back
Topp