Dere med store barn...

cleo_84

Gift med forumet
Hvor fort vokste de fra de var 8 mnd til 1 år?

Jeg har en gutt som har vokst fort fram til han var 6 mnd, og etter dette har det roet seg veldig. Han har vokst 4 cm på 2 mnd. Er dette noe som fortsetter slik? Han er 75,5 cm nå, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe 80 i sommerklær eller 86...

Jenta mi vokste veldig fort hele det første året. Hun var 83 cm og 12500 g på ettårskontrollen. Husker ikke lengden da hun var 8 mnd, men hun veide ca 10500 g og brukte 74 og 80 i klær.

Hvordan passer han klær i str 80 nå? Er de romslige eller akkurat passe? Hvis de er akkurat passe ville jeg nok satset på str 86 til sommeren. Kanskje mikse litt? Eller vente og se? Du trenger jo ikke å kjøpe alle sommerklærne allerede. 

Da var hun like stor som Markus er nå ca. Han er 10,6. 80 klærne er romslige og han har litt å gå på. Jeg får vel rett og slett vente litt til, men vi skal til syden i juni, og da må jeg ha bestillt og fått dem, for jeg har rett og slett ikke så mye utvalg her jeg bor ;)

Nr 1 her var 75.5 cm når han var 8 mnd, og når han fylte 1 år var han 82 cm :)

Nr 2 var var  77.5 cm når han var 8 mnd, han var 82cm når han var 11 mnd og 84 cm når han var 13 mnd :)

Jeg hadde gått for str 86 tror jeg, er jo bedre med klær som er litt store enn klær som er for små...

Begge mine var rundt 82 cm, og 12 kg, og brukte både 80 og 86 da de var året, str 80 passet i de plaggene som var store i str.

emoticon 

i følge percentilskjema ligger han en strek over gjennomsnittet på lengden til 8mnd gamle babyer. følger han den kurven er han rett under 80cm lang ved 1 år.

det kan jo hende han blir litt lenger enn det og da blir 80 litt lite...men han er jo ikke 1 år før i august da.. og da er sommeren på hell...

Takk jenter :)

vil bare se svar

Back
Topp