dere med store barn!

TereseM

Glad i forumet
hva er hodemålene nå? og hva var de ved fødsel? [:)]

fikk beskjed hos hs at lillesnuppa har litt stort hode så skal inn om 14 dager på en ekstra sjekk.
hun var 34 cm rundt hode da hun ble født, nå er hun 44,7 cm. (5mnd)

36 ved fødsel og 45 ved 5 mndrs kontrollen, som var 2 uker etter fyllte 5 mndr mener  jeg... så det var litt opp fra kurven, men så lenge det ikke skøyt i været var det ikke noe problem sa hs her, så får vi se på 6mndrs kontrollen nå da[:)]

36 ved fødsel og 45,5 når han var 5 måneder, ingen som har sagt noe om det på helsestasjonen[8|]kan det være noe galt da?[&:]

Hos oss sa de at de fulgte med hodet hennes fordi det vokste mye på kort tid.. De siste 2 månedene har det ikke vokst like raskt.. Tror de passer på at det ikke er snakk om vannhode..

36 cm ved fødsel 43.5 cm på 5 mnd kontrollen[:)]

37 cm ved fødsel, 45 cm på 5 mnd-kontrollen. Har ikke fått noen signaler om at det gjør noe... Nå blei jeg litt bekymra her.

Her var det 37 ved fødsel og 45 på 5mnd.kontrollen,men det har ikke blitt nevnt noe sånt når jeg har vært hos hs.
Men nå skal vi snart på 6mnd.kontroll og da skal jeg spørre legen.

var vell det at hodet hadde vokst veldig mye på kort tid, hun hadde hoppet over 1 strek på vekstkurven siden 3 mnd kontrollen,'
så var rutine at det ble en ekstra sjekk [:)] ville bare høre hva deres babyer hadde i hodemål, for jeg synes ikke hun har så
stort hode ifh til andre babyer på 5-6 mnd [:)]

Vi har en baby med stort hode:-):-) hehe. Det liggee nok til familien. Mange i min og mannen sin familie som har stooore hoder.. Liker å tro at det er fordi vi er så glupe;-) hehe.
Han hadde 36 når han var født og nå på 5,5 mnd kontroll hadde han hele 46,5 :-) !!
Helsesøster sier at han gjorde et lite hopp på 6 ukers kontrollen, men har siden det fulgt sin kurve perfekt. Han ligger dog på den øverste kurven, men det har ikke noe å si.:-) så lenge de følger kurven sin vil jeg tro at man ikke trenger å bekymre seg noe:-)

Det er like vanlig med store hoder som små hoder:-) på samme måte som at noen babyer er korte, noen lange, noen veier lite, noen mye osv;-) de er like forskjellig som oss voksne:-)

ORIGINAL: TereseM

var vell det at hodet hadde vokst veldig mye på kort tid, hun hadde hoppet over 1 strek på vekstkurven siden 3 mnd kontrollen,'
så var rutine at det ble en ekstra sjekk [:)] ville bare høre hva deres babyer hadde i hodemål, for jeg synes ikke hun har så

Leste ikke dette jeg.. Men det går nok helt fint:-);-) de vokser jo litt i rykk og napp disse barna våre:-) mini her hadde jo son sagt et hopp på 6 ukers kontroll, men har etter det fulgt kurven perfekt:-)

hadde 35 ved fødsel 43 nå 5 mndr..

ORIGINAL: Traxzara

ORIGINAL: TereseM

Leste ikke dette jeg.. Men det går nok helt fint:-);-) de vokser jo litt i rykk og napp disse barna våre:-) mini her hadde jo son sagt et hopp på 6 ukers kontroll, men har etter det fulgt kurven perfekt:-)

ja er sikkert ingenting, er jo ikke så rart at de får litt stort hode når de er litt stor i kroppen [:)] synes det er bra av helsestasjon å følge det opp i tilfelle det er noe!

Eldste min ble fulgt opp spesielt fordi hodeomkretsen økte veldig fra en gang til en annen. Kurven flatet ut etterhvert, så alt var i orden.
Hos ei i samme barselgruppe fulgte de med på det samme fordi hodet vokste FOR LITE, så det kan være den veien også.

Alt er sikkert i orden, vi får bare være glad for at det blir fulgt opp[:)]

Minsten har ikke dette problemet, men storebror derimot [8D]
Han var 36 rundt da han ble født, og på 5mnd kontroll var det 46,3.
De har alltid fulgt med, men han har bare stort hode rett og slett... Da han var 3år, var hodet 54 (noe mange voksne har [8D])

De ser rett og slett ekstra nøye med i forbindelse med vannhode og sånn [:)]

Back
Topp