Dere med stoffsofa..

Maryhen

Glad i forumet
Har dere noen gode husmortips til å vaske bort, si, prim og banan som har fått natten på seg til å tørke inn? [8|] [>:]

ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

er ikke trekket til å ta av? vel,bruk bare varmt vann med litt salmiakk i,hilsen fra svigermoren min med snart 100 års erfaring + husmorskole[8D][8D]

Jeg får av trekket hvis det er liv om å gjøre.. Må skru fra hverandre HELE sofaen, så prøver å unngå det. [8D]

Jeg tipper svigermoren din vet hva hun snakker om, så tipset tas imot med stor takk![:D]

Vi har gitt opp.... Her er det tiss, bæsj, oppkast og diverse drikke og mat.

Vasket den i fjor med stoffshampoo, den var rasende effektiv!!! Skal kjøpe ny en gang...

ORIGINAL: Regan

Vi har gitt opp.... Her er det tiss, bæsj, oppkast og diverse drikke og mat.

Vasket den i fjor med stoffshampoo, den var rasende effektiv!!! Skal kjøpe ny en gang...

Hvis du kommer på hvilken stoffshampoo som var effektiv, feel free til å dele navnet på den/stedet du kjøpte den! [8D]

Jeg bruker Vanish til stoff. Blir bra med den, men jeg har sprutet på med en gang

Hehe, vi har stygg gammel tøysofa, så har kjøpt fine trekk fra ellos og har over. Så når trekkene blir skitne, så vasker vi dem! [:D]

Bruker sånn seterens til bilseter jeg. Kjøper på bensinstasjon[;)]

Bare spruter på så det skummer, gnir med børsten som følger med og støvsuger av etterpå. Funker supert!!

Nå har man ihvertfall noen tips å prøve. Blir fort noen flekker i en stoffsofa med barn i hus, gitt.

Btw.. Er det noen som vet om trekket til Ekornes-sofaer kan vaskes i maskin? Feks på håndvask- eller ullprogrammet? Kjøpte sofaen brukt, og hun jeg kjøpte av "regnet med det går an".. Sånn i tilfelle man får lyst til å skru hele greia fra hverandre..

Vaskeskum til bilseter eller sko. Funker supert.[:)]

Vi kjøper noe vaskeskum for sofaer på bohus. Det har virket greit på de flekkene vi har hatt, men vi har ikke hatt noe særlig matsøl i sofaen.

Men når dere skummer på såpe og vann, vil det ikke trekke inn i sofaen, og blir det ikke luktende ille etterhvert som prim og annen mat blir "dytta" inn i sofaen?
*Elsker skinnmøblene våre*

Her fikk jeg bort matsøl med bare zalo og vann [:)]
(Typisk at jeg aldri fikk noe såpe fra mamma som er veldig effektivt, så hadde jeg hatt et annet tips også)

Men vi har tjukke pledd liggende over sofaen, slik at det blir lite søl på sofaen - og mer på pleddene som kan vaskes fort og ofte. Tips:)

Biotex spray. Dusj på, la det virke, gni bort med en klut med vann. Funker hver gang her.

Ernst P har ett fantastisk rensemiddel/flekkfjerner som heter Total Clean. Fåes hvertfall kjøpt på Bohus.
Spray på, godt! La tørke og støvsug med møbelmunnstykket på støvsugeren etterpå. Dersom du har vriene flekker, dekk til med plast, sånn at midlet bruker lengre tid på å tørke og virker dypere. Også genialt som flekkflerner på klær; spray på flekken, la plagget ligge i en pose i ett par dager og vask vanlig. Fjerner ALT[:D]

Jeg bruker den på møblene, i bilen, på flosstepper, på klær og alt av tøy egentlig, og det er desidert det beste og enkleste midlet jeg har vært borti[:D] Bare husk å impregnere møbler/ bil etc etter rensing, da dette midlet også fjerner de fettstoffene som skal være i stoffet for å beskytte dem... Bruk impregnering med silikon, så er det mye lettere å unngå flekker også[;)]

Og forresten... Jo ferskere flekken er, jo lettere er det å fjerne den[8D]

Back
Topp