Dere med stjernekikkere

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har dere merket noe i forhold til barnet i ettertid? Og er dere blitt tilbudt oppfølging?

Vi fikk beskjed av HS at vi skulle få en time til fysioterapeut pga av dette. Mange stjernekikkere slet visst med nakke, og hun ba meg være obs på om han presset hodet bakover. Dette har han gjort fra dag 1, men han er veldig sterk i nakken også, holder hodet oppe selv så er usikker om han gjør det pga at han klarer det eller om det er fordi noe er galt i forbindelse med forløsningen. Så er glad vi har fått det tilbudet.

Eldste på 6 år var også stjernekikker men vi fikk ikke noe oppfølging den gang.

Min nr 2 var stjernekikker, hadde ikke noe oppfølging annet enn den vi valgte privat. Hun hadde en liten låsning i nakken, mens storesøstra som kom vanlig hadde Kiss kidd(låsninger i nakke, skuldre og bekken).
Denne gang hadde jeg KS og baby presser hodet bakover hele tiden, tenkte jeg skulle sjekke ifht låsning snart. Hun er veldig urolig

Jenta mi kom ut som stjernekikker. Har ikke fått tilbud om noe ekstra oppfølging.
Jeg ser at hun plages med noe, men usikker på hva det er. Tror det delvis er magen, men har også en mistanke om at hun er litt stiv i nakken. Han strekker seg veldig bakover. Jeg lå jo hele 6 timer med 10 cm og pressrier før jeg fikk henne ut (kom ikke ordentlig ned i bekkenet). Så er vel ikke så rart om det ikke var helt heldig.
I morgen skal jeg til en veldig flink osteopat. Spent på å høre hva hun sier.

Når har du fått time?

Eldste mi kom med nesen først. Var aldri snakk om noe jeg burde være ekstra obs på, eller ekstra oppfølging. Hun hadde heller aldri noen problemer.

Eldste jena mi var stjernekikker og blei forløst med vakuum. Hun blei det oppdaget rett før skolestart at hun var skeiv fra midt mellom skulderbladene og opp. Dette kom mest sannsynlig av at hun blei forløst med vakuum. Hun jeg fikk nå blei forløst med vakuum og var stjernekikker. Spurte på HS om de kunne sjekke det der om hun hadde skeivheter ellers ville jeg kontakte manuellterapaut. Hun sa de hadde mer fokus på det nå og at de nettopp hadde blitt kurset på sykehuset. Er ikke helt beroliget av det hun sa, men jeg får se. Kanskje jeg tar kontakt med en manuellterapaut uansett for og utelukke evt rette opp ting kjappast mulig. Eldsta mi hadde ikke de typiske symptomene. Hun gikk til fysio fra fødselen nesten til det nermet seg skulealder, da oppdaget plutselig fysio skjeivheten. Hun gikk til mange fysioterapauter, men var først ved feber i 5 årsalderen at nakken låste seg heilt at fokuset kom mer i nakkepartiet. Etter hun kom seg til manuellterapaut da har hun vert helt fin.
Oppfordrer alle som har født stjernekikker og blitt forløst med vakuum og de som er blitt forløst med vakuum der hodet er komt normalt til å få babyene skjekket.

Eldste jenta her på snart 5 år var en stjernekikker. Ble ikke tatt i bruk vakum/tang under fødselen. Har aldri fått noe oppfølging pga dette eller hatt mistanker om låsninger ol. Men er det sånn at jeg burde fått sjekket henne?

Samuel ble tatt med tang. De trodde først at han var stjernekikker, men det viste seg at han bare lå med hodet veldig skeivt. Burde jeg få sjekket ham? Hvor finner man manuellterapeut? Aldri hørt om før...

Jeg fikk heller ingen beskjed med eldste. Derfor jeg ble litt overrasket! Vi skal vertfall til fysioen om en uke, håper alt ser greit ut :)

Back
Topp