Dere med større barn... Husarrest???

Eldste her får husarrest om han f.eks lyver om hvor eller hvem han har vært med og spydigheter i kombinasjon med ellers dårlig oppførsel. Ofte fjerner vi bare goder, men ikke alltid det har like stor effekt. Også ser vi selvsagt an alvorlighetsgraden på handligene.
 
Nei, føler det blir litt å straffe meg selv :p Sure og vanskelige unger kan heller gå ut enn å bli tvunget til å være inne.
 
Ser for meg at husarrest/"gå på rommet ditt" er en konsekvens jeg helst aldri vil bruke. Syns ikke det virker som en logisk konsekvens som kan tilpasses ulike situasjoner. Jeg selv eller mine søsken har aldri fått dette som en konsekvens i oppveksten, og tenker at det finnes bedre alternativer :)
 
Husarrest i seg selv kan jeg sikkert bruke når hun blir gammel nok, så lenge hun får bevege seg fritt i alle husets rom.
 
Kaller det ikke husarrest, men hu på 9,5 har fått i konsekvens at hun ikke får gå ut/til venner. Når hun ikke gidder å passe tia så er dette en konsekvens som hun er meget klar over. Hun fikk også "tunarrest" i forje uke, hun hadde da gått ned til vannet og var på brygga ganske sent om kvelden og selv om hun ikke var en av de som badet uten lov. Hadde bestefaren sagt hun ikke fikk gå dit (hun får heller ikke gå til vannet uten voksen til stedet). Da måtte hun holde seg på tunet ved teltet uten besøk dagen etter.
 
Back
Topp