Dere med sprinkelseng fra Ikea...

Kaizer

Forumet er livet
Kan dere gjør meg en tjeneste å gå å måle den? (hvis den er montert...)
Har nemlig kjøpt brukte senger (Noen år gamle) og når jeg måler så får jeg ikke 60X120cm.... Får 57X116cm typisk (husker ikke målene lengre, men de var mindre enn madrassmålene)

Begynner å lure på om madrassene jeg har kjøpt (på ikea) ikke passer! Det hadde jo vært kjedelig! [&:]

55x115 er ett litt gammelt standardmål på sengene, er 60x120 som er den nye standarden[:)]
Vet ikke om Ikea-madrassene passer på den, men det er ingen problem å få tak i 55x115 madrasser ellers i allefall.

Vi har også de målene, og vi skal kjøpe Jensen Mini-madrass på Skeidar i de målene.

ORIGINAL: *blomsterpia*

55x115 er ett litt gammelt standardmål på sengene, er 60x120 som er den nye standarden[:)]
Vet ikke om Ikea-madrassene passer på den, men det er ingen problem å få tak i 55x115 madrasser ellers i allefall.

Vi har også de målene, og vi skal kjøpe Jensen Mini-madrass på Skeidar i de målene.

Fader au...
Har jo kjøpt madrasser til 60X120 [8|]

Riktig som blomsterpia sier.. Frem t.o.m juli 07 (sånn ca), så var målene på sprinkelsengene og madrassene fra IKEA 55 x 112. Så når vi kjøpte seng til frøkna, så var det disse målene.

Men fra høsten 07 og utover så gikk de over til standardmålene 60 x 120.

ORIGINAL: frk dings

ORIGINAL: Kaizer

ORIGINAL: *blomsterpia*

Fader au...
Har jo kjøpt madrasser til 60X120 [8|]

Så kjedelig[:'(] Min mor ville gi meg den sengen vi søskena har brukt, emn jag hadde alt kjøpt en dyr 60x120 madrass og sengen var 55x115 eller der omkring. Så jeg kjøpte heller ny så hun kan ha den hos sei om hun får overnattingsbesøk[;)] 

Om du har kjøpt sånn skumgummimadrass kan du sikkert kutte litt av den slik at den passer. ? Hvis ikke går det kanskje an å bytte den på ikea. ?

Mamma har kvitteringene, så får vel byttet de.... (Var hun som kjøpte de)
Årh! Trodde jeg hadde vært så heldig med madrasser på tilbud nå [:o]

Back
Topp