Dere med soverom over flere etasjer...

Tre muskuterer

Lykkelig!
I hvilken etasje sover du/dere?
I hvilken etasje sover ungene?
Hvordan har du tenkt i forhold til innbrudd, brann eller andre farer?

Jeg lurer for drømme boligen min er til salgs. Det er noen jeg kjenner sin bolig så derfor har jeg vært der mye. De har ett stort soverom i 1 etasje, 2 soverom i andre og per dags dato en loftstue i andre etasje som kan gjøres om til soverom ved å sette opp lettvegg.

Problemet er at andre etasje har skråtak med str på soverommene på 7 kvm mens det nede er sikkert 12-14 kvm. Vi vurderer om vi er så heldig å få det, og ha oss nede på soverommet med babyen også kan storebror på 4.5 år og bonus barnet mitt på 14 år bo på soverommene oppe pluss at vi lager loftstue som loftstue til ungene.

Er det skummelt å legge en 4.5 åring alene i 2 etasje? Annenhver uke er bonusbarnet hos mor. Synes det er mye mindre skummelt i forhold til at hun kan være god assistanse skulle noe skje med han om natten den uken hun bor hos oss.

I hvilken etasje sover du/dere? 1.etg

I hvilken etasje sover ungene? 2.etg

Hvordan har du tenkt i forhold til innbrudd, brann eller andre farer? vel, innbrudd og brann kan skje i alle hus, samme åssen etg man sover i, og det er ikke alltid man får det med seg om man er i dyp søvn, så jeg ser det ikke som no kjempeproblematisk at vi er i forskjellige etg egentlig. tenker såklart at det kan skje, men det er ikke noe jeg har i hodet heeele tiden. vi har i allefall røykvarsler i alle rom. begge rommene oppe, loftstua uten for, to i gangen, og på vårt soverom. (og alle rom ellers i huset hehe) og vi har brannslukningsapparater i flere rom, så føler jo vi er forbredt på brann på en måte.
skal også sette opp brannstige utenfor vinduet oppe, det burde vært på plass allerede, men det er det altså ikke. så det kan hvertfall være lurt å ha :) Ellers ville jeg nok ikke tenkt så mye på det, hvis jeg var deg.
Vi er jo ute å kjører bil hver dag, og det er større sjans for at det skjer noe da.
Håper dere får drømmehuset! (og at dette var greit svar :p)

Vi bor i en skråning/ås, og har dermed to etasjer og inngang nede. I 2 etasje har vi stue, kjøkken osv + et soverom hvor storebror på 5 år sover. Vi har et stort soverom i 1 etasje og i 1 etasje sover minsta også. Synes dette fungerer kjempe bra for oss.

Vi har alarm med brannvarslingssystem i hele huset.

Storebror hadde en periode etter vi flyttet da det var urettferdig at han måtte sove oppe alene, men nå går det greit. Det praktiske nå er at han har rom ved siden av stua så han er alltd i nærheten av oss når han har lagt seg, leker osv.

Vi har to soverom oppe og to nede. Har prøvd oss litt fram, og nå har vi voksne soverom nede, og guttene hvert sitt oppe. Mini fungerer det supert med, storegutten liker det ikke. Så han sover for det meste på gjesterommet nede. Har brannvarslere både her og der, og guttene vet de skal fortest mulig ut gjennom vinduene (som alle er i bakkeplan) hvis brannvarslere går på natta.

vi sover 2 egt
Barna sover i 2egt, på loftet og i kjelleren (de to yngste i 2 egt, de to i midten på loftet og den eldste i kjelleren (har 4 egt i vårt hus)

Innbrudd tenker jeg ikke noe over.
Men jentene våre er drillet på brannøvelser og er godt kjente med rømmningsveiene. De to som sover på loftet sover lett.

hvor gamle er ungene?

Back
Topp